Po úspěchu střílečky Turrican na počátku 90. let i všech jeho pokračování, se Manfred Trenz, otec této kultovní postavy, rozhodl oživit klasiku a vrátit se k vývoji Turricanu ve třech rozměrech. Obklopil se týmem lidí, z nichž někteří pracovali i na původní hře a budoucí vydavatel THQ, který vlastnil práva na značku Turrican, ohlásil jeho vydání na prosinec 1999. Hra měla vyjít na PC a v plánu byla i verze na konzole Sega Dreamcast.
Pro tvorbu Turricanu vývojáři použili pokročilé mechaniky trojrozměrného vykreslování a vývoj se začal prodražovat takovým způsobem, až producenti v THQ rozhodli o zastavení dalších prací a zrušení celého projektu. Hra měla být klasickou 3rd person akcí odehrávající se v rozsáhlém světě, který měl nahradit klasickou stavbu jednotlivých levelů. V plánu bylo ovládání podobné tomu, kterým disponuje Super Mario 64, obrovští bossové a celá řada originálních zbraní.