Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

  • PC 95
Kdysi dávno jsem tu měl komentář a dovolim si říct, že jsem tu hru nehrál vůbec správně. Nyní v té hře mám už přes 800 hodin a rozhodně nehodlám s tímhle seknout. Breakpoint mi tak trošku rozbil ostatní střílečky, ale k tomu všemu se dostanu...

Faktem nadále zůstává, že je to prostě dost nedovařený a ta hra má nenaplněný potenciál. Operation Motherland tu hru spíš pohnojil tím že tam přidal nesmyslnou frakci "Bodarks", kteří mají neviditelnost a nesmyslnej armor, co pojídá náboje. Pokud chcete ultimátní herní zážitek, vypněte drony a hrajte regulérní režim proti Sentinelům. Proč? K tomu se určitě dostanu.

Ta hra furt trpí tím konzolovým ovládáním v podobě "drž tohle pro tohle, drž tohle pro tohle", nicméně je zde tolik nastavení že si hráč může vytvořit vlastní herní zážitek. Vypněte gear score. Vypněte HUD. Používejte semi-shot, tedy jednotnou dávku střelby, počítejte manuálně náboje a vypněte všechny ukazatelé. Ta hra se potom stane dost hardcorovou záležitostí, kde každej krok a každej náboj bude mít kolosální impakt. Najednou si člověk netroufne vlítnout do základny a kropit to full automatem. Ten strach že jeden náboj navíc skončí ve zdi, při které stojí nepřítel a zalarmuje celou základnu je hodně hmatatelný.
Pokud člověk chce větší "immersive", mám i pár tipů: ať si člověk vybírá oblečení, gear apod podle prostředí a podle toho, co by jeho voják autenticky dokázal unést. Chcete mít při sobě granáty, oslepující granáty, C4 a miny? Tak si vemte větší batoh. S menším batohem zase budete mít při sobě pouze jenom pár granátů, čutoru a nějaké ty tyčinky které Nomad může jíst. Vyberte si kolimátor pro typ akce do které půjdete. Takže na větší vzdálenost kolimátor na dlouhej dostřel, na CQB holografickej. Ono to nemá až takovej vliv, nicméně pro co nejvíce autentický prožitek ze hry to doporučuju.

Mapa je obrovská a docela prázdná, nicméně miluju architekturu těch interiérů. Když je navíc hráč limitovanej, tak se nachází pomalu na nepřátelským území a každá konfrontace dodává tomu okolí neuvěřitelnej náboj. Dovolim si aj říct, že Breakpoint má několik elementů, pod kterými si dokážu představit slovo "next-gen". Předně cover systém: je adaptivní a je to výborná kombinace mezi moderní evolucí oldschoolového skrčení. Prostě se Nomad automaticky a adaptivně schová za jakoukouliv stěnu či auto, nicméně hráč má pořád manuální svobodu. BOMBA. Další věcí je systém zranění: pokud někdo z vás hrál Metal Gear Solid 3, tak systém zranění funguje na stejným principu nicméně je zjednoduššený. Po pár ranách začne Nomad kulhat, krvácet, začne mu pískat v uších a začne křičet bolestí. Nyní si představte situaci kdy jste někde schovaný, na pokraji sil a nepřátelé jdou ze všech stran. Bomba! Systém léčení je rozdělen na několik variací: autoheal (ten vypnout okamžitě), pomocí injekcí, pomocí obvazů a pomocí lékarníček pokud je hráč za medika.
Stealth je v této hře taky úžasnou evolucí. Můžete se schovat v bahně, ve sněhu apod a kosit nepřátelé co budou zmatený odkud to přišlo. Můžete se schovat v křoví, různém porostu, trávě apod. BOMBA! Tomuhle říkám evoluce žánru. Je zde i hafo perků, které lehce ovlivňují zážitek ze hry a i několik různých class systémů, jež dodávají hře jinou náladu a náboj.

Nyní umělá inteligence. Tohle je .... já nevím. Sentinels jsou ukázkovým příkladem toho, jak by měla fungovat umělá inteligence v moderních hrách. Přebíjejí své zbraně, hráče flankují ze všech stran a spolupracují jako tým, hážou po vás oslepující a výbušné granáty, reagují na každej náboj co do nich hráč střelí, padají na zem, pátrají po hráčích pokud je nevidí přímo a hlavně... stejně jako hráč, Sentinel bojují s vysokým recoilem zbraní a rozprostřeností kam náboje lítají. = žádnej stupidní aimbot, prostě Sentinels nečítují. PROČ více stříleček nemá takovouhle umělou inteligenci? AI co umí taktizovat a chová se pořád jako lidská bytost?

- Už několikrát se mi stalo, že jsem byl někde schovanej. Přistál ke mě granát a jakmile jsem vyšel ze svého krytí, sejmuli mě týpci naproti.
- Neustále se mě snažej obejít ze všech stran jako TÝM, pomáhají si těmi granáty apod.
- S jedným cápkem jsme šli skrz podzemní bunkr, oni nás uviděli tak jsme za sebe položili minu a já na týpka "hej, obejdeme to z předního vchodu". Jakmile šlápli na minu, ONI se rozhodli obejít nás skrz přední vchod a přečíslit nás.
- Když na vás jde týpek s brokovnicí, tak týpek za ním mu pomáhá a kryje ho tak, že na hráče střílí a drží vás pod tlakem. To se stává neustále.
- Sentinels spolupracují s jejich lídrem. Pokud je lídr naživu, jsou organizovaný - jakmile hráč zastřelí lídra, tak jim rozbije jejich strategickou skupinku.
- Sniper se snaží hráče dostat z větší vzdálenosti, Breacher z blízkosti, týpek s útočnou puškou kryje palbou, týpek s vysílačkou volá posily, apod apod apod. SPOLUPRACUJÍ JAKO TÝM! Naprostá bomba.
- Pokud hráč krvácí a je pod tlakem, Sentinels se ho snažej přečíslit. Pokud má hráč převahu, tak se drží zpátky.
- Pokud je hráč schovaný v křoví, sejme jednoho Sentinela, ten druhej se jde okamžitě schovat za strom apod a je tam třeba dvě minuty, protože nevidí hráče či odkud střelba vyšla. Hráč může i použít skutečnou vojenskou taktiku v podobě krycí palby, to máme otestovaný s kamarádem z Ameriky. Nebo připravovat různé pastě pomocí min a C4. Jo a menší detail, nicméně miluju ten fakt, že Sentinels používají tzv "c-clamp", tedy způsob jak drží své zbraně.

..... ve výsledku se chovají jako skutečný lidi, kterým jde o život. Díky tomu je pro mě Breakpoint tak návykovej, protože má špičkovou umělou inteligenci, co kombinuje lidské elementy s taktickými. Samozřejmě ta hra není dokonalá, je tam spoustu nedovařených nápadů, chyb apod, nicméně nic tak hrozného co by bylo vyloženě "game-breaking". Jediné co je fakt na nic je ten fakt, že hra je nonstop online. Tenhle nesmysl by měl už skončit, je to zbytečnost.
Nicméně jo. Je těžké si užít ostatní střílečky proti AI, které není tak promakané jako tady. Breakpoint nabízí pořádně taktickej, hardcore zážitek a hlavně s dobrým týmem hráčů to stojí za to. Máme i vlastní discord server takže pokud někdo bude mít zájem, může se přidat ;-)

A pak že Ubisoft neumí něco udělat pořádně. :D na závěr pro lepší herní zážitek, doporučuju si nainstalovat mód, co vypne automatické přebíjení a hráč musí manuálně přebíjet své zbraně. ;-)

https://www.nexusmods.com/ghostreconbreakpoint/mods/15

Pro: Sentinels (umělá inteligence nepřátel), pocit ze střelby, hardcore elementy, absolutní svoboda v podobě nastavení herního zážitku, solidní audiovizuál, unikátní základny, flexibilní přechody mezi stealth a hlučnou akcí, systém zranění a léčení, cover syst

Proti: NONSTOP ONLINE ,prázdná mapa, nevyužitý potenciál, bugy/glitche, limitovaná customizace zbraní, NONSTOP ONLINE

+8 +9 −1