Komentáře
Dreamfall: The Longest Journey
Tetris
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
Far Cry
Pro: Grafika, tehdy netradiční design, AI, malé zlepšováky FPS žánru (rogala, stacionární zbraně, zajímavé možnosti HUDu)
Proti: Mutanti, Krieger, nechali to zfilmovat Uwe (filtra) Bolla :-)
FlatOut 2
Pro: destruction derby, soundtrack, grafika, fyzika, cena
Proti: singl, divné ovládání
Medal of Honor: Allied Assault - Breakthrough
Vlak
World in Conflict
Pro: Atmosféra reálného válečného konfliktu, promakaný příběh, hratelnost nade vše, grafika jen hratelnost doplňuje, zvuková stránka, multiplayer, jednoduché na pochopení
Proti: Kampaň svou hutností člověka téměř vyčerpá, málo jednotek, grafické vychytávky josu na HW dost náročné
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Hidden & Dangerous 2
Ale to i ostatní levely - HD2 je sice vcelku striktně nalinkovaná hra, ale než dojdete k dějovému skoku, je všechno čistě na vašich taktických schopnostech. Hra už ze začátku sympaticky nabídne hodně detailní brífink s rozborem možností postupu, ovšem samozřejmě nepřipraví vás na konkrétní počty a pozice nepřátel. To už si musíte se svými parťáky vyřešit sami. Nutnost taktizovat je hlavní tahák hry - žádná frenetická akce, v HD2 se téměř neběhá a když, tak jen chvíli, protože postavička za chvíli funí pod tíhou veškeré výbavy, kterou hráč nakřečkuje před misí. Ne, většinu času strávíte v podřepu přemýšlením, jak z toho vyváznout živý a k tomu splnit úkol.
HD2 je plný voleb a detailů - máte čtyři rychlosti pohybu (plížení, chůze, běh, sprint), tři pohledy (nejakčnější first person, taktický a přehledný, ale pořád akční third person a nakonec maximálně taktický mód, ve kterém jen naklikáte co kdo bude dělat, zmáčknete play a pozorujete mlata :)), desítky rozkazů ("Saunby, zajdi mi pro ten samopal na druhé straně letiště, došly mi náboje a bolí mě nohy"), možnost kdykoliv v nižších obtížnostech hrát za kteréhokoliv ze členů týmu ("Doktore Bennette, proč prosím vás nemůžete tu zídku obejít?"), složit svůj tým přesně dle potřeb ("Sakra, mám si raději vzít gorilu Wingatea s ohromnou výdrží nebo Harrise, bývalého kasaře, který mi odemkne každé dveře?") a nakonec ho podle potřeb i vybavit tunou hraček, které HD2 nabízí ("Kratochvíle, dneska nepotřebujem dynamit, ale foťák"). Z pozitiv je určitě ještě důležité vyzdvihnout v tom taktickém šourání se pár opravdu filmových WoW efektů, které ale v žádném případě neohrožují atmosféru reálného válčení.
Horší než s designem misí a hratelnostní stránkou je to se stránkou technologickou. HD2 nevypadalo nikdy špatně, ale počítačem ovládaní vojáci moc inteligence nepobrali, chyb bylo nad hlavu a ta násilná změna enginu na hře prostě byla vidět. Neodnesla to ale naštěstí zvuková stránka - jak už je u Illusion Softworks zvykem, povedla se na jedničku. S výjimkou českého dabingu, tomu je lepší se hoodně velkým obloukem vyhnout a hrát originál.
P.S.: Málem bych zapomněl, s továrním nastavením ovládání se prostě sžít nejde, je životně důležité si ho přeměnit :-)
Pro: Nápadité levely s atmosférou, výběr týmu a vybavení, tak trochu RPG, volnost postupu, realističnost
Proti: Technické zpracování, český dabing, defaultní ovládání je k ničemu
Need for Speed: Underground 2
Pro: Volnost, město, spousta aut, soundtrack, grafika, možnosti tuningu
Proti: Auta jako beton, chybí mi pohled z místa řidiče
Freedom Fighters
Vykopnutí přichází až při velkém finále na Governors Islandu; Freedom Fighters se dobře hrají na jeden zátah. Je to možná až divné, protože ve hře jen střílíte, pokládáte C4ky a tím to hasne, žádný propracovaný příběh ke hraní nenutí, ale člověk chce hrát dál a dál. Ani zdánlivá volnost při postupu hrou (v každé \"kapitole\" hry máte svobodný výběr toho, kterou z několika nabízených misí začnete) nebo náznaky ... ehm RPG prvků (\"čím víc charisma, tím víc Freedom Fighters\") pro mě tahákem nebyly, protože jako první stejně vždycky musíte vybrat ten level, kde je potřeba vyhodit do vzduchu helikoptéru, která v další misi téměř znemožňuje postup, a získávání charizma moc ovlivnit nejde (max. budete mít na konci hry místo třinácti bojovníků deset, protože jste nevyléčili pár vojáčků, ale to není žádná hrůza).
Tím zajímavým jsou asi jednotlivé levely a jejich atmosféra. Tak věrohodně zpracovaný New York nebyl ani v Max Paynovi. Černí policajti se slunečními brýlemi, tmavé zadní uličky, přístav, dálniční podjezdy a nakonec i Socha Svobody, všechno to dělá New York přesně takový, jak ho já jako člověk, který v USA nebyl, zná z televize. Nádherně a uvěřitelně propracovaná je i invaze sovětů do New Yorku: přijeli loděmi -> často budeme bojovat v přístavech a podobných lokacích. Invazi si dobře naplánovali -> kromě tanků si přivezli rychloskládací barikády. Rusáků mnógo -> nezapomněli do lodí naložit "maringotky", aby bylo kde bydlet. Američané doslova visí na televizi -> okamžitě ji obsadí a začnou své vlastní (komické) propagandistické vysílání v čele s nezapomenutelnou Tatianou Kempinsky (a nikdy neukázanou hlasatelkou počasí Illyianou).
Nejvíce mě na FF okouzlilo právě zpětné dobytí televizní stanice. Čekalo tam totiž jedno plechové překvapení, televizní stanice byla zase typicky nádherně zpracovaná a především - bylo to v zimě. A atmosféra zimy, ta je ve FF neuvěřitelně reálná, což já rád :-). V kombinaci se soundtrackem Jespera Kyda přímo smrtící ... Co mi naopak na FF nejvíc vadí je, že nemá systém krytí, ten by hře dal nový rozměr (spolubojovnící se kryjí nádherně, hráč nemůže). Ale holt je to z roku 2004 :-)
Pro: Grafika, hudba, perfektní levely -> skutečná atmosféra New Yorku, rusáci a jejich promyšlená invaze
Proti: Moc jednoduché, hodně americké, chybí možnost krytí, krátké (ale intenzivní)
NHL 2005
Alpha Prime
Pro: Příjemná grafika, ucházející fyzika, chytlavý příběh, pěkné levely
Proti: Občas nepochopitelně spadnou FPS, obtížnost, nedostatečné využití hackování, moc lineární
Battlefield Vietnam
Nejlepší na tom všem povrchním pozlátku je, že on se BF: Vietnam i velmi dobře hraje. Ve hře máte ohromnou svobodu v tom, jak se s nepřítelem navzájem likvidovat - nabodáním jedovatých punji kolíků počínaje a napalmovým náletem konče. Když už jsem u lítání: ohromným trhákem jsou v BF: Vietnam helikoptéry, které v žádné jiné hře neměly tak zásadní význam. Třešničkou na dortu jsou celkem tři hratelné strany a velmi omezená, ovšem přítomná možnost svou vybranou herní třídu (mimochodem, každá z nich je zpracovaná s ohromným citem) upravovat. Hra pokulhává jedině v tom, že se zbraní nemáte možnost realistického míření přes zbraňová mířidla. A technologicky není BF: Vietnam taky žádný zázrak...
Pro: Soundtrack, atmosféra, herní možnosti, skvělé mapy,
Proti: Nejde mířit, podivné technické zpracování
The Hell in Vietnam
Pro: Prodává ze to ani ne za stovku v Tescu a v okurkové sezoně to budou balit k časopisům :)
Proti: Přítomnost skřítků Všudebuga a Všudeblba
Medal of Honor: Allied Assault
Pro: Ve své době grafika, singleplayer, atmosféra každé mise naprosto odlišná
Proti: Hoodně krátké, nedá se mířit zbraní
Operation Flashpoint: Resistance
Pro: Vyladění konceptu OFP, nový ostrov a jednotky
Proti: Snad zase ta obtížnost, ale ono to k OFP patří :)
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
Pro: Grafika, atmosféra, level-design, hudba, zvuky celkově, Fisherovy průpovídky
Proti: Těžko říct, snad level na lodi a ... a nic :)
Operation Flashpoint: Cold War Crisis
Pro: Militaristické až do morku kostí; simulátor letadel, vrtulníků, tanků, pěšáků a speciálních jednotek v jednom, skladba misí, oooobrovská volnost, soundtrack
Proti: Český dabing nějak hapruje, F*R*U*S*T*R*U*J*Í*C*Í a otravný systém savů
Half-Life 2
Pro: Grafika, atmosféra, prostředí.
Proti: Tajemná chyba a Antlioni!!! :)
Tomb Raider
Mafia: The City of Lost Heaven
Pro: Příběh, soundtrack, délka, atmosféra ...
Proti: Občas asi docela frustrující dlouhé pasáže bez uložení a policajti :)
Vietcong 2
Pro: Geniální multiplayer, soundtrack a dabing, ohromný a realistický arzenál zbraní
Proti: Dá se říct všechno ostatní ... :)
Vietcong: Fist Alpha
Pro: Vylepšení MP, soundtrack, nové lokace a zbraně
Proti: Postava Douglase
Vietcong
Brát tohle všechno v ohledy při hodnocení, nestačí mi ani tisícová stupnice. Ale protože ještě před tím vším mě Vietcong uchvátil svou atmosférou, realističností a bezprostředním vyprávěním příběhu vojáka speciálních sil z hloubě Vietnamské džungle, do stovky se určitě vlezu. Hlavně díky tomu, že kluci z Pterodonu (kteří hru jinak dělali s ohromnou láskou) si s technickou stránkou věci moc nehráli :).
Pro: Atmosféra, dabing a zvuky obecně, příběh a postavy, zasazení do džungle Vietnamu
Proti: Technicky nic moc
Call of Duty 4: Modern Warfare
Pro: hutnost a atmsoféra singleplayeru, perfektní akce, nezapomenutelné pasáže, zbraňový arzenál, mezi otřepanou klasikou i dost nápaditých, i když ne revolučních věcí, bezkonkurenční multiplayer, hardwarově nenáročné a hezky vypadající
Proti: skripty, rozdíly v interakci s prostředím, hrozně krátký singl
Pro: Všechno kromě toho níž.
Proti: Potvory, vesmírné lodě a podobný sci fi šmejd.