Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
29 let • Game Tester • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Wasteland 2

  • PC 50
Hrál jsem Director's Cut

Kdybych měl Wasteland 2 ohodnotit jedním slovem, řeknu: "nezajímavé". Naprosto generické questy, černobílé postavy, příběh/nepříběh, lokace na jedno-dvě brda, škaredá grafika, hromada textu o ničem... No, vlastně všechno je takové o ničem. Jediné výrazné plus vidím v soubojích, které mě docela bavily a jako jediné mě u hry udržely.

Tím bych mohl koment uzavřít, ale chci se trochu rozepsat:
Chápu, že vymyslet opravdu originální quest je hodně těžké, ne-li přímo skoro nemožné, ale pro mě třeba dělá dobrý quest už jen ta omáčka kolem. Tady jsou všechny questy jak UHO
-"Ale ne. Někdo mi něco ukradl. Najdeš ho tady a tady, dík."
-"Ale ne. Někdo mi někoho zabil. Najdeš ho tady a tady, dík."
-"Ale ne. Potřebuji tohle, najdeš to tady a tady, dík."
Ale úplně nejdebilnější jsou questy alá poštovní holub.
Příklad: Chci vyjednat mír mezi indiánama.
1. šéf mě pošle za 2. šéfem, který se nachází na jiné mapě, až na úplném konci. Tam se prostřílím, pokecám s ním, řekne: "OK" a pošle mě zpátky.
1. šéf pak zase: "No tak jo, ale chceme...". Tak jdu zase zpátky za 2. šéfem a ten řekne: "To teda ne, dokud oni...".
Tak se vrátím za 1. šéfem, ten na to: "To jde, ale jenom za podmínek...".
Tak jdu opět za 2. šéfem, který odpoví "Dobře, uděláme to, sejdeme se u 1. šéfa"....
A každá taková cesta, kde se nic nedělo, zabrala něco přes minutu... Zabít člověka, který to vymyslel. A poslíčkování se ve hře vyskytuje docela často, ačkoliv už ne v takové míře.
A když už se zajímavý quest objeví, je nakonec naprosto o ničem. Jako ten quest s uprchlým vězněm v Angle Oracle. Měl jsem za úkol ho vystopovat. Super, řeknu si. Ale od cely se táhnou jasné stopy, které vedou až k ventilaci, kde mi nějaká postava řekne, že viděli toho a toho, jak ho odvádí. Tak za ním jdu a ten mi řekne: "Jo, toho jsme odvedli tam a tam." Case closed!

Všechny postavy, které ve hře potkáte, jsou bez výjimky černobílé a nudné. Buď jsou hodné, nebo zlé. Navíc jsou všechny k nezapamatování: Jakmile mi zmizeli ze zorného pole, už jsem zapomněl jejich jména. Což bylo docela komické, protože mi pak někdo ve hře říkal "Zdravím Vás, tak se znovu potkáváme" a já na to jen: "Asi jo, když to říkáš." Boring...

Lokace vypadají všechny skoro stejně. Jediný rozdíl je, že lokace v LA jsou trochu zelenější. Vždycky se jedná o nějaké údolí, nebo opevněné obydlí. Žádné není ničím zajímavé. A když už, tak zase má nevyužitý potenciál, jako Bašta, nebo Angel Oracle. Místo plné náboženských fanatiků, nebo ortodoxních "slušňáků" zní skvěle, ale ve hře to žádnou výraznou roli nehraje. Je to jen místo, kde můžete plnit další nezajímavé questy. Next!

Směšná je i hlavní příběhová linka. Máte za úkol vyšetřit vraždu jednoho rangera a vyšetříte to tak, že budete lítat po arizoně a LA a budete v 97% hry jen upgradovat rádiové vysílače, které vám na konci poprvé ukážou, proti komu že to vlastně bojujete. Fakt, drtivá část hry se točí jen kolem toho, jak vylepšit vysílání. Great!

Ptáte se, co mě teda nakonec u hry udrželo neuvěřitelných 40 hodin? Byly to asi ty souboje. Mám rád tahovky, zbraní je ve hře dost a na výběr máte hned z několika druhů zbraní. Nejvíc připomínají souboje v novém XCOMu. Bylo to taky snad poprvé, kdy jsem plně využil zbraně na blízko. Než se dostal protivník ke slovu, už u něho byla moje Hex, která ho podřízla jak kuře. Ale i souboje mají jeden problém a to je jejich nevyváženost. 1/3 hry jsem pižlal každého ještěra několik tahů a respekt jsem měl i jen ze 2 zmutovaných králíků. Navíc ti moji blbci netrefili ani vrata od stodoly. 2/3 byla v pohodě a vyrovnaná na obou stranách. 3/3 jsem zase byl vylevelovanej na max a zabil jsem headshotama polovinu skupiny ještě dřív, než vůbec přišel protivník na řadu. XCOM mi třeba přišel vyváženější po celou dobu hry.

Shrnutí: Často slyším, že W2 je RPG ze staré školy se vším, co k tomu patří. Nevím, možná je to pravda. Já jen vím, že třeba 20 let starej Fallout 1 a 2 jsem si užil o několik tříd víc, než W2. Přitom W2 nedělá nic vyloženě špatně. Jen to ale nedělá ani moc dobře. Prostě to jenom tak nějak dělá.
+30