Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Solus Project

  • PC 65
Tak, včera jsem to dokončil. Musím uznat, že je to dost rozporuplná hra.

Hráč se ztotožňuje s trosečníkem vesmírného plavidla, které bylo sestřeleno neznámou silou z oběžné dráhy zatím neprozkoumané planety.

Graficky hra působí hezky, první rozkoukání na planetě je rozhodně působivé. Nastavil jsem si obtížnost NORMAL, skryl HUD a pustil se do toho s chutí. Když jsem poprvé zažil bouři a hurikánovou anomálii, celkem úzkostlivě jsem prchal do úkrytu!

Celkově se hra od jakéhosi WALK simulatoru liší snad jen tím, že člověk musí sbírat/kombinovat různé předměty, mačkat tlačítka a hledat klíče, aby se dostal dál, nepřátelé jako takoví zde nejsou. Ačkoliv je hra celkem linéární, přiznám se, že jsem hlavně ze začátku (jeskyně) dost bloudil- což je ale spíš plus.

Ačkoliv zatím chválím, podle mě se hra nevyvarovala několika šlápnutí vedle:

Tempo chůze je standardní běh, takže hra ztrácí kouzlo nějakého opatrného průzkumu, spíš mi to připomělo v tomto směru old school 3D - svižné tempo pohybu, vysoký skok, ale téměř žádný zvuk kroku.

Díky tomu, že je třeba neustále hlídat si staty postavy, prostředí a jeho vliv na hlavního aktéra (teplota, vlhkost, voda, jídlo) není většinou možné jen tak postávat a kochat se horizontem, nebo číst hloubavě vzkazy na stěnách. Spíš člověk musí uhánět, aby přechod přes level přežil. Co se týče spánku - ten mi zde přišel až příliš okatě zbytečný - prostě občas zmáčknu SLEEP a hra se uloží, to je celý.

Počínání hlavního hrdiny je potom často dosti nelogické - scénář působí poměrně prvoplánovově, je plnej klišé o cizí planětě. Už v pvní jeskyni člověk nachází keramiku, kostry, hroby, prapodivně umístěné brány a otevírací mechanismy. Od půlky se všude kolem vznášejí koule, talíře, pyramidy... S tímhle to chtělo víc šetřit, myslím si.

Poslední kolo jsem pak dohrával jen s jakýmsi sebezapřením - než jsem si stačil vyrobit chladící nástroj, skočil jsem neuváženě do vnitřku sopky.

Naprostej herní fail je potom ono sbírání součástek - cíl hry. Je sice hezké, že je člověk musí hledat sám a hra mu s jejich pozicí nijak neporadí, ale je prostě UNFAIR na konci hry hráči oznámit: někde za celou hru jsi nenašel 3 součástky. Opravdu se po mě chtělo, abych šel zpět na první pláž a prošel to celý znova? UF. Na to jsem neměl a přiznám se, ačkoliv se k tomu zpravidla nesnižuju, abych hru dokončil použil jsem cheat - prostě jsem si ty součástky do inventáře přidal příkazem.


Celkově to nepovažuju úplně za ztrátu času, je tam jakýsi příběh, celý to mělo jakejsi smysl, místy hra dokázala i zapůsobit. Většinu času jsem ale uháněl někam, kam mě hra poslala, prolejzal furt stejný jeskyně a nereálně nadesignovaný podzemní stavby, který všude lemovaly stovky soch (dvou modelů v různé velikosti).


Doporučit tedy za sebe asi hru úplně nemůžu.

Pro: Grafika, příběh.

Proti: Nemastnej gameplay, šablonovistost úkolů, nekonečné opakování objektů, součátky.

+13