Komentáře
L.A. Noire
Mafia II: Joeova dobrodružství
Na druhou stranu umí Joe pár nových úderů a takový kop do koulí mě hodně bavil. Příběh, který těžil z absence této linky v základní hře zaujal mou zvědavost, a úkoly už byly o dost lepší než ty nudy v předchozích DLC. Avšak minimalismus Maffie II. se ani po tomto datadisku nevytratil.
Pro: Návrat Oldschoolového PlayBoye ;)
Proti: Joe a ta jeho blbá čepka
Mafia II: Zrada Jimmyho
Pojďme tedy na Jimmyho. Oba datadisky jsou vlastně jedna hra rozdělena příběhově na dvě části, na to jak Jimmyho zradí a jak se pak mstí (jak nám název napovídá). Proto hodnotím dohromady jako celek. Jedna z věcí, které jsem Mafii II. vytýkal byla lineárnost, člověk jel scénář přesně po lince tvůrců, a skoro ani neměl čas odskočit si někam třeba vytunit auto, a když ten čas měl, tak neměl peníze, protože pořád dlužil nějakým židovským lichvářům, nebo tak něco. To se dá pochopit. Tvůrci chtěli navodit atmosféru, že sláva i bohatství gangsterů je pomíjivá, a člověk se spíše koupe v dluzích a malérech. Proto jsem bral Mafii II. spíš jako interaktivní film (což byla svým způsobem i stará Mafia).
Datadisk o Jimmym je vlastně pravý opak. Filmový nádech dodávají hlavně videa na začátku a někdy i konci každé mise. U Jimmyho je tu ale jenom hodně našlapané Intro a Outro. Tím to končí, pak tu máme jen obrázky s textem, a ty i když jsou pěkně stylové, tak se opakují. To mi připadá jako by to někdo odfláknul. Jinak je hra jako nějaké okleštěné GTA, člověk má na výběr z více misí. Jenomže ty mise jsou úplně bez nápadu a často jsou si úplně podobné (ukradni auto, rozstřílej obchod atd.). To je škoda, z téma jako je čistič pro mafii a jeho pomsty, by se daly vytřískat daleko lepší scénáře. Osobně bych si představoval něco typu Hitman. No ale shrňme to. Mafia byla legendární interaktivní film. Mafia II. byla dobrý interaktivní film. A konečné datadisky o Jimmym jsou jen arkáda. Nic víc, nic míň. Takzvaně nic proti ničemu. Bez těchto DLC by nebyla Mafia II. o nic chudší, ale s nimi zas není o nic horší.
Pro: Postava Jimmyho je hodně přísná, jeho hlášky, pár nových zbraní a aut.
Proti: Jednotvárné mise, odbytý příběh,
The Godfather
Pro: systém vydírání, příběh (i když to byl je výtah), to jak vám na konci políbí prsten ;)
Proti: nerozmanitý svět, konzolovitost
Desert Law
Pro: Trošičku ty mapy Fallout připominájí.
Proti: A to je na tom i to nejhorší!
Tropico 3
Tak jdeme konečně pařit. Tak za prvé co tu mleli o Kaddafim, vždyť tohle je jasná Castrovina. Banánový ostrov, a El Presidento. Byl jsem ve svém živlu. Celkem slušná grafika, která se v plné palbě i na celkem dobrém stroji sem tam škubne. Mapy byly malé, což bránilo většímu budovatelskému rozvoji, což byl asi účel. Ekonomický a diplomatický aspekt se mi líbil. Nejvíc však zákonodárství a možnost rozhodnou kam se země bude ubírat. Můžete mít zemi silně nacionalistickou, nebo naopak úplně světu otevřenou. Komunistickou, katolickou atak dále. Nejvíc mě štvaly hladomory, čemuž se nedivím, když žrali jen papáju a kukuřici. To vás nabádalo k tomu, začít pěstovat, vyrábět a vyvážet opravdové lokální mňamky a to rum a havana. A když k tomu přidáme ropu máme z banánového ostrova ostrov ryžový. Co s toho, když vás na konci stejně napadnou amíci. To mě ale nikdy nepřimělo, lézt jim do řiti. No a to máme všechno, rum, havana, a banán. Někomu to možná stačí. Já bych však raději měnil koks za kalachy a vyvíjel zbraně hromadného ničení. Tak by měl vypadat trenažer diktátora. Podle mě. Ale když uvážím, že je to vlastně parodie, stojí za zahrání.
Pro: Rádio, tvorba prezidenta, zákony
Proti: Vysoké HW nároky, časem nuda a ty blbé hladomory
Europa 1400: The Guild
Hra se strašně pomalu rozjíždí, ale jakmile je už rozjetá, tak vás přestane bavit. To považuji za největší průser hry. Člověk pomalinku buduje svoji živnost, a jakmile vám začne sypat, tak už vlastně není co dělat. A hra jde dál, vaší avataři umírají jiní se rodí. Z Evropy 1400 je Evropa 1600 a nic moc se nezměnilo. Potom zjistíte, že vám patří celé město, jste panovník, a co teď jako? 100 hodin života v... A to je velice frustrující. Pokud máte trochu strategické myšlení tak vyučíte své syny v jiném oboru a ovládnete všechny obory v jedné hře. Můžete sice začít v jiném městě znovu ale proč vlastně? Navíc vám brzy dojde, že je zbytečné se pachtit v kovárně, když můžete všechny své peníze investovat do dvoření se nějaké čtyřicetileté stařeně co má na účtě půl milionu, a jakmile zemře tak jste za vodou. Tak proč jsem sakra 20 let dřel u kovadliny?
Když k tomu přidáme slabou 2D grafiku, a opravdu až směšný systém soubojů, které mě fakt otravovaly, tak žádná sláva. Ale pokud máte rádi pikle, intriky a libujete si v korupci tak je to hra pro vás. (Už vím co paří poslanci na svých laptopech v kuloárech).
Hru ale musím hodnotit vysoko, protože kdyby nebyla dobrá, tak mě nedokáže na hodiny přikovat ke křeslu u monitoru.
Pro: Politika, soudy, feudum
Proti: Grafika, souboje, frustrace z delšího hraní
Operation Flashpoint: Cold War Crisis
Pro objektivnost přiznám i negativa. A.I. nepřátel bylo opravdu hodno Duronu a velikosti hry odpovídalo také množství chyb ve hře. I o té grafice by se dalo DNES polemizovat, objekty celkem ujdou ale už ne tak efekty. Ovládání bylo náročné, dalo se naučit, ale dneska bych se na to asi vykašlal. Zvuk i dabing byl takový...ale i to mělo své kouzlo.
Verdikt: Stovky hodin hraní!
Pro: revolučnost, originalita, řemeslné zpracování, mise, arzenál, realita, editor
Proti: slabé A.I. ,grafické efekty, bugy,
Fallout 3 - Point Lookout
Obtížnost mi nepřišla až tak vysoká, nepřátelé sice vydrželi trochu víc a také způsobovali větší poškození, na druhou stranu stipacků a míst na kam složit zjizvenou hlavu bylo dost. Spíš mi vadila její nelogika. Sakra to zelené co plivu tomu nahému chlápkovi do ksichtu nejsou kemry ale rozžhavená plazma. A opravdu to je brokovnice čím jsem ho střelil z metru do hlavy? No alespoň jsem začal po delší době používat VATS a máte také větší radost z jejich "pachu krve".
Velice jsem litoval, že jsem si na cestu nabral hi-tech výbavu místo abych si vzal starou dobrou klasiku jako "starou bezbolestnou" či "pušku záložáka". Za chvíli jsem totiž neměl ty laserovky a plazmovky jak opravovat, a munici do nich jsem taky hledal marně (což zas takový problém nebyl 2000 micro článku chvilku vydrží). Verdikt: Ale proč né F3 se snad víc už zprasit nedá (nebo vlastně jo viz. Operace Achtobylanuda).
Pro: konfederační styl, bažiny, hudba, malinko hororová atmosférka
Proti: nelogická obtížnost, úkoly
Fallout 3 - Broken Steel
Pro: Pěst svobody jsem znovu rád viděl
Proti: hra vyždímaná ze hry
SimCity Societies
Pro: Kreativita
Proti: Po nějakém čase zjistíte, že je to strašná nuda
Broken Sword: The Shadow of the Templars
Pro: Krásná kreslená grafika, příběh, dabing...
Proti: Cože?
Spellcross: Poslední bitva
Pro: Atmosféra, dabing, zvuk, hudba, rozmanitost jednotek
Proti: Není to zrovna procházka růžovým sadem
Fallout 3
Pro: Grafika, VATS, opravy a výroba zbraní, Energozbroje, UFO
Proti: málo postav, úkolů, system metra, prázdný svět, jednoduché rozhovory
Fallout 3 - Operation: Anchorage
Pro: T-51b
Proti: Gussova puška
Pro: Příběh
Proti: Konzolovitost