Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Petr K. • 40 let • ČR - kraj Praha

Komentář

Přejít na komentáře

Sydney 2000

  • PC 40
Protože jsem tenkrát kromě stařičkých her od Accolade jinou "olympiádu" na pc nezaregistroval, tak jsem doufal, že Sydney 2000 mě za klávesnicí udrží delší dobu. Ale neudrželo, ani přes oficiální licenci (samozřejmě jen na sportoviště), protože klávesnice by moje hraní dlouho nepřežila. Jojo, button mashing se vrátil v plný parádě...

Předně hra vůbec nevyužívá myš, takže v menu se procházíme pěkně po konzolisticku. Disciplín je ve hře k dispozici 12 a každá je naštěstí jiná, není to třeba běh na 100m a pak běh na 200m. To ještě neznamená, že se všechny dají normálně hrát. Masochisti si můžou ještě dát celou olympiádu ve všem, pokud si tedy nerozsekají klávesnici při tréninku, který je příšerná osina v pr... a dokud si nenagrindujete statistiky, ani se na tu olympiádu nedostanete.

K jednotlivým disciplínám:
100m sprint - v hlavní roli pravá a levá šipka, stupeň ničení klávesnice (snk) 5/10 (za 10-11 vteřin je po všem)

110m překážek - ve vedlejší roli nastupuje enter při přeskoku. Pokud se do něj tedy v zápalu běhu trefíte, snk 6/10

Oštěp - jednoznačně nejzábavnější. Stačí se rozeběhnout a pak trefit úhel. V jednoduchosti je síla. Snk 4/10

Kladivo - jednoznačně nejnezábavnější. Trefit výseč je po mydlení šipek spíš dílo náhody. Snk 1/10 (páč to nikdo hrát nebude)

Trojskok - největším problémem je rozběh a trefit odraz. Nikdy jsem nepřišel na to, kdy se hra rozhodne, že by k tomu mohlo dojít. Nejčastěji se hra rozhodovala hezky až za odrazovým prknem. A pokud ne, pak už jen stačí trefit ideální úhel odrazu. Snk 6/10

Skok do výšky - asi druhá nejhratelnější disciplína, možná díky tomu, že mi relativně šla. Opět destrukce šipek při rozběhu, odraz a pak jen trefit včasné skrčení nohou. Snk 6/10

Skeet - taky dobře hratelný kus, jen je to míření pomocí klávesnice prostě divný. Ale jedna příjemná změna, tady má klávesnice čas pro oddech a regeneraci. Snk 0/10

Vzpírání - Tady oddech klávesnici pro změnu končí a přichází galeje. Síla se opět buduje zběsilým mydlením do kláves a kromě toho, že to není ani trochu zábavný, tak z toho taky za chvíli docela bolí ruce. Snk 10/10

100m plavání - ještě větší posilovna pro ruce a šipky na klávesnici mávají bílou vlajkou. Ale po grafické stránce nejhezčí zpracování. Snk 11/10

Skok z věže - napřed si navolíte skok a pak ho musíte provést. Nepovedlo se mi to snad ani jednou, protože během skoku se musí mačkat šipky ve správném pořadí. Otrava. Snk 1/10

Dráhová cyklistika - tuhle disciplínu nechápu ani v reálu, takže mě taky nebavila. Ani neznám pravidla. No co, nemusí mě bavit všechno, že? Snk N/A

Kajak - meeeeeeeh... tohle jsem zkusil jen jednou. Ovládání příšerné, sice stačí jen udávat směr, ale trefit se do těch branek je jak zkoušet navléknout nit do jehly po deseti pivech. Snk N/A

V čem hra rozhodně vyčnívá jsou animace sportovců, tady se motion capturing hodně povedl. Co se už tolik nepovedlo je jejich ztvárnění. Hranatí jsou tak, že by se s nimi dal hrát tetris. A samozřejmě jsou generičtí a matrikář se jim pomstil tak, že se můžou jmenovat jen třemi písmeny. Ale jinak grafika nevypadala zle, stadiony a sportoviště byly docela pěkné (až na diváky samozřejmě, ale ti byli hnusní tenkrát v každé hře). Zvuky neurazí, ani nenadchnou, komentář je po chvilce otravný, jelikož není zrovna obsáhlý.

Sydney 2000 prostě trpí syndromem přívěskových her k velkým sportovním akcím. Žádná velká kvalita a každej dolar navíc dobrej ne? Ale přesto existuje výjimka, která vyšla o 12 let později a hraje se zatraceně lépe.

Pro: oštěp, skok do výšky, skeet, animace sportovců, občas grafika

Proti: všechny ostatní disciplíny, button mashing, velká spotřeba klávesnic

+10