Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Art of Murder: Hunt for the Puppeteer

  • PC 60
Art of Murder 2 je za mnou a k výraznému zlepšení nedošlo. Drobnosti jsou lepší, ale ve výsledku jsem se ve finále už těšil, až to bude ze mnou, což by se mě u dobré hry rozhodně nestalo. Na vině je opět hratelnost i příběh.

Jedno z těch drobných zlepšení je grafika, která tentokrát vypadá celkem slušně, je tu opravdu moře animací a ve většině z nich se i děje něco zajímavého - útěk před čokly, zásah SWAT na začátku či finální animace fungují tak jak mají animace v podobné hře fungovat - jako odměna za dobře vykonanou práci.

Příběh začíná nadějně. Nicole pronásleduje Loutkáře, sériového vraha, který oběti zbavuje krve a věší jako marionety. Jeho řádění začalo v USA a pokračuje ve Francii, kam se Nicole vydává k pramalé radosti šupáckého inspektora Petyho (s vizáží poručíka Colomba), který ji háže klacky pod nohy jak jen může. První tři kapitoly v Marseille to ale přesto vypadá jako skvělý temný thriler, Nicole se chová jako skutečná agentka - sběr otisků, materiálů, focení míst činu.

V druhé půlce to ale neskutečně vybředne. Původ vražd totiž vyplývá z jedné křivdy z doby francouzské revoluce. Hra se tak mění v průměrný dobrodružný spektákl kde nechybí cestování po světě a spousta neskutečných děr. Důkazy nejsou potřeba a jejich získání v první části není k ničemu. Nicole postupně ztrácí i veškeré věci k jejich získání - foťák, dokonce i mobil. Do konce hry u sebe naopak máte otisk, který je k ničemu. Ze třech zdrojů získáváte mapu katakomb a složitě určujete cestu, aby katakomby ve finále tvořily tři obrazovky... Pak jsou tu drobnosti - Nicole nemá opět pistoli a vytře si s kdokoliv zadek, klidně nechá v domě mafiánů uvězněného muže, nebo odejde od požáru. Na Kubě to vypadá jak v 50. letech (šamanka included). A musím souhlasit s tím co psal Pluto - proč na tu Kubu jedeme jsem vůbec nepochopil. Korunu tomu dává odhalení vraha, porušující všechny zásady detektivek kdy vrahem je někdo, kdo se v celé hře ani neobjeví.

Hratelnost kopíruje příběh. Ze začátku je to celkem logická záležitost, kdy ubylo otravné vracení se pro předměty, sbíráte hlavně důkazy a dostáváte se na nová místa - parádní je například snaha uniknout vyhoštění a vrátit se na místo činu. I ty aktivní místa se už zobrazují všechny. Postupně to ale vybředne  do toho stejného co bylo v prvním díle. Nicole opět odmítá sebrat to, co teď nepotřebuje, opět se objevují předtím neaktivní místa místa (zapalovač!), postup je zdržovaný plněním kravin pro nedůležité postavy. Na hřbitově se z toho stává peklo, protože Nicole se vrací postupně jednotlivě pro několik věcí, které kdyby vzala hned, tak ušetří sobě i mě minimálně 10 minut času.

Ve výsledku je to opět průměrná adventura s hratelností bržděnou naschvály a kravinami a příběhem, který se rozplizne do mizerného rozuzlení.
+9