Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Day of Defeat: Source

  • PC 65
Call of Duty,Counter Strike a Team Fortress.....co mají společného? Absolutně nic, zato DOD:S je rozporuplná směsice výše jmenovaných.
Zatímco moje master race PC dřmí v servisu, sem odkázán na low end dědečka a tak sem začal přemýšlet co bych si na něm mohl zahrát, naštěstí je tu Valve a jejich source engine a tak sem zvolil DOD:S který běží i na tom největším chcípákovi.

Ale co hra samotná jak se hraje? Určitě zabaví i když na dnešní poměry chybí některé funkce jako je matchmaking, team autobalanc,rozdělení do skupin či statistiky.

Co se týká herního balancu tak je co vylepšovat, např. ve hře je 6 tříd každá s jinou výbavou a to od těžkého kulometu až po pušku, bohužel rozdíl mezi nima není tolik znát hlavně díky malé velikosti map kde všechny cesty k cíly jsou uzké uličky a tak není moc prostoru ke skutečnému taktizování , dále také chybí třída která by doplnila munici, třída na utilitu či medik, respektivě chybí normální způsob jak se vyléčit, některé servery mají možnost doplnění životu pomocí příkazu !medic který zadáte do chatu a to samé pro munici s příkazem !restock obojí je jen záplata ale i tak důležitá.

Ve hře jsou dva oficiální režimy search and destroy a capture territory plus neoficiální gun game který znáte z CS.
V capture territory máte pět bodů které musíte zabrat, každý team začíná s jedním, zní to jednoduše ale bozužel většina zápasů v tomto režimu končí bez vítěze a to díky kombinaci mnou zmíněných problémů jako jsou malé mapy,chybějící medik a fakt, že poslední bod je prakticky hned u spawnu a to že, ztráta bodu nijak nepenalizuje a tak většina matchů probíhá tak, že se teamy přetahujou celou dobu o střed, tedy hra pak připomíná spíš TDM.
Něco jiného je search and destroy který je rozdělen na dva mody jeden s časovým limitem kdy jeden team musí zničit všechny cíle a druhý kde každý team musí ochranit svoje a zničit nepřítelovi díky čemuž zápasy probíhají rychle a některé mapy jsou povedené.

Asi si říkáte proč dávám 70% když můj text doteď vyzněl spíš negativně, velkou zásluhu na tom má komunitní obsah který víceméně svojim způsobem řeší spoustu problémů s původní hrou a hra je celkově zábavná.
Navíc i přes svůj věk audiovizuálně pěkná a ač dnes už je víceméně překonaná hrama Hell Let Loose,Post Scriptum, Red Orchestra či Day Of Infamy a starší Wolfenstein Enemy Territory je o něco více komplexnější, tak i přesto pokud hledáte komornější hru co rozjedte na všem tak Day of Defeat:Source je jednoznačně pro Vás.

Pro: Komunitní servery,obsah,mapy a lidi,nízké PC nároky a stále pěkný audiovizuál,search and destroy,gunplay

Proti: Oficiální mapy,chybí spousta funkcí které jsou dnes samozřejmostí,balanc některých zbraní,capture territory, jenom západní fronta

+6