Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gods

Gods Remastered

The Bitmap Brothers •  Graftgold Creative Software (SegaMD) •  Robot Riot (XOne, PS4, Switch)
25.09.1992
1992
03.05.2013
04.12.2018
28.03.2019
29.03.2019
kompatibilní
83
82 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Bohové nabízejí splnění jakéhokoliv přání tomu, kdo pro ně zpět dobyde jejich pevnost, kterou obsadili čtyři nezvaní návštěvníci. Hráč, v kůži Herkula, pro případ svého úspěchu v boji požaduje stát se jedním z nich – získat nesmrtelnost a pevné místo na hoře Olymp.

Gods je plošinovka orientovaná na obezřetný postup a boj na dálku; mezi projektily patří meče, dýky, kopí, firebally a další. Hlavním cílem každého ze čtyř levelů je porazit bosse – strážce pevnosti bohů. Úrovně jsou charakteristické tím, že hráč se v nich po sebrání klíče nebo přehození páky musí vracet, což je navíc umocněné omezenou kapacitou inventáře. Nápovědu k aktuálnímu postupu poskytují texty v dolní části obrazovky. Zbraně a jiná vylepšení lze za nasbírané položky jako diamanty kupovat mezi levely. Za rychlost a ušetřené životy se načítají bonusy. Počítačem ovládání protivníci nereagují jen na aktuální pozici Herkula, ale také na jeho způsob boje. Děj se odehrává v prostředí starověkého Řecka.

Na moderních konzolích vyšla remasterovaná verze Gods Remastered ve vylepšené grafické podobě se všemi původními úrovněmi a možností ukládání postupu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
2D plošinovky jsou prakticky mrtvé.
Doba , kdy odcházely joystiky jeden za druhým při hraní takových pecek jako byla Galaga, nebo Turrican je nenávratně pryč, a hrát tyto hry na klávesnici- to snad ani nejde.
Ale není třeba truchlit, je zde hra u které jsem nikdy joystik nepotřeboval a přesto dál zůstává na svém zlatém piedestalu .
A asi i ti, co sedí hlavně tam vpravo, už tuší, že se jedná o hru Gods.


Tvůrcem hry není nikdo menší než Bitmap Bothers, společnost jenž má na svém kontě hry jako Xenon 2, Speedball, nebo strategii Z.
Hra původně vydaná na Atari ST a Amigu, později předělána i na Sega Mega Drive a další platformy, se zasloužila ve své době o oprávněnou pozornost. Myšlenka hry je vcelku prostá- dle staré legendy se jednou za tisíc let narodí smrtelník, který objeví a projde ztracené Město Legend a vstane před tváří Bohů, aby tak získal místo po jejich boku a stal se jedním z nich.
Cestou se musí, kromě obvyklých nepřátel, utkat se čtyřmi strážci Citadely, kteří jsou vždy na konci jednotlivých levelů.
Alespoň zatím by se mohlo zdát, že se jedná o vcelku tuctovou plošinovku, ale nenechte se mýlit.
Gods je skutečně obdivuhodná hra, která i po letech dokáže okouzlit. Skvěle vyvážená hratelnost, přehlednost jednotlivých světů (každý level jich obsahuje hned několik), barevná a výtvarná stylizace. Výborný cit pro detaily, propracovaná grafika, včetně pohybů hlavní postavy a nepřátel.
Skvělá hudba, která patří mezi ty nejlepší na AMIZE (podobně jako u skvělého Cannon Foddera). Zvuky zbraní, pohybu hrdiny, nepřátel, nebo tlačítek a padajících předmětů mi v mnohém připomínají péči jakou věnuje svým hrám Blizzard.
Motivující systém sbírání krystalů, peněz, a následné nakupování a vylepšování zbraní u obchodníka. Hledání bonusových místností a předmětů (i po letech jsem s překvapením zjistil, že neznám všechny kombinace tlačítek a páček :) ).
Po zabití strážce Citadely obdržíte kód, takže není nutno hrát pokaždé od začátku.
Každou úroveň je možno projít několika způsoby, a je velmi zábavné zkoušet jednotlivé postupy, a kombinace tlačítek ( a nebojte, zabloudit se rozhodně nedá :) ) .

Co dodat na závěr? Hledáte-li jednu z nejlepších her vydaných kdy na počítači, už nemusíte.



Dovolím si ještě dodat několik informací:
Já osobně preferuji emulaci na AMIGU , kde ale nefungují (alespoň u mne) kódy do jednotlivých úrovní. Přes DOS box by asi potíž být neměla. Hrál jsem i emulaci Mega Drive, tady jde ukládat libovolně (výborná věc pro zkoušení jednotlivých kombinací páček, trénink a podobně), avšak po zabití finálního bosse a získání nesmrtelnosti se nelze vrátit do Ztraceného města a hru zopakovat (s bonusem 10 životů navíc, ale na mnohem vyšší obtížnost).

A na úplný závěr odkazy na net :
Moje skromné stránky http://www.old-games.estranky.cz
A LongPlay na http://www.youtube.com/watch?v=SBgt7XkLxvQ&feature=related
Hoborg- (zde je verze i na Linux) http://hobring.esero
+24
  • PC 70
  • SNES 50
  • Amiga 80
Toto je příběh z dávných časů. Z času mýtů a legend, kdy antičtí bohové byli malicherní a krutí a stíhali lidstvo...moment. Tohle je jiný Herkules!
Tohle je těžkotonážní nabušenec, který každé ráno - předtím než začne po lesích chytat kance a laně, škrtit lvy a sekat hydrám hlavy - pozře 20 pštrosích vajec i se skořápkou, 20 kilo syrového hovězího masa, na rozcvičku ukojí 50 sličných děv a nakonec si dá shouder press se sekvojovou kládou na 50 opakování.

Gods není zcela běžnou/klasickou plošinovkou, nýbrž akčním 2D dungeonem, v němž kosíte různorodé potvory, hýbete páčkami/mačkáte tlačítka, překonáváte/ničíte pasti, ukládáte klíče či jiné artefakty do inventáře. Jistá podobnost s Castelvanií čiGhosts 'n Goblins tu jest, ale rozhodně se nedá mluvit o nějakém klonu.

Gods je výrazně pomalejší než jeho většina žánrových souputníků té doby. Obtížnost je na dobu tehdejší taková mírná, těžká, ale nikoliv nezvladatelná. Grafika a animace nadstandardní a vůbec nic si nezadá třeba sSuper Castlevania IV. Různorodost prostředí, které zahrnuje trochu jinou barevnou paletu dungeonu není žádná hitparáda ale účel to splní.

Stejně jako StriderCZ doporučuji Amiga verzi, která má lepší zvuk a framerate. Naopak se vyhněte SNES a MD verzím, které jsou hnusné a díky hyperaktivní kokainové rychlosti takřka nehratelné.
+24
  • PC 85
Gods byla pro mě celkem překvapivě výborná hra. Ano já vím, že ve starých Scoréčkách se o ní hodně mluvilo, že má slušné hodnocení. Jenže jsem hru kdysi dohrál a nezanechala na mě žádný větší dojem a nijak zvlášť jsem nechvátal na to se k ní vrátit.

Ale byla to chyba. Gods je opravdu parádní záležitost, která v roce 1991 či 1992 (dle mobygames) opět posunula arkády někam k vyšším žánrům. Stejně jako třeba Another World či Flashback, ale jiným způsobem.

Důvod proč mě Gods kdysi nezaujal je jasný. Je to grafika, která sice není špatná, ale není "sexy" jako třeba u Flashback, Aladina či Blackthorne. Procházíte víceméně stále stejnými kamennými místnostmi ve stále stejné barevné škále.

Moc sympatií nevzbudí ani nabušený hrdina skrývající tvář za maskou (což by podle všeho měl být Herkules). Ten se rozhodne vyčistit 4 světy, každý z nich skrývá 3 úrovně a šéfa. Za jejich dobytí mu bude náležet nesmrtelnost a místo mezi olympskými bohy... no jako příběh k arkádě to není úplně špatné.

Hlavní kladem ale není grafika nebo příběh, tím je netradiční hratelnost. Gods je na první pohled skákačka se vším všudy. Hrdina skáče a střílí, šplhá po žebřících a otevírá páčkou nahoru páky. Skoky jsou přesné, žádné frustrující pasáže se nekonají. Nepřátelé jsou ze začátku primitivní, později přituhnou a začnou se objevovat ze všech stran, ale pokud poctivě upgradujete, nemusíte mít strach s výjimkou různých pasáží na žebřících. I samotní bossové jsou udolatelní s výjimkou toho posledního, do kterého můžete pražit jak vzteklí a stejně pár životů ztratíte.

Co je na tom nejlepší? Pokud zařvete, objevíte se všemi zbraněmi poblíž; co je vyčištěno a prozkoumáno zůstane vyčištěno a prozkoumáno a navíc jako bonus získáte chvilkovou nesmrtelnost. Pokud vyčistíte celý svět, získáte heslo, pokud poctivě sbíráte poklady budete mít dost životů.. zkrátka a dobře tady se na frustraci a opakování kol díkybohu nehraje.

První netradiční věcí na Gods je systém upgradů. Zatímco na začátku máte jeden ubohý vrhací nožík, na konci jsem měl tři kopí, následované třemi firebally, třemi naváděcími koulemi a ještě mi za krkem létal (pravda jen chvíli) gargoyle, který mi poskytoval palebnou podporu. Upgrady nacházíte cestou, volíte si jakou zbraň chcete, jaký mají mít zbraně rozptyl, přičemž zbraně mají uvedenou i sílu. Pokud je Vám to málo, můžete čas od času najít obchodníka a zbraně si dokoupit. Paráda!

Největším plusem je samotná hratelnost, která mě spíše než hopsačky připomínala nějakou tombraidrovku či dungeon. Ve hře je spousta pák, otevírajících plošinky, dveře, likvidujících pasti. Některé páky musíte přehodit víckrát pro jiný efekt, jindy musíte použít kombinaci. Místa je nutno navštěvovat v přesném pořadí, abyste z kola vytřískali maximum pokladů. Jsou tu jednoduché puzzle spočívající v nalezení a donesení určitých předmětů na určité místo, k těm těžším dostanete nápovědu. Dále třeba časované puzzle, kdy se Vám něco otevře, pokud se tam dostanete včas - třeba hned v prvním kole. Máte omezený inventář na klíče a předměty. Každé kolo skrývá neskutečné poklady, které Vám dávají vylepšení, zdraví, klíče k truhlám, peníze i body. Za určitý počet bodů získáváte životy. Dokonce jsou tu zloději, které se vyplatí nezabít, protože Vám přinesou jinak nedostupný klíč.

Není to ale lehké vše objevit. Přiznám se, že jsem si na to našel návod, aby mi nic neuteklo a vím, že na spoustu věcí bych sám nepřišel. Ono totiž spousta věcí je nepovinných a pokud nevíte jak je získat, můžete koly prosvištět raz dva a pak se Gods mění na celkem obyčejnou skákačku s průměrnou grafikou. Takhle nějak jsem jej dohrál i před léty a to je nejspíše druhý důvod, proč mě tehdy moc nezaujala.

Každopádně s odstupem času je Gods parádní hrou, kterou pro fandy starých her určitě stojí za to zkusit. Arkáda roku 1992.
+12
  • PC 95
Další z nejranějších vzpomínek na počítačové hry. Ty hodiny, co jsem strávil čuměním na tátu (a kamarády), jak hrají Gods, než jsem konečně musel jít spát.

Nedávno jsem viděl video kompletní dohrání, trvá asi hodinu a půl. Jenže člověk to mohl zkoušet kolikrát chtěl, měl na pomoc ostatní lidi a hlavně - internet, věděl co kde je, měl mapy. V 95 takový luxus nebyl a tak dohrát Gods bylo tenkrát docela těžké. Táta ho dokázal a za to ho obdivuji. On by třeba nedokázal dohrát nějakou novou hru, ale na tyhle staré hry (co znal) byl mistr.

Já osobně si třeba pamatuji nazpaměť celý první (1/4) level, neboli svět. Vím že hra mě okouzlila grafikou (vše sedí jak má), těmi pár sporadickými zvuky (též nazpaměť) a obtížností. Sakra těžká záležitost, to se musí nechat. I je ve hře potřeba znát různé triky, skryté místnosti a místa, dokonce některé bonusy jsou časově omezené. No a na to šlo přijít jen experimentováním.

Hra moc konzolově nepůsobí, DOS port je velice dobrý. Možná tenkrát to bylo lehčí/lepší.


A tak nezapomeňte:
doprava, sebrat nůž, otočit se doleva, sejmout dva prasionoky, vylézt po žebříku, vyčistit plošinku, seskočit dolů, sejmout šmejda, zmáčknout páku, zmáčknout páku, vylézt nahoru, sejmout stříleče, jít kus doleva, otočit doprava a zničit létobaby, skočit nahoru ... první svět znám nazpaměť.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé/naposledy) -------- 1993 (N/A)
KOLIK (hodin circa) ----------- 50
DOJEM (ano/hmm/ne) ------------ ANO
OBTÍŽNOST (pokud je/pamatuji) - N/A
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pro: Grafika, Hratelnost, Zvuky

Proti: Dřív obtížnost, ale nakonec je to asi dobrá věc

+7
  • PC 90
Skvělá automatovka na PC, s pěknou grafikou, klasická plošinovka se žebříky, dveřmi, pákami. Sbírání předmětů, klíčů, drahokamů.. Předměty na vylepšování útoku, nebo na krátkodobou nesmrtelnost, zničení všeho na obrazovce, doplnění zdraví apod. Už si všechno bohužel nepamatuji. Na konci levelu se daly předměty (vylepšení) nakoupit u obchodníka za nasbírané score. Tenkrát se mi tahle hra moc líbila, protože jich tohohle druhu na PC moc nebylo.

Pro: Hratelnost, zábavnost, nakupování v shopu

Proti: Jako asi u každé hry... mohlo to být trochu delší :)

+6