Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dylan Fitterer

USA
Dylan Fitterer je nezávislý herní vývojář, který za podpory své manželky Elizabeth vytvořil hudební logickou arkádu Audiosurf a také nabízí skrze službu Audiosurf Radio tvorbu nezávislých hudebníků.

Původní verze Audiosurfu přitom měla být jednoduchou arkádovou střílečkou, kde by předměty a hráč reagovali na změny prostředí na základě hudby. Inspirací přitom byl Dylanovi mj. hudební vizualizér od WildTangent, ve kterém letěla vesmírná loď a pod ní se měnil terén podle hudby.

Hra byla veřejnosti představena na Festivalu nezávislých her (Independent Games Festival), kde si jí všimli zástupci Valve, kteří Dylana kontaktovali s nabídkou na umístění hry do distribučního systému Steam. Stalo se tak v únoru 2008 a záhy si hra získala značnou popularitu a úspěch. Audiosurf tak byla jednou z prvních nezávislých děl na Steamu a vůbec prvním titulem, nepocházejícím z dílen Valve samotných, využívajícím služeb "Steamworks", tedy aktualizace hry skrze Steam, achievementy, stažitelný dodatečný obsah apod.

V přípravě je již i nástupce Audiosurf 2, který se na Steamu objevil začátkem října 2013 v rámci tzv. předběžného přístupu (Early Access).

Nejlépe hodnocené hry