Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Petr • 44 let • IT • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

PlanetSide 2

  • PC 90
Planetside - arkádová simulace futuristické války- FULL SCALE WAR, MMOFPS, čisté PvP.
Na čtyřech kontinentech bojují v desítkách základen na zemi i ve vzduchu stovky vojáků v konfliktu tří impérií. Svět je perzistentní a válka nekonečná. Možnosti uplatnění hráče v boji jsou velmi rozsáhlé, rolí, které může v bitvě plnit je mnoho. Je třeba si najít to své.

Proč Planetside hraju? Mimo důvodů uvedených na konci komentáře je to kvůli živému, adaptujícímu se bojišti. Pokaždé jinak. Od malých šarvátek, kde všechno záleží na vás k nepřehledným řežím, kde osobně přidáte jen kapku. A někdy, někdy se stane, že člověk, dvojice nebo jednotka rozhodne desítky minut zuřící bitvu. A jak se to dělá? Zničíte spawn, protivníka překvapíte, jste příliš dobří nebo přijdete s něčím, na co momentálně nenajde odpověď.
Proč Planetside nehraju? To ponížení, když doběhnete kam jste chtěli, tam vás zabijí a vy ani nevíte odkud. Když konečně našetříte zdroje na tank, ani nevyjedete z padu a vybuchnete na minách. A v neposlední řadě, když člověk umře na bug nebo na latenci. Když všichni v týmu dojedete na to, že jste se nepochopili nebo si zavazeli. Nejhorší je, když se to opakuje.
Je pravda, že nováčkovi může připadat, že Planetside je dlouhá nuda a rychlá smrt. Vtip je v tom, naučit se rychlým přesunům pomocí redeploye a neumírání. Jak na to se snažím poradit na konci komentáře. "Not quite easy to learn, rather hard to master" aneb nebude to na pět minut.

Aktuálně o zbraních a impériích
Zbraně ostatních dvou impérií se zdají OwerPowered, přitom ty vaše jsou neustále nerfovány (a to bez ohledu na to, které impérium jste si vybrali).
všechny strany - op: Liberator s Tank Busterem proti pozemní technice odzadu
Terran Republic - rotačáky vhodné na blízko i na dálku, jejich maskáče jsou ve tmě hůře vidět, op: Vulcan Cannon proti pěchotě i vehiclům, zejména na Harrasseru
New Conglomerate - štíty, brokovnice, op: exoskeleton MAXy s "foťáky" a "Weeeeeee" MAXy, těžký tank Vanguard a jeho štít "nesmrtelnosti" proti technice, ručně řízené rakety, pěchotní zbraně nablízko
Vanu Sovereignty - možná je to tím, že za VS hraju, ale u našich zbraní, které nepřítel označuje za op vidím i nevýhody: těžký tank Magrider je extrémně manévrovatelný, strafuje a dostane se tam kam nikdo - přezdíváme kvůli výdrži mu papírový tank nebo těžké vznášedlo, parskomet Lancer má plochou dráhu letu a zasahuje na obrovskou vzdálenost - ovšem než se ten krám bez scopu nabije. Přesto, neměnil bych. Jsou hráči, pro něž je jejich impérium svaté a já mezi ně patřím.

Co se principiálně změnilo oproti jedničce
- kvůli headshotům (třeba VS sniperka Parallax pěšáka na jednu ránu dá) i zkrácení časů na obsazení controlních bodů je hra výrazně rychlejší
- kvůli free to play modelu přibylo nerovností mezi rekruty a veterány, platiči a neplatiči, i když lze hra hrát i bez peněz, certifikační body získáváte pomaleji a nedopřejete si kosmetiku ani kamufláž (a SOE se snaží, aby základní voják vypadal hloupě i když třeba základní zbraně jsou zhusta velmi použitelné)
- kvůli spotování nepřátel a maskáčům je obtížněji rozpoznatelné, kdo je přítel a kdo nepřítel
- kvůli ve hře integrované hlasové komunikaci výrazně přibylo organizovaných jednotek složených z náhodných hráčů

Rady novým hráčům
- CZSK komunita se soustředí na serveru Miller, od kežuálů až k vojensky organizovaným outfitům
- nejdůležitější věc: když dojde ke kontaktu, jako první koukejte, zda je nad potenciálním cílem červená značka nebo je cíl zcela bez označení - pokud ano, okamžitě střílejte, časem se naučíte vnímat i kamufláže a různé siluety stran
- pěšáky berte headshoty, techniku berte odzadu, miny, granáty, C4, přechytračte nepřítele, nebuďte v pozici, kterou nepřítel očekává, přizpůsobujte své vybavení situaci a když nejste adekvádně ozbrojeni ani na sebe neupozorňujte - redeploy a přezbrojit
- přemýšlejte, do čeho vrazit certifikační body, nejdřív certifikujte levné a užitečné schopnosti v několika málo povoláních/vozidlech. Vemte si aspoň základní certy k pasivnímu získávání bodů (nábojová krabička inženýra), nezapomeňte vylepšovat zbraně (1 cert za první úroveň scope na všech zbraních vozidel patří mezi nejlíp utracené body ve hře), vyzkoušejte si termální zaměřovače
- dokud nejste opravdu dobří vybírete si spíše boje se zastoupením stran 45-55% (viz mapa) předejdete frustraci, sledujte up-to-date instruktážní videa
- běžte do VR a vyzkoušejte jaké zbraně a vozidla vám vyhovují
- přidejte se do squadu, který je veden hlasově, když není změňte squad, nejvíc bývají boje organizované při alertu, buďte při plnění úkolu poslušní a dochvilní, když vám velitel vyhovoval, zapamatujte si ho
- sledujte waypointy a barevné kouře i kouř od poškozených vozidel
- spawnout se lze do oblasti s velitelem squadu, do Valkyry, Galaxie a Sundereru, pokud člen squadu sedí na pozici řidiče nebo do rozloženého Sundereru nebo položí-li velitel squadu na otevřené prostranství Spawn Beacon
- když někoho spotnete, je to slyšet a zkušený hráč si toho všimne, stejně jako zvuku cloaknutí, motoru nebo kroků
- spotujte ale kdykoliv můžete, vědět o nepříteli dá vašim spoluhráčům o 50% větší šanci střet přežít
- neopravujte cizí techniku (ale opravujte rozložený Sunderer) a nechodťe středem cest, přejedou vás
- když má vaše technika půl zdraví, je čas se stáhnout a opravovat
- po skalách, ze kterých byste jinak spadli se dá traverzovat, pokud jste k povrchu skály bokem - 90 stupňů
- poté co jedete výtahem, na pár vteřin na vás nepůsobí fall damage
- Kill/death poměr není to nejdůležitější na světě :-) bojujte o score - score znamená certifikační body na vybavení a to znamená větší úspěšnost zítra

A to je taky cíl této hry - aspoň ten můj - vylepšit si postavu a zahrát si v týmu s kamarády z outfitu.

Nick Vkst | Strana VS | Server Miller | Outfit MYTH | LVL 100 | K/D 1,4 | score per minute 400

PS.: Hardware si raději kupte ten nejlepší, na který máte. Stabilní spojení s nízkým pingem je podmínkou.

Pro: full scale war, variabilní role v boji, teamová spolupráce

Proti: bugy, crashe, lagy, ne úplně vybalancované

+7