Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Teal Mask

  • Switch 50
Mid DLC. (teda pouze první půlka, uvidíme co přinese část druhá)

POZITIVA:
- hezkej japonskem inspirovanej miniregion
- docela fajn storyline
- strašně roztomilej hlavní legendární pokémon Ogerpon, zábavná nová evoluce Applina (Dipplin) a 'werebear' forma Ursaluny
- prostě nějakej ten content navíc
- pokud nejste dlouholetej hráč s plno starejma potvorama v Pokémon HOME - DLC pro vás skýtá příležitost nachytat zase o něco víc druhů (nám starým pardům stačí si je přetáhnout)

NEGATIVA
- stále to běhá příšerně a vypadá zcela průměrně (resp. určitý kousky scenérií vypadaj i celkem přijatelně - třeba jezero v lomu na vrcholku hory - ale performance je zcela nepřijatelná)
- opět příšerná, prakticky nefunkční 'vybalancovanost' pro hráče s tunou pokémonů na Levelu 100 (k čemuž vás hra v postgame přitom velmi motivuje skrz Raids)
- po chvíli strašně jednotvárnej gameplay v openworldu - prakticky jen chytáte potvory (do kterejch stále v 99% stačí jednoduše vrazit na superrychlym Miraidonovi) a sbíráte všude poházený třpytící se bordel (items)
- záchranou by mohly být side-questy! ale opět tady prakticky chyběj, proč sakra??
- zase lze v celym DLC vejít pouze do jedný budovy... !@#$
- místní 'berry' minigame je po chvíli v singleplayeru dost nudná/stresující - oproti Raids, který jsou pro single-player dobře vybalancovaný, nemám chuť se do tohohle opakovaně pouštět (edit: v multiplayeru je to docela fajn - ovšem vyžaduje párování na redditu/discordu a nikoli přímo ve hře). A fotografická minigame je celkem fajn chvilkový zpestření (i když velmi primitivní oproti New Pokémon Snap), ale zabere 10 minut a šlus.
- dost krátký
- snad jen jedna pořádná jeskyně, zbytek jsou jen místnůstky :-(

V ideálním světě jsme se pro tuhle neskutečně uspěchanou (přitom velmi nadějnou hru, kdyby měla roční odklad) především měli dočkat VELKÝHO performance patche, skutek utek (kromě pokémonních boxů/uložiště, který konečně nemá lag). Stejně tak už mi fakt dochází trpělivost s neschopností Gamefreaku přizpůsobit 'difficulty curve' v základní hře skutečnosti, že vyjde DLC - neni přijatelný nechat hráče vylevelovat potvory na Lv100 a pak mu servírovat trenéry s potvorama kolem Lv60-65, maximálně 75 (protože to ústí v naprostou absenci výzvy).

Kromě celkem hezky navrženýho miniregionu (ale to byla i Paldea v základní hře, ovšem taky bez dostatečný openworldový výplně), opravdu roztomilýho Ogerpona (a docela zábavnýho mischief tria 'doggo', 'vopice' a 'proud birb') jsou tady už jen záblesky, který bych pochválil - třeba že staří pardi Shiftry a Empoleon nečekaně dostali fajn nový abilities (ale takovýhohle rebalancingu by bylo potřeba mnohem víc).
 
Ale celkově za mě fakt velmi 'meh' dojmy a doporučení radši utratit peníze jinde pokud nejste superfans a pokud druhej díl DLC nebude podstatně lepší (tbf, Crown Tundra ve Sword/Shield éře zlepšení přinesla).

PS: pokud velcí pokéfans jste, ale z principu odmítáte Gamefreak/Pokémon Company krmit penězi když nejsou schopní v pozici extrémně bohatýho trademarku ani po roce dodat slušně fungující produkt - máte můj velkej palec nahoru (a sám sobě uštědřuju drobnej políček)

Pro: celkem pěknej japonskej miniregion, Ogerpon i další nový docela povedený pokédesigny, ucházející příběhová linka, minihra Ogre Oustin' v multiplayeru

Proti: stále příšerná performance a mid grafika, opět naprostá absence byť náznaků obtížnosti pro high-level hráče, stále meh gameplay v openworldu, téměř žádný sidequesty, minihra OO v singleplayeru, celkově sice jen první půlka DLC, ale fakt žádnej zázrak

+6