Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Driver: San Francisco

  • PC 70
Prototyp téměř dokonalé závodní hry. Kdybych to měl porovnat s Burnout Paradise, tak právě Burnout po půlce už neměl co nabídnout, krom zběsilejších aut. Driver stupňuje obtížnost, překypuje pestrými aktivitami a nabízí spoustu zábavy.

Půlku hry jsem hrál na klávesnici, ale gamepad je daleko lepší. Jízdní model je totiž celkem šílený, naštěstí přes gamepad lze tu přetáčivost regulovat a hráč má tak konečně vozidlo pod kontrolou. Příběh nemá nějak cenu rozebírat, je to hodně krátké, detektivní práce není moc atraktivní, na druhou stranu je Tenner velkem sympaťák a se svým partnerem tvoří výbornej tým, kterej se popychuje. Cut scény vypadaj profesionálně, graficky hra nijak neurazí, ale ani nefascinuje.

140 aut Driver nabízí a 50% z vozového parku hráč využije maximálně, pokud to vyžaduje mise. Rozhodně mě potěšila přítomnost Nissana GT-R, hodně Mustangů, pocit z jízdy je skvělej, ačkoliv jsem měl při plno misích nervy, tak se nedá upřít masivní adrenalin, ale chybí mi pár značek. Třeba Subaru, Mitsubishi - pro potřeby závodní hry však dostatečné. Překvapila mě celkem detailní destrukce vozidel (na jízdu však nemá téměř vliv) a karoserie aut je nádherná, interiéry impozantní a líbilo se mi, jak Tenner točí volantem, řadí (takové Assetto Corsa s umělou reakcí řidiče může jen tiše závidět).

Písniček je spousta. Primal Scream, The Black Keys, Beastie Boys, Death In Vegas, The Cure, TV On The Radio (wooow!!!), prostě úžasná žánrová paleta, která skvěle podepře prosluněné San Francisco. To je velké, živé, nabízí mnoho pěkných míst, nechybí ani její klasické kopce, daleko krásnější než Paradise City (může za to aj fakt, že pro San Francisco mám slabost). Aktivit je opravdu obří množství, fakticky jsem neměl pocit deja vu, až jsem byl fascinován, co všechno dokázal Ubisoft nasekat pro závodní hru. Do toho, VŠECHNO co hráč po mapě dělá, tak se započítává do bodů, o které nemůže přijít a za ně si může koupit nové auta a nějaké to vylepšení.

Loadingy nejsou dlouhé, seřazení kláves i ovládání na gamepadu přátelské, přístupné, Shiftování je vynikající prvek a krom kamery, která občas zazlobí, má hráč nade všim kontrolu. Driver představuje v mnoha misích opravdovej challenge, kdy rozhodují vteřiny a pevné soustředění, protože NPCčka jsou totální hovada, která vám trasí cestu, nesmyslně přejíždí z pruhů do jiných, brzdí na dálnicích, všude se serou a doprava je hustá. Takže je zapotřebí mít skills, ale rozhoduje i nějaké to štěstí.

Například... Driver Challenge, kdy s Mcclarenem jedu z pohledu interiéru v 320 km/h, všude plno aut, stačí malá chyba a končim, kor když závodim o čas a trať je na 6 minut dlouhá. Atmosféru autencity a adrenalinu do mě nalil zvuk motoru a bez hudebního doprovodu to byl naprostej skvost.

Kdybych měl vybrat dvě oblíbené mise:

1) Paranoia, kdy musíte odvézt Asiata na dvě určitá místa, máte na to několik minut a musíte se vyhejbat chodcům a plným silnicím, hráč musí využívat uličky, jinak křivoočka začne hysterčit, nadávat vám a do toho hraje opravdu hrozivá písnička. Komediální jak má bejt!

2) Bullitt car chase - Prosluněné San Francisco, 1968 Ford Mustang vs 1968 Dodge Charger, absence hudebního kulisu a řízení z pohledu interiéru auta. Absolutní masterpiece, brečet štěstím se mi chtělo... poněvadž mám rád tu kriminálku.

Chci ještě dodat, že minimapa patří k tomu nejlepšímu, v open world hrách. Naprosto praktická, stačí zmáčknout TAB a můžete se v pohodě ve velké rychlosti po mapě orientovat.

Nejvíce mi vadí absence dynamického počasí/času a jelikož je hra hodně o autech, chtělo by to aspoň malý vizuální tuning, anebo alespoň možnost měnit barvu auta. A občas mi pije krev zbytečně složitá obtížnost vedlejších úkolů.


Největší srandu ještě představují úkoly, kde musíte eliminovat několik závodníků, takže využíváte auta a kamiony z protisměru, vypuknou pekla na silnici, úchvatné crashe ve slow motion a vše výborně komentuje Tenner. Když se portnete do cizích aut, tak spolujezdci maj plno hlášek či vtipných reakcí a za dobu co to hraju, se mi stalo jen jednou, že by se nějaká opakovala. Proč jinak zmiňuji Burnout Paradise? Driver funguje na podobném principu a z pohledu výběru licencovaných aut, destrukce, zábavy, aktivit, grafiky, vyhrává Driver na plné čáře. Sakra, jak ten Ubisoft získal 140 licencovaných aut, jejich masivní destrukci, tolik písniček, když mnoho závodních her si tohle nemůže dovolit? Výborná, jen občas těžší závodní gamesa, kdy všechno co hráč po mapě dělá, má nějaký smysl a počítá se to.

Pro: Výběr aut, jejich destrukce, mapa, aktivity, vedlejší mise, reakce spolujezdců, humor, karoserie a interiéry aut, motivace pro postup, hudba

Proti: Žádný tuning/vizuální úprava, nudná hlavní linie, občas frustrující, absence dynamického počasí/času, psychopatický NPC

+10