Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider: Underworld

  • PC 70
Lara Croft se vrací v 9. díle, tedy třetím díle třetí trilogie, nebo by se taky dalo říci i posledním díle poprvé restartované série? No, zní to poněkud zmateně, ale čert to vem. :)

V prvé řadě musím říct, že jsem si původně myslel, že Tomb Raider Anniversary byla jednorázová odbočka, takový odskok od původního příběhu, který měl vzdát hold prvnímu dílu série. Vývojářům se ale podařilo příběh jedničky do tohoto pokračování výborně zakomponovat, takže mé první setkání s Natlou bylo příjemné překvapení. Jinak příběh celkově mě spíše nezaujal. Komentář píšu pár týdnů po dohrání a pamatuji si z něho jen pár střípků, především celkem nepřehledný závěrečný bossfight s Natlou, rozsáhlé podmořské lokace a taky to, že byl oproti předchozím dílům o dost kratší.

Co se týče nových schopností Lary, tak přibylo skákání po stěnách ala Prince of Persia, schopnost hýbat s celou stěnou pomocí mýtické síly a po naplnění adrenaline baru přibyl systém head shotu, který jsem za hru použil jen párkrát. Úplně mi nevyhovovala možnost si vybrat zbraň pro každou úroveň. Dřívější nutnost hledání zbraní mě aspoň nutila hledat secrety, tady nic takového není (+ secrety jsou pouze ve formě sošek a jiných relikvií, takže není potřeba je vůbec hledat). Stejně tak mě mrzí fakt, že při každém reloadu se Laře obnoví plné zbraní. Sbírání lékárniček tak vlastně není vůbec potřeba a hodí se leda tak na finální bossfight.

Na grafické stránce je vidět, že technologie opět pokročily, hrané sekvence tak vypadají zase o něco lépe. Bohužel při hraní se mi ale stávalo, že se Lara často zasekávala o textury a ještě hůř na tom bylo ovládání. Dost často se mi stalo, že Lara šla malinko jinak, než jsem chtěl nebo dokonce začala dělat jinou činnost (např. chci vylézt nahoru a ona místo toho skočí do dálky do propasti, protože obě zmíněné akce se provádějí tlačítkem pro skok. Přitom římsa je hned u její hlavy). Třešničkou na dortu pak je občas zmatená kamera, takže jsem někdy nevěděl kam skočit, apod.

Máme zde finále trilogie, po kterém přichází nový (a podle mě hodně povedený) restart. Tato hra ale taky není úplně k zahození. Sice jsem uvedl docela dost věcí, co mi na hře vadí, na druhou stranu nesmím zapomenout na fakt, že mě hraní i přes své nedostatky dost bavilo.
+13