Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Castlevania: Lords of Shadow

  • PC 70
Castlevania LoS je příkladnou hrou u které si stále říkáte, že mohla být o dost lepší. Měl to být velkolepý návrat staříčké side scrollovky, která měla geniální level design, soundtrack a akci. Tu hru jsem prostě miloval. Tento novodobý pokus o rubačku ve stylu God of War se prostě moc nepovedl. V té době neměli moc PC možnost hráč pořádnou bojovku a spousta z nás záviděla Kratosovo dobrodružství. Castlevania však rychle zapadla kvůli nevychytaným mechanikám hry. Jako udělat v dnešní době fixní kameru, která je opravdu zesratá a často vám zkazí pokus o překonání pasti či správného útoku v boji, je podle mě celkem nepřípustné. Dodává to nepříjemný pocit frustrace a neférovosti. Všichni na to nadávají a já se k nim rád přidám.
Mimo kameru hra nabízí podle mě již v dnešní době lehounce nadprůměrný soubojový systém, který se nemůže však měřit se sérií DmC nebo Darksiders. Obě hry jsou prostě lepší ve všech ohledech. Můžete kombinovat dva styly magie a kupovat komba. Rozšiřujete tak arzenál svých útoků a v několika momentech to vypadá vskutku efektně. Převážně souboje s bossi jsou hlavní doménou. Povětšinou jsou prostě epické. Líbil se mi ten starý návrat požadavku na schopnosti hráče. Rychlé reakce a sledovat pohyby nepřítele. Ne jako v Dark Souls, ale podobně taktické. Překvapilo mě, že jsem se u posledního bosse těžce zapotil. Nemyslím Satana ale bosse v DLC. Ten byl opravdu obtížný, ale vyvolalo to takové ty vzpomínky, kdy jste si s přáteli říkali "ty vole, už jsi ho porazil? To prostě nejde!".
Co se týče příběhu, tak je skutečně dobrý. Problém je ve zpracování. Souhlasím s tím, co se psalo v komentáři níže. Psaný styl mezi kapitolami nedodává takovou atmosféru a nevidíme vůbec proměnu hlavního hrdiny. Málokdy se rozvíjí tak, aby to šlo poznat v cut scénách. To byl velmi špatný krok. Hra tak ztrácí dynamiku v příběhu a napětí. Přitom si myslím, že cut scény jsou zpracovány dobře a velmi nadprůměrný dabing by dokázal navodit skutečné emoce. Tomuto rozhodnutí vyprávění prostě nerozumím.
Vše jednoduše od počátku hry nasvědčuje, že tohle bude epická fantasy. Hra se však velmi rychle mění. Vzhledem k opravdu dlouhé herní době na takovou rubačku, se snaží hra neustále měnit prostředí. Daří se ji to. Podíváte se snad do všech možných prostředí. Problémem je, že povětšinou nezapadají do světa Castlevanie. Snaží se propojit tedy různorodé oblasti s mytologickými příšerami.
Hádanky jsou další zvláštní mechanikou. Musím uznat, že povětšinou jsou skutečně originální. Na druhou stranu je jejich řešení nudné a tolik nemotivuje. Za odměnu dostáváte nějakou část zkušeností a těch se můžete vzdát za nápovědu, která často přijde vniveč. Velkou většinu hádanek jsem však nikde neviděl. Podle mě tedy budete překvapeni.
LoS nabízí hodně obsahu. Tím myslím opravdu HODNĚ obsahu. Já osobně jsem ho nevyužil. Můžete se vracet do předchozích úrovní a vyzobávat různá vylepšení. Ani jednou jsem se nevrátil. Není to tedy nutnost procházet. Dokážu si ale představit, že díky tomu u hry strávíte tak dalších 5 hodin minimálně. Podle mého názoru zbytečnost. Hra je sama o sobě hodně dlouhá a tak není třeba hráče tlačit do něčeho takového.
Co mě však také mrzí, tak soundtrack. Těšil jsem se na moderní podobu legendárních skladeb jako Vampire Killer nebo bloody tears. Za to jsem dostal sice fajn soundtrack a easter eggovou verzi Vampire Killera, ale ...je to prostě málo oproti epické hudbě ještě na kazetkách.
Jo, přesně tak. Napsal jsem komentář, kde srovnávám moderní hru s NESovou. Stay nostalgie!
Rozhodně se chci pustit do druhého dílu, ale za tu plnou cenu ji rozhodně po zkušenostech prvního dílu nekoupím jen tak. Dvojku má však našláplo na skutečně skvělý příběh a vymazlenější mechaniky. Uvidíme.

Pro: souboje, jádro příběhu, bossové, časté změny prostředí, komba

Proti: fixní kamera, špatně podaný příběh, dlouhá herní doba, oproti původnímu dílu špatný soundtrack

+6