Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Daniel Holman • ČR - kraj Karlovarský

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

  • PC 80
Původní Call of Duty 4: Modern Warfare je pro mě vůbec nejlepších CoDčkem, ať už jde o kampaň nebo Multiplayer. Proto pro mě bylo oznámení Remasteru milým překvapením a s vydávání dalších a dalších Trailerů mě přesvedčilo o koupi. Jenže to, že Remastered bude dostupný pouze v Legacy Edition nejnovějšího Infinite Warfare podkoplo snad nohy všem, kteří se na něj těšili. Stálo mě to dlouhé rozmýšlení, zdali koupím edici i s Infinite Warfare, ale nakonec jsem to i za přepálenou cenu přijal. Ke hraní nejnovějšího CoD jsem se ještě nedostal, za to Remastered jsem začal hrát hned.

Řekl bych, že snad každý má zkušenost s hraním původního Call of Duty 4: Modern Warfare, a nebo o něm alespoň slyšel. Pokud se ale najde člověk, který vůbec neví o co jde, trochu ho se hrou seznámím. Jde o čtvrtý díl úspěšné střílecí série Call of Duty, který se jako první neodehrává ve druhé světové válce, nýbrž v současnosti. Čtvrtý díl je také považován za vůbec nejúspěšnější a nejlepší díl CoD, který kdy spatřil světlo světa, přeci jen původní Multiplayer hrají dodnes stovky hráčů i po devíti letech. Dostáváte se do kůže tří protagonistů, jimiž je Soap MacTavish (SAS), Paul Jackson (USMC Marines) a kapitán Price, v jehož kůži si po boku kapitána MacMillana projdete jedny z nejlepších misí v sérii CoD odehrávající se v Černobylu. Právě Price se stal pro Call of Duty, především trilogii Modern Warfare, ikonickou postavou. Ale nejen Price patří mezi nezapomenutelné charaktery. V případě prvního Modern Warfare mě ihned napadá Gaz, Griss, Kamarov, Nikolai a hlavně i záporáci, okolo kterých se celý děj točí. Rusko zužuje občanská válka, na blízkém východě probíhá převrat v čele s Khaled Al-Asadem a mezi tím vším stojí Imran Zakhaev, prodejce zbraní a jaderných pum. Příběh jako takový je sice klišovitý, ale i přes to zábavný a tvoří parádní akční thriller.

To vše by bylo k seznámení s původním dílem, a nyní se pustíme do toho, jaké změny obsahuje Remastered, v čem překvapuje a jaké jsou jeho slabiny. První, čeho si asi každý všimne, je grafické zpracování, které vychází z Infinite Warfare, a to se povedlo. Čeho jsem si na první pohled všiml jsou detaily a mimika postav. Poté odlesky a dech beroucí efekty. Ale tato nádhera na monitoru se podepsala i na své náročnosti, např. takové stínování, či stíny vržené sluncem, už na vyšší detaily odrovnávají i novější stroje, o supersamplingu nemluvě. Ale i ke grafickému kabátku mám výtky. Proč když už hra vypadá na první pohled tak pěkně, si nemohli vývojáři trochu více pohrát s pozadím, a dali nám hned za neviditelné stěny textury s nízkým rozlišením ? Nebo proč se mrtvoly bugují skrz textury ? I takové detaily můžou dost kazit celkový dojem. Mapy jako takové jsou obohaceny a různé detaily, na které jsme v původní hře nenarazili. Těch jsem si asi nejvíce všímal právě v již zmiňovaných misích v Černobylu, kde je město duchů Pripyat mnohem více přiblíženo ke své reálné předloze a např. u Černobylské elektrárny, konkrétně u čtvrtého bloku, nechybí ani lešení, které podpírá původní sarkofág. Mnoho také dokáže všudepřítomná vegetace. U té mě ale zase zamrzelo, že ve hře evidentně panuje bezvětří. Stromy a tráva se sice sem a tam pohnou, ale nepůsobí to zrovna dobrým dojmem. Do nového rozlišení byli i předělány Cutscény. No a to co se stalo ikonické pro původní hru, se extrémně povedlo i v Remasteru ! A to jsou ,,Wow,, scény. Ty jsou zpracované opravdu na jedničku, ať už jde o nezapomenutelnou atomovku (tzv. Nuke scénu), vypuštění jaderných raket na USA nebo útok na nákladní loď a její následné potopení.

Mnohé bude rozhodně zajímat, zdali vývojáři opravdu udrželi původní hratelnost z původního dílu. Zde můžete být bez obav. Hratelnost je jako před lety skvostní a hra se hraje více než dobře. Vrací se nám i vyklánění ze stran nebo sbírání Intelů, které odemyká speciální Intel Cheaty. Rozhodně mě překvapil i oživený tréning, který je obohacen o cvičiště s granáty a výbušninami nebo opičí dráhu. V Remasteru je také výrazným detailem spojitost s následujícími díly trilogie, takže v misi v Černobylu můžete zahlédnout ve vozidle hlavního záporáka třetího Modern Warfare, Makarova, společně s protagonistou Jurim. Dokonce ho můžete i odpravit po střelení Zakhaeva, díky čemuž dostanete Achievement Change the Future - Time Paradox. Vrací se nám i kompletní Arcade režim, kde musíte během hraní jednotlivých misí z kampaně získat co nejvyšší skóre, které poté porovnáte s ostatními hráči v tabulce. Ozvučení až na výjimky bylo také kompletně remasterováno.

K Multiplayeru jen stroze. Právě především Multiplayer bylo to, na co jsem se v Remasteru nejvíce těšil a kvůli čemu jsem si Legacy edici koupil. O to víc zabolí, že mě právě Multiplayer zklamal. Mapy jsou sice přesnými kopiemi původních map a vypadají pěkně, ale celková modernizace hry více hráčů podle mě neprospěla. Sice jsou tu herní módy, které můžeme znát z nejnovějších Call of Duty, ale ty stejně nikdo v případě Remasteru nehraje. Za to rozhodně může i velmi malé množství lidí, které Multiplayer Remasteru hraje, takže maximálně se připojíte do módů jako Team Deathmatch nebo Domination, s trochou štěstí i na Free for All, ale další desítky módů můžete hrát leda tak sami se sebou. Původní akční, někdy až chaotické bitvy z původní hry nyní vystřídaly campeři, kteří jsou kvůli grafickému kabátku ve značné výhodě. Na mapách se také sejde právě malé množství hráčů, což dává camperům ještě o výhodu navíc. Multiplayer není vyloženě špatný, jen nenaplnil má očekávání a rozhodně zde nehledejte nějaký nostalgický zážitek.

Co říci na závěr ? Remastered potěší především hráče, pro které Call of Duty 4 představuje něco jako Boha, nebo ,,hráče,, , kteří s původním hrou neměli téměř žádnou zkušenost. Remastered kampaně se rozhodně povedl, Multiplayer je na tom rozhodně hůř, a vzhledem k přepálené ceně Legacy edice jde o lehce nadprůměrný Remastered. Kdyby se prodával samostatně, mé hodnocení by bylo rozhodně výše a vzhledem k následnému většímu počtu hráčů by i možná Multiplayer vzdáleně splnil to, co jsem očekával.

Pro: Remastrované grafické zpracování, zachování původní hratelnosti, ozvučení, mapy obohaceny o spoustu detailů, Cutscény - ,,Wow,, scény, odkazy na pokračování MW trilogie

Proti: Neprodává se samostatně - Legacy edice Infinite Warfare, otřesně vypadající pozadí, bugy

+8