Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cold Fear

03.03.2005
28.03.2005
71
74 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Nastal večer a moře začalo být bouřlivé. K rybářské lodi Eastern Spirit se blíží speciální jednotka na svou poslední misi, ale ještě netuší, co je čeká. Na kapitánův rozkaz k vylodění se na palubu vydal trojčlenný tým. Na obloze se blýskalo a prudké vlny sebou do hlubin unášely nepřidělané věci. Velitel zavelel k postupu po levoboku. Na palubě jednotka objevila rýhy od harpun a zaschlou krev. Temné stíny a zlověstné zvuky, napětí již nemůže být větší. V dáli se objevily tři postavy, jež se podobaly lidem. Po chvíli z jednotky zbylo jen pár krvavých louží. Pouze Tomovi Hansenovi se podařilo uniknout. Je jen na něm, aby rozluštil, co se vlastně stalo a hlavně aby přežil.

Cold Fear je survival horor od francouzských vývojářů Darkworks SA. Tom je snímán různými kamerami a jeho pohyb je závislý na umístění. Změna pohledu také probíhá při míření, kde je pro lepší střelbu kamera umístěna za Tomovo temeno hlavy. Cestou budete nacházet zápisky již zesnulé posádky, které vám více objasní příběh. Ve hře po vás nepůjdou jen zombie a jiná monstra, ale také vlny, které kývají s lodí a házejí vám pod nohy různé věci. Zpočátku teda pro vás bude hlavní úkol naučit se udržet rovnováhu. S přibývajícím časem jsou monstra inteligentnější a odolnější, ale vy také dostanete lepší arzenál. K původní pistoli můžete například dostat laserové zaměřování. Pokud nebude stačit, doplní vám zbrojnici například brokovnice či plamenomet.


Poslední diskuzní příspěvek

Konečně mám tenhle rest za sebou. Klasická zápletka, ale chytlo mě to hned. Bezproblémů hratelné. Jedinej opruz je občas kamera. Ale nic katastrofálního. Uměl bych si představit remake v aktuální grafice. To prostřeí lodi a následně plošiny se mi líbilo. Vlny a dešť byly fajn. Kupodivu dalo se to i bez mapy. Slušný gunplay.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Tak jsem to dal znova, a musím uznat i po tak dlouhé době jsem se královsky bavil. Výborně udělaný Survival horror s kvalitním příběhem (trochu toho klišé o nepodařeném pokusu), výbornou atmosférou a dobře udělaným prostředím. Po grafické a zvukové stránce není i na tuto dobu co vytknout, pěkně se na to dívá a ještě líp poslouchá. S ovládáním jsem problém neměl, ale co mě opravdu hodně iritovalo byla, jak už to u těchto her bývá, hodně špatná kamera, absence některých pohybů, nemožnost si uložit hru, kde chcete (což může být i plus a přidává se tím na atmosféře) a občasné bloudění. Obtížnost se mě osobně zdála vyvážená, lekací scény střídají akčnější pasáže ve velmi dobrém poměru, protivníci jsou také vcelku různorodí a zbraní, díky kterým je posíláte pod drn, je tak akorát. První část hry jsem hltal po velkých kusech, hnán nedočkavostí po odhalení, ke konci se mě však zdálo, že hra trošičku ztrácí dech místo toho, aby gradovala. Taky jsem rád, že zde nedochází ke zbytečným průtahům, tudíž i délku hry považuji za optimální.

Pro: Atmosféra, příběh, hlavní hrdina, grafika a zvukový doprovod

Proti: Kamera, chybí některé pohyby, občasné bloudění

+24
  • PC 75
Cold Fear je poměrně neznámá hra. Na Steamu jsem ji před lety objevil náhodou a od té doby po ní očkem pokukoval. O slevách vždycky dostalo přednost něco jiného, ale o těch letošních mi už hra tentokrát neunikla.

A musím to říct rovnou: jsem spokojen. Cold Fear sice není úplná pecka, ze které by se tajil dech, ale i tak je to velice zábavná hororová akční adventura. Z Cold Fear je po herní stránce trochu cítit inspirace sérii Resident Evil a po té příběhové zase klasické vetřelecké horory či Carpenterova Věc. Příběh je ryze béčkový, což nijak zvlášť nevadilo, ale mrzely mě rádoby vtipné a cool dialogy, které se do tak temné a jinak docela vážné hry nehodily.

Atmosféra v úvodu skutečně pohltí, graficky je to i navzdory stáří velmi dobré i dnes a prostředí rybářské lodi uprostřed rozbouřeného moře působí i přes jistou šeď velmi neotřele. Škoda, že s příchodem druhé kapitoly se ona lahůdková atmosféra postupně vytrácí, hra se víc zaměří na akci a bohužel i na občasný backtracking, který bych se, být herní vývojář, snažil co nejvíce eliminovat. V momentě, kdy hra měla naopak gradovat a předvádět své trumfy, se začala najednou trochu točit na místě a to je škoda.

Výsledný pocit sráží i značně nepovedený závěrečný bossfight, který ve mě zase jednou po dlouhé době vyvolal agresivní sklony. Jeho problém souvisel především s toporným ovládáním, které bylo pozůstatkem konzolového portování. Ono ovládání mi ale do té doby nijak zvlášť nevadilo, vlastně spíše naopak. Hra se hrála pomaleji, než bylo zvykem a pokud měl hráč něco trefit, musel se i trochu snažit a budovalo to solidní survival feel. Zprvu mě dost vyděsil checkpointový systém. První sejv mi totiž hra nabídla až po takřka 40 minutách hraní, ale naštěstí další checkpointy už byly rozmístěny rozumněji. I tak jsem však pociťoval jistou nevyváženost - někdy se hra uložila po 2 minutách, někdy jsem se motal lokacemi třeba i půl hodiny. Naštěstí Cold Fear na normální obtížnost není nijak zvlášť těžká hra a smrti bych nejspíše (pokud pominu závěrečného bosse) spočítal na prstech jedné ruky.

Abych to ale nějak shrnul: Cold Fear mě bavil. Připomněl mi ty časy, kdy jsem hrával hry s opravdovým nadšením. Radost z prozkoumávání, jistá nepředvídatelnost a parádní atmosféra první poloviny si mě omotala kolem prstu. Ta ke konci sice trochu upadá, ale ne až tak výrazně, že bych se začal nudit. Herní doba okolo 6 hodin je nastavená velmi dobře a i přes občasný backtracking to velice slušně odsýpá. Člověk občas zabloudí, ale vzhledem k menšímu rozsahu lokací stejně vždy nakonec najde cestu dál. Nejvíce mě asi mrzel závěr a to nejen po stránce bossfightu, ale především to velmi laciné zakončení odbyté desetisekundovou animací.

Pro: atmosféra v první polovině hry, zábavný design, grafika, lehce toporné ovládání vyvolává survival feel, klasický béčkový námět, herní doba je tak akorát - odsýpá to

Proti: strašné rádoby cool dialogy a otravné silácké řeči, nevyvážené rozmístění checkpointů, závěrečný bossfight a závěr, postupný úpadek atmosféry

+24
  • PC 80
Cold Fear je paradni hra, kterou kazi jeden ultranedostatek - ma opravdu zmrsene ovladani, ktere chce trochu cviku. Zkousel jsem ji kdyz vysla, shlednul paradni intro a po cca 5-10 minutach ji odinstaloval. Pak mi kamos rikal, ze je to parada, at to zkusim znova, tak ja teda jo a stejnej vysledek. Kdyz mi opet onen kamos zacal basnit, ze to dohral a ze to byl mazec, ale to ovladani musim prekousnout a bude to v pohode, zatnul jsem zuby a nainstalovat hru potreti. Nelituju toho, protoze kamarad mel pravdu. Pokud pretrpite zmateny zacatek a naucite se ovladani, ani se nenadejete a budete na konci. Ta hra ma skvelou atmosferu a opravdu skvele se hraje. Navic luxusne vypada, ty obrovsky vlny narazejici do lodi nebo zamerovac na pistoli, to je husty.

Pro: Grafika, atmosfera,

Proti: Ovladani.

+15
  • PC 85
Tenhle kousek jsem sežral doslova jedním dechem (na survival horory mám slabost) a nebýt několika nepříjemností, byl bych opravdu spokojen:

Výborné grafické zpracování – na svou dobu jistě trhák. Rozpohybovaná loď, skvěle zvládnutý vlny – opravdu z nich jde strach a právě neustálej houpavej pohyb hutní výborně atmosféru. Muzika je taky obstojná a nemálo se na utváření této podílí.
Příběh sice není nikterak originální, ale mně se v podstatě líbil, když zdvořile přivřu oko nad několika nelogičnostmi. Hráč se tedy vžívá do role zaměstnance pobřežní stráže, který má společně s kolegy prozkoumat podezřelou ruskou velrybářskou loď. Velmi jsem uvítal, že postava není němá, ale naopak povídá si dokonce i sama pro sebe, aby hráči usnadnila postup.

Ovládání je velmi diskutovaná věc, která se opravdu sice moc nepovedla, ale jelikož KDYKOLI po stlačení druhýho myšítka kamera poslušně přistane za temenem našeho Hansena, tak nemůžu až tak hanit - některý pasáže jsem prostě prošel s namířenou zbraní a ušetřil si tak asi nervy. Opravdu mi tahle hra sedla a šel bych s hodnocením výš, několik drobností, který mi zážitek ze hry dost kazily:

Nejsem sice odborník na ropný plošiny, ale přijde mi až k pláči, že se houpe pořád stejně jako ta loď, což považuju za technicky nemožný. Sice potom v některých modulech houpání zcela přestane, ale hned za dveřma se to zas celý houpe! Proč? Asi kvůli tomu že se v druhé kapitole někam vytrácí onen pocit, že každá vlna ohrožuje loď a člověk se tak cítí bezpečněji.

Dle mého názoru by obrácení kapitol zajistilo, že by příběh měl větší spád. Takhle ta plošina byla jen slabej odvar dechberoucí první kapitoly, kterou nasadili autoři laďku tak vysoko, že ji sami už nedokáží překonat. Nebylo by víc cool opustit bortící se plošinu a dál bojovat o život ve vlnách starý rozvrzaný lodi?

No a délka. Nestává se mi, že bych hru dohrál za jednu noc. 6 hodin hraní je prostě zoufale málo. Ke spokojenosti bych potřeboval 2x tolik!

Cellkově shrnuju titul jako výbornej atmosférickej survival horor, kterej bohužel má pár much. Největšími z nich jsou žalostná délka a postupně se vytrácející atmosféra, která bohužel nedokáže gradovat, jak bych očekával. 85%

Pro: atmosféra, hudba, loď zmítající se ve vlnách

Proti: délka, houpe se i to co se houpat nemá...

+12
  • PC 70
Dlouho jsem tuto hru odkládal, než jsem se k ní konečně dostal, abych zjistil, že to odkládání bylo zcela zbytečné. Jak to?

Inu, pro milovníka série Resident Evil je tato hra jako dělaná, už při vstupu do ní se neubráníte dojmu, že tohle už jste někde viděli, a další postupující minuty vás v tom je utvrzují. Cold Fear se ovládá podobně jako Resident Evil, vypadá do jisté míry podobně, hraje se podobně, ale přesto za sérií RE zaostává v jednom důležitém prvku - hratelnosti.

Grafická stránka hry je na svou dobu poměrně dobrá, stejně tak animace nejsou špatné, lokace jsou docela fajn, i když jsem sem tam bloudil, ale to tak nějak k těmto druhům her patří.

Zvuková stránka není vůbec špatná, dotváří hororovou atmosféru, až na dabing, který mi přišel docela špatný, nicméně to bylo podtrženo i vyloženě nesympatickými postavami, které ač se snaží působit tvrďácky, vyznívají ve výsledku spíše komicky.

Hratelnostní stránka je zábavná, ale... jako byste dělali pořád to samé dokola - dojdi sem, udělej tamto a pak zase postup dál. Po cestě pozabíjej pár nepřátel a zase pokračuj. To je v pořádku. Do doby, než zjistíte, že na munici víceméně nezáleží! Série Resident Evil mě naučila se vším šetřit - munice, lékárničky, místo v inventáři, ale tady s tím můžete docela plýtvat. Kulka vedle - nevadí! Druhá kulka vedle - zase nevadí! Třetí? Trochu vadí, ale za rohem stejně bude krabice nábojů a lékarnička, která průchod hrou usnadní. Neoznačuji to však vysloveně za negativum, přiznám se, že být hra podobně těžká přirovnávané sérií, asi bych jí nedohrál, protože na to není prostě dostatečně zábavná...

Ten hlavní problém, proč není dostatečně zábavná, je naprosto roztodivnej příběh, ve kterém se pohybujete z místa na místo, sem tam občas něco vyplní dialogy a cutscény, ve kterých se seznámíte hlavně se 3 nesympatickými postavami, které si, hádejte... k sobě docela záhadným způsobem najdou cestu a z celého toho věčného zachraňování vznikne láska na celý život. Co? Romance podle mého názoru nemá v této hře vůbec co dělat a vůbec bych se nezlobil, kdyby titulní dvojice působila jako parťáci než jako někdo, kdo se na povrch nesnáší, ale v nitru duše se tak hluboce miluje. A dialogy? O těch ani nemluvě! Ale pořád je nutné přihlížet k tomu, že je to hra z roku docela dávného, kdy se ještě na nějaké hlubší příběhy v podobných hrách moc nehrálo.

Abych nekončil negativně, rozhodně musím pochválit lokace lodi a ropné plošiny, nápad s možností spadnout do rozbouřeného moře, nepřátelé, umělou inteligenci a stísněnou atmosféru.

Pro: Grafika, podobnost sérii RE, lokace, umělá inteligence, atmosféra, rozbouřené moře, nepřátelé, délka

Proti: Málo bossů, postavy, dialogy, příběh

+11