Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Half-Life 2: Lost Coast

27.10.2005
70
229 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Lost Coast je vlastně pouhý jeden level, ukazující hlavně výkonnost Source Enginu. Jde o volně stažitelný přídavek do Half-Life 2, který však měl být původně zakomponován do plné hry (mezi levely Highway 17 a Sandtraps). Level se odehrává v prostředí, kde si všimnete velmi realistické vody, slunečního záření, stínů atp. – ve hře mělo v Source Engine premiéru HDR (High dynamic range rendering).

Začínáte tím, že si promluvíte s rybářem a hned na to se vydáte do přístavního městečka, kde máte za úkol zlikvidovat vojáky Combine a následně zničit helikoptéru ohrožující město. Tím hra končí. Lost Coast chtělo hlavně ukázat nové grafické prvky a vyždímat ze Source Enginu tehdejší úplné maximum.

Lost Coast vyšel na Steamu, kde byl později po nějakou dobu zdarma dostupný pro vlastníky grafických karet od ATI a Nvidie. Nyní je k dispozici pro majitele původního Half-Life 2.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Původně šlo o level, který měl být mezi offroadovým Highway 17 a mravkolvím Sandtraps. Leč do původní hry to "Ztracené pobřeží" nezvládlo.

Na rozdíl od dalších úrovní a míst jako byly Manhack Arcade, Air Exchange, Borelias, které spolu s dalšími levely a modely nepřátel, zbraní čekají, až je modeři zaktualizují a zapracují do remaku Half-life2 bety jménem Missing Information (tento mod je left 4 dead, takže do jiného :D), pro Lost Coast našli využití přímo vývojáři z Valve a to hnedka zkraje roku 2005.

Lost Coast je výkladní skříní tehdy čerstvých technologií , souhrně HDR. Díky, nebo bohužel kvůli konzolovým cyklům, nevypadá Lost Coast ani dnes nijak výrazně zastarale - za situace, kdy většina portů stále těží ze zde předvedených technologií v takřka nezměněné podobě (před 5 lety ještě jo :) a skutečný vývoj, který je znát, táhne dopředu hrstka PC her.

Podívaná je to tedy hodně slušná, ale po stránce hratelnosti hodná zapomnění. Samozřejmě si uvědomuji, že jde pouze o ukázku hry zdarma. Stejně mi to ale nedá - když vedle sebe postavím Lost Coast a Half-Life: Uplink (1999), tak jasně vidím, který z vyřazených levelů, určených zpětně pro propagaci, je lepší a Lost Coast jím není, ani kdyby bullsquidi padali.

Po prohlídce škeblí, lodních vraků a monologickém „pokecu“, kterého se aktivně účastnil jen rybář a Gordon trpělivě poslouchal, děda konečně otevřel branku k akci. A přišlo stoupání, po kamenité cestičce, vzhůru k byzantskému kláštěru. Jaké překvapení, když jsem po první obdržené dávce olova ze SMG od Kombajna zjistil, že jsem nezranitelný, ba dokonce nesmrtelný. OK, výzva veškerá žádná, vyběhl jsem to jak na výletě a cestou odpravoval otravné chroptící zakuklence se štěkajícími samopaly.

Honosný vnitřek navenek strohého klášterního kostela za ten výšlap stál. Svatostánek Boha je tak i modlitebnou pro pohany, uctívající špičkový design a krásnou grafiku. Za nepříznivé konstelace, kdy si z kláštera na strategicky vyvýšeném místě Combine udělalo základnu, není ani kostel místem vhodným k rozjímání a po chvilce klidu následuje opět zběsilá akce a posléze konec... Zrovna když to začalo být konečně skutečně zajímavé!

Do přilehlého městečka, ani trochu dál po pobřeží už se tedy nepodíváte, přesto, že byl vyřazený level jistě daleko delší. Hratelnost tak můžete natáhnout jen zapnutím vývojářských komentářů, kdy se dozvíte takové zajímavosti, jako že skalní ochozy cestou ke klášteru jsou odkazem na začátek levelu Surface Tension z prvního Half-life...

Pro: Výlet "za město" byl v Half-life 2 možný už dávno před Epizodou 2...

Proti: ...jenže v Lost Coast je to opravdu jen na skok.

+40
  • PC 75
Ve své době výborné technologické demo, ukázka toho co vše dokáže nový Source engine, na kterém běží Half-Life 2. S trochou nadsázky by se mohlo říct, že tahle hříčka, původně vytvořena jako plnohodnotný level, určovala sílu hardwaru a některé z nás nutila ke koupi nového železa. Hlavně, absolutně úchvatné ztvárnění vody, fyziky, her světla a stínů a mrazení v zádech při prvním kontaktu vojáků Combine a jejich chrapláku v jejich komunikaci.

Pro: source engine, vojáci Combine, grafika, zvuky

Proti: jen velmi krátká technologická ukázka

+26 +27 −1
  • PC 80
Původně technologické demo svou grafikou dnes už tolik neohromí. Jakožto ukázka kvalitního gamedesignu ale stále funguje a působí svěžeji než před lety. Zároveň je smutnou připomínkou toho, kam se dnešní AAA produkce ubírá.

Na velmi malém prostoru (~15 minut) Valve předvádí většinu svých designerských trumfů. V první řadě NIKDY neberou hráči ovládání z ruky. Po krátkém představení skrz minimalistický monolog (v současných titulech by to byla minutová neinteraktivní cutscéna), během kterého si můžete třeba klidně prohlížet arzenál, vás autoři nechávají vychutnávat hru vlastním tempem. Bez zbytečného vodění za ručku. Level design je tradičně návodný a plný vizuálního vyprávění. Prostý zbytečné ukecanosti. Jediný logický rébus je fyzikální a intuitivní. Dokonce do hry vměstnali i foreshadowing závěrečného bossfightu. Hybatelem děje je tady hráč a pouze na něm je, kolik si ze hry odnese.

Je to krásná předehra končící bohužel v tom nejlepším. Člověk si po dohrání akorát posteskne, jak málo podobných her dneska ještě vzniká. Takže si půjdu asi znovu zahrát HL: Alyx, nebo nevím.

Pro: gamedesign neurážející hráčovu inteligenci

+24
  • PC 70
Ano, je to kratke. Avsak pokud si to zahrajete i s komentari, je tam materialu dost a myslim, ze prave komentare jsou vybornou slozkou dema. Umozni vhlednout trochu do mysleni autoru skveleho HL2.

Co se hratelnosti tyce, je vyborne mit na ozkouseni cely arzenal hlavnich zbrani z HL2 spolu s nezvyklou horizontalne stavenou urovni. Krome toho demo ukazuje i ostatni klasiky HL2 - show don't tell, kooperujici nepratele, fyzikalni hadanky.

Pro: Rychla pripominka proc HL2 je super, komentare autoru

Proti: Delka

+15
  • PC 70
Jako technologické demo Source enginu je to pěkné, ale vzhledem k pouhé několikaminutové herní době se to nedá považovat za právoplatnou hru. Architektura, HDR efekty a detaily postavy rybáře jsou úžasné a ani dnes se za ně nemusí stydět. O tom žádná. Stojí to za vyzkoušení, ale nečekejte kdovíjakou hratelnost. Jeden level je jeden level.

Pro: Grafika - HDR, efekty vody, detailní textury.

Proti: Hratelnost o délce pár minut.

+14