Tak trilogie pokořena:), překvapilo mě, kolik jsem si toho z trojky už nepamatoval. Každopádně zde naprosto souhlasím s komentářem Hana, že si série udržela pozoruhodně vyrovnanou úroveň.
Na trojce mi asi nejvíce vadilo několik spíše technických chyb, třebas ten "levitující" bug je vyloženě na pěst (postava občas při nějakém nezdařeném skoku zůstane levitovat ve vzduchu a řeší to pouze load) a stával se mi poměrně často. Různé zasekávání se o sebemenší překážku na zemi/špatné zachycování pří skoku je tu snad ještě vykurvenější jak v předchozích dvou dílech... a to je co říct.
Taky mi hra poměrně často padala bez jakékoliv nahlášené chyby, ale to je asi holt způsobeno spíše operačním systémem. Rozhodně doporučuji zvýšit počet quicksavů v nastavení sneaky updatu, asi 2x se mi hra nějak špatně quicksavnula a musel jsem použít starší save.
AI je možná ještě o něco málo horší jak ve starších dílech (kolikrát mě strážný zaslechl, ale běžel to prozkoumat úplně na druhou stranu :D, což se v jedničce a dvojce nestávalo) a nepracuje se tu se stupněm obezřetnosti (kdy ve starších dílech čím více na sebe upozorňujete, tím je dotyčný strážný vnímavější a do konce mise na vás nezapomene).
Vyloženě směšně pak působí frakce... "tak jo ukradl jsi nám naše nejsvatější relikvie, ale pokud zabiješ 10 brouků, nastřílíš elementární šípy do naší svatyně, budeme zase přáteli... ok?"... ještě že z gameplayového hlediska to jde mít z krku alespoň poměrně rychle a poté vás již Pagani ni Hammeriti neotravují.
Naopak nechápu občasnou kritiku third person pohledu, která mi přijde úplně na hlavu, anžto jej hra žádným způsobem nenutí a kdybych si toho nevšiml v nastavení/nečetl o tom, asi bych ani nevěděl, že tu ta možnost je, páč není vůbec potřeba TP pohled používat.
Provazové šípy byly sice stylové, nicméně je plně nahrazují lezecké rukavice.
Pohyb po městě taky není taková tragédie, město je poměrně malé a že se loot prodává na třech místech je poměrně bezpředmětné, neboť se k obchodníkovi stejně na svých toulkách chtě nechtě dostanete a za druhé loot brzy není vůbec třeba prodávat a bohatě si vystačíte s tím, co si nasbíráte (beztak jste dost omezeni nosností). Ale je pravdou, že město po čase působí trochu jako vata.
Větším problémem však začne být v pozdější fázi hry, kdy váš pronásledují Enforceři, oživlé sochy, do toho se tam začnou mydlit Pagani s Hammeritama a začne z toho být dost nepěkný mišmaš .
Naopak jednotlivé mise (kterých je bohužel pouze 9 plnohodnotných + nějaké menší lokace navíc) jsou stále perfektní a drží si velmi vysokou Thiefovskou kvalitu. Pravda, jsou o něco menší, na druhou stranu v jedničce a dvojce jsou občas totálně megalomanské, čili Thief 3 má tak nějak standardní velikost oldschoolových akčních her, zatímco v jedničce a dvojce autoři trochu v tomhle ohledu ulítli :)... v tom dobrém i v tom špatném, samozřejmě jsem rozlohu a propracovanost misí většinou vítal, nicméně některé (kór ty méně zábavné) byly už svou rozlohou až únavné.
No teď si dám chvíli od Thief série asi pauzu a poté se možná vrhnu na ten Dark mód, který vypadá fantasticky.