Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
33 let • ČR - kraj Liberecký

Komentář

Přejít na komentáře

Colin McRae Rally 04

  • PC 70
Tak tu asi zase budu za černou ovci. Je jedna věc, na které se s vámi shodnu. Třetí a čtvrtý díl měly být jen jedním dílem. Kombinací určitých aspektů obou dílů mohla vzniknout opravdu povedená závodní hra.

Po grafické stránce se toho změnilo hodně málo. Přibylo listí ve stromech, které se i hýbe, a tráva, která taktéž podléhá vanutí větru. Jiných změn jsem si ale nevšiml. Ono je pravděpodobné, že tam bude více polygonů a lepší textury, ale já zkrátka neměl šanci to zaznamenat. Další změnou je efekt oslnění sluncem. Řekl jsem oslnění? Kdepak, tohle není oslnění. Ve trojce jste při jízdě proti slunci neviděl nic (a tak to má být), tady je to jen trochu zvětšený světlý flek na obrazovce. Dle mého je to tak trochu zbytečný ústupek.

Když jsem hrál trojku, zanedlouho jsem si na jízdní model zvykl a neměl jsem žádný problém. O to víc jsem byl zvědavý na čtyřku, která je po údajně nezvladatelném modelu z trojky mnohem lepší. No, řeknu vám jedno... trojka se mi řídila líp. Asi vím, že si za to můžu sám, protože jsem, jak už to tradičně dělávám, ignoroval výběr pneumatik a vlastně úpravy vozu všeobecně, ale auto zkrátka klouzalo víc. Takže pokud někdo mluvil v souvislosti s trojkou o řízení motorových člunů, pak čtyřka je na tom hůř. Zmínil jsem výběr pneumatik. Možnosti výběru součástek bohužel ve hře zůstaly, dokonce se vrátila i nutnost zabývat se opravami. Odstraněno nebylo vynulování nastavení vozu (u mě jen řízení, které je ve výchozím nastavení strašně pomalé) při každé nové rally. Hra se nyní neukládá po každém závodě, ale vždycky až v pauze určené k opravě vozu.
Pravdou je, že ačkoliv mi jízdní model moc nevyhovoval, byl v zásadě čitelnější, než ve trojce. Pokud by někdo, kdo v životě neseděl za volantem, po mně chtěl, abych mu pustil nějakou rally hru, pustil bych mu právě CMR 4. Jízdní model v sobě zkrátka neskrývá žádné záludnosti, je dokonale prostý, ale zároveň poněkud nudný.

Dost zvláštní byla možnost testování nových součástek. Vám se někdy povedlo nějakou z těch podmínek splnit? Já se musím přiznat, že jednou jsem se docela blížil, ale ty limity a požadavky byly natolik smrtelné, že jsem nikdy žádnou součástku úspěšně neotestoval. Nejvtipnější byl tuším test převodovky, kdy se po mně chtělo, abych držel otáčky v rozmezí asi tak 3 pixelů na otáčkoměru. I když jsem měl pedály, zvládnout se to nedalo. Hráči na klávesnici by kroutili hlavou asi tuplem.

Dostávám se k tomu, že ježdění mě zkrátka už tolik nebavilo. Možná za to trochu může i to, že jsem hrál tři hry série hned za sebou a mohl jsem být poněkud přesycen, nicméně v CMR 3 jsem strávil mnohem více času a neomrzel mě. Krom jízdního modelu se změnil také design tratí. Zatímco v trojce jsem slintal na dokonalostí navržených tratí, tady je to jen nuda a šeď. Zkrátka to není ono, na tratích nejsou věci, co člověka překvapí, okolí není tak poutavé. A co víc, některé úseky jsou kompletně vykradené ze trojky. Takže abych řekl pravdu, ačkoliv jízdní model by mi zas tak nevadil, neslanost nemastnost tratí mi už vadila opravdu hodně a velmi brzo zapříčinila nudu. Stále nejde srazit značku ani patník a dokonce ani cedule naskládané kolem cesty (resp. jak které, člověk nikdy předem neví). Naopak balík slámy už se konečně chová jako balík slámy, tudíž není přibitý k zemi a náraz do něj neudělá zvuk jako náraz do zdi.

Velkou výhodou mohla být přítomnost dvojkolek, třídy B a bonusových vozů. Problém je, že podmínky pro odemknutí jsou poměrně tvrdé a pokud člověka hra nebaví, těžko bude jezdit jen proto, aby si něco odblokoval. A tak jsem si s žádným žihadlem z "béček" nezajezdil.

Navzdory kritickému komentáři není CMR 4 vyloženě špatnou hrou. Problém je v tom, že je to jednak vykradená trojka a že jízdní model mě osobně už nepřišel tak zábavný. Přibyly některé drobné nedostatky, jiné zase ubyly. Tratě jsou nudnější, a to se promítlo do celé hry. Uvidím, jak si povede pětka...

Galerii obrázků naleznete zde: http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/sc ... ilter=shortcut_12026

EDIT: A ještě jedna "novinka" mě překvapila. Při okruhových závodech na konci každé rally se kamera přepnula na nárazník a kamera z kokpitu byla nedostupná. Zvláštní, že ve trojce to fungovalo normálně.

Pro: Velmi čitelný jízdní model, balík slámy už není jak kámen

Proti: Nudné řízení a nudné tratě; značky, patníky a cedule nejdou srazit; přítomnost tuningu a výběru součástek, ukládání až v garáži, zbytečné testování součástek

+6 +7 −1