Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Josef • 35 let • ČR - kraj Ústecký

Komentář

Přejít na komentáře

Max Payne 3

  • PC 80
Max Payne je pro mě jedna ze tří nejoblíbenějších postav. Bylo pro mě tudíž překvapením, když se po tolika letech ohlásilo třetí pokračování. Ještě větším překvapením pro mě bylo, že jej Remedy předali Rockstaru, i když vlastně logický krok, když pomáhali s tvorbu obou předešlých dílů! Ještě než vám nakyne očekávání je nutné si tento fakt uvědomit, stejně jako že je jiná doba a i Max je tak trošku nucen se vláčet tou pochybnou společností v čele s Call of Duty aj.

Každý s předešlých dílů Maxovo brázdění měl několik poznávacích faktorů a oba dva díly byly potom spojovány s temnou atmosférou, komiksovým podáním a hlavně bullet-timem. I když jsem měl zpočátku problém si připustit tu změnu, nakonec jsem exotičtější atmosféru a filmovější podání přijal a v pozdějších fázích hry mi už nic z toho nevadilo, ba naopak. Feťáky a uklízeče z předešlých dílů vystřídali rádobyhustý kluci s Akáčkama. I přesto má ale hra oldschoovější hratelnost, která inklinuje spíše k prvnímu dílu a některé mise jsou opravdu tuhé i na normální obtížnost! Headshot opravdu znamená ránu do hlavy a tedy load!

Samotná akce je totiž velice svižná a odsejpá tak, jak má. Všemožně nastrčená videa, která dobře maskují načítání. Jsou sice fajn, ale třeba to, jak Max leze po žebříku, či otevírá dveře, opravdu nemuselo být řešeno tímto způsobem. V pozdějších fázích už to spíše otravuje Závěrečné mise na mě působily i dost natahovaným dojmem, nepotěší ani minimum easter eggů. Po tolik letech si určitě Rockstar mohl nějaké vymyslet! Pár se jich sice najde ve flashbackovým misích, které mají úžasný nádech původních dílů a ani bych se nezlobil za nějaké DLCčko s pořádnou porcí noir atmosféry, přesně takovou jak to známe z minula

Engine na kterém běží Max Payne 3 mám rád už od dob GTA IV. Všechny levely jsou sice spíše přímočařejší, ale takový dohled opravdu potěší, stejně tak jako spousta detailů kolem. Třeba takové favely se vůbec nedají srovnávat s těmi z Modern Warfare 2. Nejenom mému oku, ale i uchu lahodily ústřední motivy z druhého dílu a potom určitě závěrečný song od skupiny Health. Zároveň díky hlasu Jamese McCaffreyho je to stále ten samý Max, bez něj si to vůbec nedokážu představit!

Multiplayer je dost zvláštní kapitolou! Nikdy v Maxovi nebyl, najednou hrajete v týmu, likvidujete nepřátele, zlepšujete si zkušenosti, módíte si postavu ve stylu Simíků a celé je to o zkušenostech, takže pokud budete hrát proti dobrému sniperovi na 30 lvl, máte málokdy šanci jej zabít. V multiplayeru jsou totiž hodně divné hit pointy, takže od snipera stačí jedna rána do ruky a jste mrtví. Pevně věřím, že se tohle opraví v nějaké patchi, protože tohle je zatím jediná vada na jinak slušném multiplayeru, který jde trochu proti proudu. Za plnění aktivit (počet zabití, rozdaných headshotů, …) se získávají peníze, za které nakupujete kvéry, perky, či různá vylepšení. Multiplayer dokáže hodně motivovat a zakompování bullet-timu je docela zvláštním krokem, ale přesto zábavným!

Optimalizace se povedla na jedničku a oproti jiným Rockstarovským hrám jde vidět, že si s ní konečně dali tu práci! Třetí díl je tedy sice naprosto novou etapou v životě Maxe Payna, ale po konci si myslím, že je to pochopitelné a logické. Jako postava má stále co nabídnout, jen by z něho Rockstaři nemuseli dělat takového Ramba. Jeho závěrečný look mi k přirovnání stačil! Welcome back, Max!

Pro: akce, akce, grafika, optimalizace, reálné nošení zbraní, James McCaffrey, Heatlh song, délka singleplayeru,

Proti: předvídatelný příběh, TUNA nepřátel, těžkooděnci v závěru, hit pointy v multiplayeru, na pár vyjímek nezáživná hudba!

+13