Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (15.08.2013 18:13): Eh, pravda, omlouvám se za OT (kolečko/Obsidian).

Jako, NWN2 s datadisky mám v plánu někdy instalovat (vlastně mám ještě nerozbalenou krabici, tak už 6 let, plus nějaký digitální ekvivalent GOTY v nějakém obchodě taktéž ke stažení). Člověk by skoro řekl, že musím NWN 2 milovat, nebo co... Každopádně díky za komentář, ta 90ka mě možná trochu motivuje.
7c: Nwn 2 je od Obsidianu. A kecací kolečka zde nejsou. Ale ty už zase jedeš své kolečko. ;-)
@Ajantis (15.08.2013 13:16): "Ty v NWN2 působí více šablonovitě (ostatně jsou vesměs variacemi jiných postav z dřívějších Bioware/Obsidian her)."

Tohle je pro mě hlavní kámen úrazu Bioware her - po BG2 už prostě další hry jely více nebo méně přes kopírák, co se postav týče. A navíc bohužel ještě přibylo otřesné "prokecávací kolečko" a neštěstí bylo na světě.
Ještě dodám, že příběh BG2 považuji za slušný průměr, tedy nic, kvůli čemu bych BG2 opěvoval, ale není ani vyloženě slabý. Za opravdu dobrou považuji jeho závěrečnou část v "pekle", která nadto dává hráči jistou svobodu v hraní role a jeho volby se následně projeví na vlastnostech a přesvědčení postavy.
@Say (15.08.2013 13:45): Reakce družiníků na herní dění a hráčovy činy, stejně jako jejich vzájemné interakce, jsou v NWN2 propracovanější než v BG2, to nepopírám. Ona negativa spojená s družiníky však u mne tenhle klad převažují, takže i družiníky hodnotím hůře, je to však ta poslední věc, kterou NWN vyčítám.
@Ajantis (15.08.2013 13:16): S první odstavcem souhlasím, s druhým ne. Ano, systém odemykání vlivu je dost nešťastný (vrchol to má tuším v DA:O), ale postavy jako takové jsou podle mě mnohem lépe napsané a jejich pletení do příběhu mnohem přijatelnější, než tomu bylo u BG2, kde jsou "romance" vyloženě otravné a dokážou z jinak docela zábavného gameplaye vytrhnout hráče až ke zlosti. A co se týče příběhu, tak tam je to tak 50/50 s tím, že NwN2 má pár opravdu nezapomenutelných pasáží, které hodnotu celého titulu drží nad vodou. U BG2 si na nějaké opravdu nezapomenutelné části nepamatuji.
@Zero (15.08.2013 12:44): Tím to není.

BG1 a BG2 se podstatně odlišují, takže nevím, se kterým dílem NWN2 srovnáváš. BG2 má oproti NWN2 mnohem lépe navržené lokace (smysluplnost, věrohodnost, estetická stránka), mnohem lépe zpracované souboje, mnohem vyváženější hratelnost (poměr bojů, průzkumu lokací, rozhovorů) či bohatší RPG možnosti (různá řešení úkolů, specifické pevnosti pro různá povolání, obecně kvalitnější úkoly apod.; a že zrovna v tomto není BG2 žádná přebornice!). Lepší je ale i v řadě relativně drobných aspektů.

Co se týče příběhu, netroufám si NWN2 hodnotit, a postavy má BG2 dle mého rovněž lepší, byť ne podstatně. Ty v NWN2 působí více šablonovitě (ostatně jsou vesměs variacemi jiných postav z dřívějších Bioware/Obsidian her) a méně životně, za což může hlavně onen nešťastný systém s "odemykáním" jejich tajemství za pomocí vlivu.
@Ajantis (13.08.2013 23:59): Možná to bude tím, že jsem na BG nevyrůstal, takže ty hry vnímám bez nostalgie, ale mně NWN2 přijde prakticky totožné jako BG, jenom s jiným enginem.
Co se příběhu a postav týče, hodnotil bych to kvalitativně zhruba stejně, jenom NWN2 mě bavilo o něco víc díky D&D 3. edici, kterou mám radši.
@Jab (komentář):

"Engine je naprosto strašný a ovládání zmatené a těžkopádné X Grafika je sice solidní, nicméně často až zbytečně "zářivá" a jindy zase nezáživně působící" ?


Taky bych tě chtěl upozornit, že obviňovat engine z nízké obtížnosti hry je trošku mimo mísu XDDD
@Jab (11.08.2013 20:30): Ano, skončil jsem brzy po orčím doupěti. Chuť k NWN2 se vrátit však v sobě již neprobudím, tím jsem si jist. Zahrál jsem si od té doby opět BG2 a rozdíl v kvalitě byl téměř ve všech směrech ohromný.
Dohráno. Ale s komentářem ještě chvilku počkám (není čas a je lepší si vše pár dní rozmyslet). Ale hodnocení už nechávám.
Jsem v poslední kapitole a asi už ne daleko od konce. A pomalu přemýšlím o komentáři. Ve zkratce většina dostupné kritiky platí. Ale také má NWN 2 množství kladů. :)

P. S. Ajantisi že tys skončil někde po tom orčím doupěti? Páč další úmorné dungeony už tam nejsou. A upřímně poté se rychle celá hra zlepší (nikoliv enginem ale příběhem).
Tak jsem si naplánoval v NWN2 Builderu novou postavu (Paladin 15/Fighter 12, Divine Champion 2/Neverwinter Nine 1 - Aasimar a follower Red Knighta se specializací na dlouhé meče - jak jinak) a už jsem za ní zase v Neverwinteru. A stále mě to baví... :) Pravda, obtížnost je nízká a engine pije krev, ale ty rozhovory mají svou úroveň a jednoduše je to hezký pocit hrát zase "hru na hrdiny".
@Bodkin (03.07.2013 00:09): Musíš vydržet 21 minut. ;) Samozřejmě v jiných hrách je tutoriál největší nirvána z celého děje. Už se na to asi vykašli a napiš z něj rovnou komentář! :)
@Kubulus (02.07.2013 12:00): Qunarijici maji rohy "protozoe to tak vyvojari chteli", ale nedovedli to vecpat do DAO, protoze problemy s kolizi Stena s modely armoru, dveri atd.
Ogri maji byt vyplod z Qunarisjkych broodmothers, a ti rohy maji.
Plus, sten je myslim jediny Quinari, co se ukazuje, a ten byl retconem prohlasen za "specialniho" co rohy nema (a vazne je v zadnem navazujicim pokracovani, jako jsou komiksy, nema)
@Shoggot (02.07.2013 11:49): Dvojka má potenciál, ale to je tak všechno. Prázdnotu té hry nakonec z velké části vyplňuje absurdní množství soubojů a repetetivnost lokací.

A jednička za hřích stojí. (To mi připomíná, že jsem pořád nepobral, proč v DAII mají Qunarijci najednou rohy. Aneb jak měnit nesmyslně díl od dílu univerzum.)
Je to také možnost... Z RPG je ale vždy co hrát a z těch Bioware her bych dal asi přeci jen přednost Mass Effectu.
@Ebb (30.06.2013 22:48): To je pravda. Ale zase po nějaká době to má ten celkový "feel" BG 1. Byť tedy úrovně i výbavu dostává člověk až moc rychle, aby si užil pocit začínajícího hrdiny. Částečně je to také dané postavami. Tak nějak mi přijde, že Obsidian stejně jako Bioware recykluje osobnosti už právě od BG 1. :) Dialogy mi ale zatím přijdou až mimořádně dobré. Po té absenci invence, kterou předvedl Zaklínač EE, mě to až překvapilo. Hra už mě také dost nasrala. Blbou kameru přežiji, ale aby Neutral Good postava (Khelgar) vyprovokovala boj na život a na smrt (s těmi námořníky v přístavu), tak to mi přijde, že autoři kulové vědí, jak s těmi přesvědčeními zacházet.
Taky mi to hodně připomíná BG, jenom zábavnější. I když pravda, že těch interakcí se společníky nakonec není tolik, jak se ze začátku mohlo zdát (což tak bývá vlastně ve většině her).
Momentálně jsem na začátku třetího aktu a pořád mě to hodně baví.
@Jab (30.06.2013 22:40): V čom to pripomína BG1? Tu nemáš 30 lokácií mimo cesty a deja len tak na for fun explorovanie, všetko je v NWN 2 dosť úzky chodník z A do B.
Tedy ovládání není ani v té "Complete" edici zrovna med, ale jinak to zatím vypadá na docela hezkou hru. Možná obtížnost by mohla být vyšší. Zatím mi to celkově dosti připomíná první díl Baldurs Gate. Možnosti při vytváření nového charakteru jsou každopádně široké. Dopady na dialogy (rasa, víra atp.) ale asi budou malé.

P.S. Úplně nevím, zda se do hry hodí ony "KotOR" fičury a ovládání.
Ačkoliv se to hraje příjemně a baví mě to, je evidentní, že je to jedna ze slabších her od Obsidianu (což je ale pořád slušný nadprůměr).
Každopádně teď mám za sebou soud, a ten předčil veškerá moje očekávání. Soud na Manaanu v KotORu se může jít vycpat.
Tak se mi po nějaké době podařilo sehnat GOG verzi, která šlape tak jak má, a zatím mě to celkem baví.
Hlavně oceňuju společníky. I když jsem zatím nenarazil na kdovíjak originální postavy (ta zlodějka je třeba hodně podobná Annah z Tormentu), tak se dost často zapojujou do rozhovorů, a někdy je to fakt sranda (třeba dialog o tom, jaký by byl hlavní hrdina otec).
Takze takto - MMO Neverwinter z pohladu single player hraca nie je uplne marne, ale zas to nie je ani ziadna hviezdna zalezitost. Postava v 16 leveli a zatial ma to relativne bavi (az na to, teda, ze ma tu seru veci, co ma seru obvykle na MMO hrach :) )

Inak by sa chcelo dodat, ze vsetko co Cryptic nezvlada vo svojich ostantych MMO hrach, nezvlada ani tu. Teda interiery dungeonov uz nejako vyzeraju a standardne questy nie su niekolko hodinove utrpnosti (a la STO), to je fajn. Suboje, trosku moc akcne na moj vkus, ale daju sa - bavia ma. Trochu v tom citim (ale len trochu!) Kingdoms of Amalur. Vesmirne suboje tu nie su, takze v tomto ohlade nie je co chvalit ;)

Dalsia facka je takmer nulova uprava companionov. Preco mi kurnik nedaju plnu moc nad upravou ako v pripade STO, to nechapem. Lenivci, zbabelci...skoda reci.

Nuz a pribeh je zatial... meh. Obcas maju niektore questy zaujimave svetle momenty, ale... V tomto ohlade bude asi navzdy viest SW:TOR :)

Jo a este jedna vec - nemam rad "pritomne" Forgotten Realms, moj oblubeny FR je ten zo zatiaku 90s :) Ach jo.

Na druhej strane, je to cele zadarmo a jedine co tomu venujem je moj drahocenny cas. Pokial sa pri tom bavim, nie je to prilis drahocenne zabity cas. Takze... slusny priemer :)
Pokud jde o NwO a me, zatim je to takovy prumer. Hraju wizarda + thiefa a chybi mi tu physical ranged dmg classa. Proc tu neni mi je zahadou a pokud to ma byt ta neodhalena classa, tak nechapu z jakych duvodu. Na tema co se mi libi/nelibi toho vic psat nebudu. Vice se tesim na Wildstar..