Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The King of Fighters '99: Evolution

The King of Fighters: Evolution

SNK
22.07.1999
10.05.2000
90
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

První díl této populární japonské bojové hry vznikl roku 1994 pro konzole Neo Geo a Arcade automaty. Později se rozšířil i na ostatní konzole jako PlayStation či Dreamcast. Hráči na počítačích dostali šanci až v ročníku 99, který přinesl i řadu změn oproti arcadové verzi.

První a tou hlavní změnou jsou typy herních módů, kde se opravdu zapracovalo a je jich tu rovných osm:

Team play - kdy si vybere na jedno kolo 4 bojovníky, kteří se střídají po vyčerpaní životů. Stejně na tom je i počítač.
Singler play - klasická hra 1 vs 1 se strikerem v zádech (což je taková výpomoc spolubojovníka ).
Survival Time Attack - hrajete na co nejlepší časový limit.
Single All - je hra, kdy se utkáte postupně se všemi bojovníky ve hře.
Singler a Team play pro dva hráče.
Survival Endless - hra bez doplňování zdraví po vítězném kole.
Practice - klasický trénink s nekonečným počtem životů.

Na výběr je přes 30 bojovníků + několik speciálních, na jejichž odemknutí musíte nahrát určitý počet bodů.

Další výhodou PC verze je 3D prostředí souboje, což znamená pohyblivé objekty jako jsou letadla, auta atp. za vašimi zády v jednoduchém trojrozměrném zpracování.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Někdo miluje Mortal Combat jiný si lahodí u Street Fighteru či Virtua Fighteru nebo u jiné z těchto hromady arkadových 1 vs 1 bojovek, kde je jediným úkolem pomocí udérů nohou a rukou popřípadně jejich kombinaci, poslat svého vyzyvatele na zem dříve, než on vás. Jasně úplně první taková mlátička, kterou jsem hrál byl Street Fighter 2 a dodnes ho mám velmi rád a řadím ho spolu s dalšími i nad populární Mortal Combat, který kromě krvavých orgií bohužel nic moc nepředvedl a po hratelnostní stránce měl velké mezery, protože stačilo dělat jednu a tu samou věc ( skok dozadu X skok dopředu s úderem ) a váš protivním už ležel v kaluži krve. Proto většina lidí měla problémy s Gorem, který tyhle pohyby uměl skvěle blokovat. Pak se objevil King of Fighters a poslal všechny mlátičky pod drn ( aspoň u konzolí a herních automatů ).

Ikdyž první ročníky ( 94, 95 ) nebyly po hratelnostní stránce nic moc, přišli se skvělou novinkou a to výběrem nikoliv jediného bojovníka, ale celého týmu. Zatím co v 94ce byly týmy nenávratně určeny, 95tka přišla s možnosti poskládání svého bojového týmu snů.

Na hratelnost se však u SNK zaměřili až u 96tky, kterou řadím mezi mé TOP 3 ročníky této hry. Fantastické grafické komba, vybalancovaná obtížnost, která už konečně umožnila i nezkušeným hráčům vyhrát více než 2 zápasy po sobě, aniž by museli házet další mince pro pokračování. Každý tým dostal navíc svou tzv. hymnu, jako známe třeba u bojovníků Street Fighteru, která se snimi táhne mírně mixovaná do posledních dílů.

97čka byla naopak obrovským zklamáním a prakticky, jak rychle přišla i rychle odezněla. Všechny kosmetické změny byly spíše ke škodě, než k užitku a postraní hudba se spíše věnovala na jedince, než na celý tým což taky řádně rušilo.

Po roce přišla 98čka, která poblaznila všechny automatové herny a hraje se závodně v Asijských zemích dodneška. Pro mě osobně dokonale nejlepší ročník po všech stránkách a určitě měl nejvetší zásluhu i na tom, že 99tka vyšla hojně i na dalších platformách a dokonce i konečně na PC. Bohužel od této doby se už hru nepodařilo nikterak výrazněji oživit a vývoj končí u roku 2004, kdy prakticky hra vycházela podobně jako to známe ze série NHL od EA s minimalními změnami na hratelnosti z 98čky.

Když bych měl nyní mluvit jen o PC verzi tak se konverze určitě oproti už zmíňovaných her Street Fighteru či Mortal Combatu povedla na jedničku. Možná by si mohli odpustit ty 3D modely v pozadí jelikož to působí blbě, když bojovníci mají 2D pestrý grafický kabátek a v pozadí proletává trojrozměrné letadlo.

Ovládání se taky nikterak výrazně nezměnilo a vystačí te si klasicky se 3 tlačitky pro udéry rukou a 3mi pro různe kopy. Samozřejmě se meze nekladou a jde to všelijak kombinovat, avšak u každé postavičky jinak.

Bohužel dalším neduhem je obtížnost, která se mi zdála příliš jednoduchá a k závěrečnému Bossu je cesta opravdu snadná. Příčinu však hledám u už zažitých nahraných zkušeností z předchozích ročníků.

Hratelné módy, které se objevily u pc verze jsou popsány v popisu a není možné aby si každý kdo laduje u těchle typů her, nenašel tu svou nejoblíbenější.

Na závěr ještě přidám svůj poskládaný bojový tým, za který hrávám už od ročníku 96 abyste byli trochu v obraze a berte to jako doporučení:

Kyo Kusanagi
King
Kim Kaphwan
+ striker: Terry Bogard.

( to že jejich jména začínají na písmeno K je opravdu náhoda ^_^ )

Pro: bojové týmy, hudba, grafické efektové komba, rychlost hry, řada herních módů, originální charaktery, Kyo Kusanagi

Proti: 3D prostředí, mohla být větší obtížnost

+3 +4 −1