Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield 3

  • PC 50
Tak nějak netuším, co bych pořádně měl hodnotit u multiplayerové hry. Multiplayer obecně vzato nehraju a běžně mě vůbec nebaví, leč nějakým zázrakem mě v BF3 docela bavil. Každopádně jsou tu obrovská 'ALE!'. Ta jsou tak obrovská a pro mě natolik neskousnutelná, že nebýt ceny hry (tzn. zdarma), dostane jakožto polofunkční pahýl třicítku a odešlu ji chcípnout na dno septiku historie. Mějte to tudíž prosím na paměti.

Tak předně, co je potřeba pochválit, jsou tu reálné kousky výstroje. Žádná fikce, žádné spekulace - prostě jen opravdové věci. Záleží na vás, jestli je to váš šálek heroinu, nebo zda dáváte přednost LSD v Unreal-like hrách (já osobně raději hraju ten Unreal). Zbraně jsou upravitelné, což vám v prvních hodinách hraní nejspíš docela vezme dech a budete se bavit 'vystřelováním' nových a nových modifikací. Bohužel toto opojení trvá tak čtyři až pět hodin, než si uvědomíte, že vlastně dostáváte na různé zbraně ÚPLNĚ stejné věci a k tomu většinou jednu speciálnější k té které zbraňové skupině.
Co se tak dá dočíst na internetu, je modifikovatelnost obecně a flexibilita vojáka cílem výrobců zbraní a výzbroje. Takže je naprosto směšné a rigidní rozlišení na čtyři třídy - to se přesně mělo řešit volením konkrétní výzbroje! Takže když si chcete např. zastřílet raketometem, který upustí odstřelenec, dostanete CELOU sadu výstroje! Srandu si tvůrci jako nedělají?! Já CHCI JENOM to podělaný RPG! Chci rozstřelit ten tank, co nás masakruje, a pak se zase věnovat jemnému umění odstřelovačskému! Co bereš za drogy, pitomče, cos to vymyslel?!
Mimochodem - proč jsou ve hře USA? Kvůli výzbroji to rozhodně není a kvůli geopolitické situaci už vůbec ne. Nemělo by to být třeba NATO? Opravu je nutné pohladit nacionalistické pinďoury i takovým nesmyslem?

Existuje celá řada herních módů, některé mě opravdu bavily (jmenovitě zejména conquest, rush - jsou v podstatě totéž a jde o to zničit či obsadit bod a podle toho se vám přidělují respawnové ticketky, v rushi má obránce nekonečno respawnů), jiné jsou pro mě nezajímavé (cokoli s vozidly - ovládání těchto je NAPROSTO příšerné, zmrzačené konzolovým ovládáním! A to bych teda od trademarku série opravdu nečekal), no a zbytek (team deathmatch - tým proti týmu, nijak zajímavé) hrajou úplně všichni a vy musíte v podstatě taky, protože... No, o tom později.
Poměrně zábavný herní mód mohl být co-op. Mohl. Jenže misí je CELÝCH DEVĚT! Super. Z toho jsem se teda posadil na zadek.

Co se map týče, tak tady opravdu není co vyzdvihnout či pohřbít - jsou naprosto nudné a unylé, jedna v podstatě jako druhá. Ačkoli má každá trochu jiná specifika (některé jsou vyloženě arény - něajaké Nosahar-nebo-co kanály; jiné jsou zaměřené spíše na CQB, další na přestřelky v úzkých uličkách, dál jsou tu samozřejmě vozidlové mapy). Člověk by čekal, že onu unylost osvěží zničitelnost prostředí, ale nic. No, ono se taky dá prd zničit. Jasně, malou budku můžete s trochou štěstí, raket a lehkého kulometu pootevřít jako plechovku sardinek, ale čemu to pomůže, když se zdá, že s tím zničením vlastně nemáte vůbec nic společného, že to působí spíš, jako když někdo prostě trefil předprogramovaný terč a budova se tedy může na daném místě zdeformovat. Mnohem horší potom je, když sice kus baráku odpadne a za ním je černé nic. Trapas.
U budov to ještě lze v pohodě akceptovat a popravdě, když hrajete delší mapu, je docela zábava pozorovat u některých proměny bojiště. Mnohem horší je, že výživná dávka z kulometu nic moc neudělá se zaparkovanými či opuštěnými vozy.

Další výtka, kterou mám, je rázu technického - když si nemůžete z hardwarových důvodů dovolit zapnout vyhlazování hran, jste dost odsouzeni k paranoii a střílení do vzdálenějších sloupků, protože BF3 je asi jediná moderní hra, která má tyto plošky k vyhlazení zvíci dvou metrů v horizontu, a tudíž vypadají jako vojáci (hlavně vojáci USA). To by mohla být spíš veselá historka k táboráku nebýt faktu, že se tento engine prodával ostatním hrám! Kdyby mi tohle u ohně vyprávěl jebáky ošlehaný virtuální bojovník, ohryžu si strachy ruce až k palci u nohy.

Dál - kde jsou možnosti customizace postav? Někdo je ztratil cestou na poradu? Má jimi manažer EA vytapetovanou toaletu? Podívejte, měl jsem ještě donedávna za to, že jediný pozitivní vliv, které MMORPG mají na herní scénu, pak právě to, že hráč chce upravit co největší množství věcí na své postavě! Jasně, jasně - tohle nejsou žoldáci, jsou to uniformy, armáda. Pořád si stojím za tím, že možnosti k úpravám tu jsou. Co tak balíček cigaret na helmu? Sluneční brýle zájemcům? Možnost vybrat si barvu kůže? A barvu vlasů? Cokoli nad prachobyčejnou volbu vzoru maskáčů?!

A teď to vůbec nejhorší! Hovno na čele Battlefieldu 3! Kus toaleťáku, který tahá přilepený na botě! Cedulka 'Kopni mě!' na zádech! Autobalanc! Kde jako do hajzlu je?! Jak je možné, že se na serveru mohou potkat dva týmy, z nichž jeden je složen z očividných veteránů a ostřílených borců na průměrném levelu 7-12 a proti nastoupí zřejmě v přátelském laškování levely 50+?!
Tímto se vracím k hraní TDM - je to mod, který mě nijak nezajímá, leč musím ho hrát kvůli největší fluktuaci povyšovacích bodů, jež zase potřebuju kvůli pořádné výbavě do conquestu a rushe. Jenže v TDM hrajou magoři, kteří hru hrajou třeba tři roky, a tudíž naprosto přesně ví o mapách a zbraních všechno. A proti němu stojí noobové jako stádečko před jatkama. Super. To je, panečku, model!
Na co jako teda ve hře levelujeme? Kvůli hovadinám, které pro hru vůbec nejsou důležité? Místo toho, aby se levelování použilo k něčemu, co má ve skutečnosti smysl. Kterou polovinou zadku se tohle vymyslí? Nebo je nutné nechat si implantovat nějakou novou u chirurgů v Miami? Patent EA?
...teď vážně - jdi do prdele, EA. Tuhle věc nehodlám dál komentovat. Pouze přidávám poznámku, že hru stála 25% z finálního hodnocení. Vyřešit se nějak dá všechno, ale tady v tom očividně nikdo nespatřoval problém. Takže ať si ty oči vyloví z hajzlu a připíchne na nástěnku.

Ano, hru stále hraju cca hoďku denně. Leč jediný důvod k hraní je, že je to jediná multiplayerová střílečka, která je zadarmo. Pokud to takhle vypadá i u konkurence, jsem ještě mnohonásobně spokojenější, že mě baví jiné žánry. Pokud celá hurá akce na Originu měla přitáhnout další lidi ke značce, pak u mě žalostně selhala. Nejen, že si nechci žádný Battlefield koupit. Chci házet cihlama do koulí manažerů v EA.

PS: Chtěl bych vyzkoušet singleplayer, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Každopádně všichni víme, čeho je značka Battlefield synonymem, že? Singleplayer to nebude, výsledný dojem by tedy vytáhl maximálně o pět procent. A i to asi jen zázrakem.

Pro: Reálná výstroj, hra byla zadarmo

Proti: Rigidní systém tříd, unylost, průměrnost, nedomyšlenost, zbytečnost levelování

+2 +6 −4