Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (22.08.2017 22:19): level scaling jak si myslis tam ve skutecnosti neni, uz jsem to tady nedavno psal. S tebou leveluje jen asi 8 druhu priser a vsechny jsou az pozdeji ve hre, treba Minotaur Lord. Ostatni prisery neleveluji s tebou ale zamenuji se za silnejsi verze. takze kde je na lvl 3 goblin, bude pak na lvl 10 treba Goblin Warrior. Skutecnej problem predstavuje level scaling vybaveni. Na lvl 1 banditi v hadrech, na lvl 20 na tom samem miste bandity v daedric zbrojich..tohle chce omodovat, jinak to dost kazi hru.

Levelovani ma pomerne slozity princip, kdyz ho chces skutecne vyuzivat naplno. kazdy skill jako treba Short blade, Long Blade atd, ma nejaky odvozeny atribut v tomhle pripade to je Strenght. Kdyz nejaky skill zvysis 10x a vyspis se tak udelas level a priradi se ti body k atributum. Vtip je v tom ze muzes u atributu ktere potrebujes a na ktere hrajes ziskat az pet bodu na level. dela se to tak ze musis odvozeny skill zvysit 10x. Tedy udelas treba 5 bodu v long blade a pak 5 bodu v heavy armor tim mas celkem 10 bodu u skillu ktere odvozuji strenght a kdyz se vyspis dostanes +5 stenght:) Mozna tam jsou mensi odchylky, pac jsem to nehral ani nepamatuju ale takhle to v kostce funguje. Je dobre si to rozvrhnout uz u tvorby postavy co budes hrat. Taky tenhle system +5 je mnohem zabavnejsi kdyz se snazis ho dodrzovat.

Jo a jestli si to dobre pamatuju tak levelujes jen z primarnich skillu, ze sekundarnich ne. A myslim ze kazdych 25 bodu ve sklllu dostanes perk, na 25/50/75/100.

Samo se na to muzes vysrat, jde to i bez toho, ale me to takhle bavilo o dost vic ta hra.
@Gordon (22.08.2017 22:40): Já je mlátím a oni mě zabíjejí:)

Ne už vedu mnicha do pevnosti. Po cca 15 minutách jízdy jsem sesednul a vidím že mnich nikde není. Myslel jsem že do pevnosti vstoupím nebo se mi někde respawne, ale ne. No přiště budu chytřejší a budu kontrolovat.
Čistě teoreticky, jak postoupit na další úroveň?

Jdu zatím po příběhový lince a jsem teď uvnitř zámku Kwatch. Ty gobliny nejsem schopný sám udolat, tak prostě běhám po místnosti a ten kapitán chvíli bojuje, chvíli je v bezvědomí.

Ten level scaling nepřátel je level od levelu nebo tam jsou schody? (například každý 5. level).

Bez levelování ani nemohu zvýšit sílu apod?
@Old Branch (komentář): Skutečně, Oblivion je první hra, která Vás TRESTÁ za zvýšení levelu.
Level scaling není tak úplně nic nového (třeba ISHAR III ho měl také), ale v tohle Bethesda těžce přestřelila.

Oblivion jsem napoprvé dohrál aniž bych o něm věděl. Řešil jsem jiné problémy- těžce dýchavičný NTB, na kterém se pomalu daly smažit vajíčka, šílené sekání při soubojích jsem řešil buď vyvolání atronacha a čekání, až se zredukuje počet nepřátel a nebo cheatem tgm.

Adventurní postup má něco do sebe, když pro nic jiného, tak nepřítomností inflace kvalitních zbraní a zbroje.

Jojo, soundtrack z Morrowindu znám a mám. Ten je senzační. Ale já celkově fakt dost žeru Jeremyho Soula, přičemž z jeho tvorby jsem naposlouchal valnou většinu :)
@Vurhor (20.07.2017 13:58):1: Morrowind - nejoriginálnější, nejpropracovanější, nejlepší příběh.

2: Skyrim - magie, gameplay, sever, ehm... draci.

3: Oblivion - moc pohádkový, hnusný ksichty, grafika pěkná.
Já jsem si už všiml, že pro spoustu lidí je Morrowind v porovnání s Oblivionem něco jako Baldurs Gate v porovnání s Dragon age. Uvidíme, možná tomu někdy šanci dám, teď se ale musím prokousat Pillars of Eternity, který už prostě MUSÍM dohrát. :)
Na ty módy jsem koukal, ty mě lákají jakože dost!
@Tarhiel (20.07.2017 13:40): díky absenci fyziky je na morrowindu to nejlepší že si můžeš přivlastnit nějaký dům a ten proměnit v pokladnici tvého lootu, až budu u pc tak sem hodím svou sbírku... :)

Jediné co mi vlastně na morrowindu vadí je bethesdí občasné blbosti (jako mistr cechu si nemůžeš odnést misku) a magie, kdyby byla jak ve skyrimu... To by byla hra... :) (Až na očarování, to je top)
@Vurhor (20.07.2017 13:10): Pridávam sa ku Gordonovi, určite vyskúšaj Morrowind, až na staršiu grafiku a neexistujúci fyzikálny systém (pre-havoc éra) v hre, v ostatných aspektoch nad Oblivionom vyniká.

A čo sa týka mechaník, možno by Ta zaujlal Nehrim mód, ktorý z Oblivionu v podstate spravil Gothic v Gamebryu - avšak je to complete overhaul, rovnako ako Enderal (pokračovanie Nehrimu) pre Skyrim - teda nový svet, nový príbeh, etc... Avšak má svoje neduhy - prostredie je pekné, ale zbytočne veľké a prázdne a na mnohých miestach sú neviditeľné steny, podobne ako vo Fallout:NV (odporúčam používať príkaz „tcl“ na ich prekonannie).
@Vurhor (20.07.2017 13:10): tohle je treba doladit modama. ja jejich velky zastance nejsem ale u Oblivionu uznavam ze to je nutnost. Asi nejlepsi je francesco leveled creatures a items ktery se ke hre chova ohleduplne a skoro vubec nemeni svet a lore. Pak Oscuro oblivion overhaul, ale tan se s tim nesere a meni hru k nepoznani, coz se mi moc nelibi.
@Charllize (20.07.2017 12:56): Jojo, to vím. Mě by právě strašně bavilo chodit do dungeonů se strachem, že v něm budou nepřátelé až moc nad moje síly, přičemž bych se tam musel vrátit později, stejně tak bych si užíval, kdybych byl už větší level a v jiném dungeonu smetával všechny nepřátele na jednu ránu, protože už jsem prostě nadupanej badass. Ale s tímhle oblivionským systémem jsem do každého dungeonu pak chodil pouze protože jsem potřeboval prachy a trochu polevelit. Strach jsem mohl mít tak maximálně z hudby.
@Vurhor (komentář): Jen technicka. V Oblivionu se levelu hrace prizpusobuje asi 8 druhu priser, a vsechny se zacnou objevovat az pozdeji ve hre, napriklad Minotaur Lord. Ostatni prisery s hracem neleveluji ale jsou zamenovany za silnejsi verzi, treba kdyz ma hrac lvl 3 potkava Skeletony, kdyz ma lvl 15 potkava na stejnem miste Skeleton Knighty.
Zdaleka nejvetsi problem vanila Oblivionu je ale scaling vybaveni co treba na sobe maji banditi a dalsi humanoidni verbez. Bohuzel tohle je treba radne omodovat, pac pak ta hra je skutecne debilni. Videt bandu idiotu u ohnicku v daedric zbrojich je vazne k nezaplaceni. Ale nutno rict ze scaling vybaveni neni 100%, i na levelu 1 se daji najit veci ktere se zacnou objevovat na stalo daleko pozdeji, ale samozrejme pro hrace co to hraje poprve to je k nicemu, protoze nevi kde jsou.
Teda ty odmeny za plneni questu pro Dark Brotherhood jsou slusne OP. Jinak celkove to neni spatna hra, ale je videt ten pomerne znacny posun, ktery prisel se Skyrimem. Kazdopadne stale je tam hodne veci spatne, jako treba to, ze lektvary vam temer nic nevyleci, ale predevsim v pocatcich hry jsou hodne drahe, pozdeji jsou uz zbytecne. Celkove to pak delate tak, ze zabijete nepratele a kdyz jste na tom spatne s HP, tak se kousek vratite a hodku si pockate, cimz se vylecite. Take zlepsovani skillu, kde zalezi na poctu seslanych kouzel a vubec se nebere v potaz jejich level a mana cost nebo u fyzickych skillu zase pocet uderu a ne jejich sila. To je debilni. A Restoration se zlepsuje strasne pomalu.
@Neelixx (10.06.2017 18:31): Zkoušel jsem ho, ze začátku jsem byl nadšenej, protože to mělo všechno, co Oblivionu chybělo. Ale pak jsem došel do nějakého kláštera mágů a tam mě to nějak omrzelo a nakonec jsem to tuším ani nedohrál.

Jak je to vůbec dlouhé?
@Eru (10.06.2017 18:37): Arktwend je zajímavý, první výtvor od SureAI, pravděpodobně tenkrát spíš sbírali zkušenosti.. Co jsem četl na redditu hodně questů je zabugovaných. Všeobecný konsensus se zdá být Enderal>Nehrim>Arktwend.
Zkoušel někdo Nehrim ? Mod roku 2010 a největší complete overhaul pro Oblivion -
nový kontinent , nové questy... Já to před pár dny nainstaloval a úplně mě to pohltilo, hraje se to jako Gothic (vývojáři jsou taky z Německa a evidentně byli Piraněmi inspirováni). Pak dám šanci Enderalu, což je jejich mod pro Skyrim.

Největší plus je absence level scalingu, koneckonců i vanillu jsem hrál vždy s OOO. Bez něj bych musel sundat v hodnocení minimálně 10 procent.
@Tarhiel (05.06.2017 11:09): Přesně Oblivion je sice pěkný, ale je moc pohádkový, já třeba vůbec nečekal že tam budou rajčata, melouny, jablka... Těšil jsem se právě na na tu jedinečnou atmosferu Morrowindu. Tam je prostě vše originální jako třeba doly na vajčka atd... :)

Dalším neduhem pak byly vzhledy mé obůíbené rasy - dumeři. Proč najednou vypadali jako lidi??? Naštěstí skyrim to zas napravil.
@StriderCZ (05.06.2017 07:24):

Tak to už je trochu prehnané, nie (diablovka v peknom prostredi stredoveku)?

K tomuto sa vyjadrím, lebo Morrowind aj Oblivion som hral (dokonca aj Daggerfall, ale ten len trochu) v dobe, keď to boli novinky:
Morrowind bol vo svojej dobe zjavenie z neba - skutočne prvá open world hra v kompletne 3D grafike, kde človek mohol ísť (temer) kdekoľvek a robiť (takmer) čokoľvek (dovtedy som mal skúsenosť len s RPG ako Baldur´s Gate - postupujete po lokáciách, kde v istom momente sa už nemôžete vrátiť do tej predchádzajúcej).

V príbehu veľmi dobre skĺbili to, že človek je cudzincom v cudzej zemi, ktorú objavuje a okolitý svet na to reagoval (aj keď teraz spätne viem, že nie na všetko).
Veľmi sa páčila kultúrna originalita a s ňou prepletená komplexná politická situácia na tamojšom ostrove - aj to, že hráč sa nesnaží o záchranu sveta, ale o zjednotenie roztriešteného národa a splnenie proroctva, i keď, samozrejme, k nejakej tej záchrane tam dôjde :)

A áno, v tomto má Charlize pravdu, pamätám si, že vtedy boli ľudia, ktorí povedali, že Morrowind skúsili, ale cítili sa byť v tej otvorenosti stratení, tak to nechali tak - ľudia vtedy ešte neboli zvyknutí na sandbox svet v RPG hrách.

V porovnaní s tým Oblivion mal vo svojej dobe nádhernú next-gen grafiku, ale kúzlo Morrowindu tomu chýbalo (ak si požičiam slová MickTheMage-a, "Morrowind mal dušu" - Oblivionu chýbala) - bolo to generické, výrazne Tolkienom inšpirované pobehovanie po veľkom fláku zeme, s príliš okresanou Radiant AI (pôvodne mala vedieť oveľa viac), s nedotiahnutým levelingom (mnohokrát spomínaní banditi v glass brnení) s dosť nevýraznými questami (ako jediná pamätná mi v mysli ostala dejová línia pre zlodejský cech), vyjmä hlavnej dejovej línie, ktorá sa snažila byť epická - ale neprišlo mi, že by prišli s novým, zaujímavým príbehom, skôr sa snažili o to isté, čo v Morrowinde, len niekoľkokrát väčšie a okázalejšie (vtedy mi to tak prišlo, dneska by som povedal, že dejová línia Morrowindu je stále komplexnejšia a snaží sa ísť hlbšie). To, čo sa im v Oblivione podarilo, je spraviť funkčnú a prehľadnú UI, ktorá sa dobre ovládala, napriek tomu, že bola skrollovacia (na ňu vznikol aj mód mriežkovaného inventára, no nikdy som nemal potrebu ho použiť) - podarilo sa im spraviť funkčný a prehľadný kompromis pre konzolových aj PC hráčov.
A veľmi mi vtedy vadilo, že v Oblivione nešlo usekávať končatiny alebo nejako dokaličiť nepriateľa - niečo, čo pridali až v F3 (gibs) a neskôr do Skyrimu.

Skyrim som zatiaľ nehral, no čo tak čítam, je to presne to, aký mal byť už Oblivion - až na tú strašnú UI.
To je to co celou dobu tvrdim. Proste plno lidi bethesdi hry nerozdejcha. Rika se tomu syndrom Seyda Neen, podle prvni vesnicky v Morrowindu kde plno lidi odpadla protoze nevedeli co si pocit. Ale hlavne ze pak nadavaj jak to je blby :)
@StriderCZ (05.06.2017 07:24): ja se vzdycky tesim na novou hru od Bethesdy..nez si ji zahraju :-D ale popravde v oblivionu jsem nahral nejvic hodin diky OOO. Ale nikdy ho nedohral a rozehral asi 20x. A nektere pribehove mody byly skvele. Porad si rikam, ze se novym TES uz konecne necham pohltit a neskonci to jak Skyrim. Tak snad.
Proč jsem nedohrál Morrowind?

Protože TES hry jsou sice velké horizontálně ale americky ploché - nejdou do hloubky. Jakmile se začne hra opakovat, tak začne nudit.

Po počátečním nadšení přijde rychlé vystřízlivění. I když rychlé berte s rezervou- u mně tak po cca 20-30 hodinách....

Dobré je zamyslet se nad šíleným hype okolo TES her. Člověk má pak pocit, že musí být dokonalé, že v nich skutečně člověk může dělat prakticky cokoliv... a časem přijde rozčarování. A pak přijdou pocity výčitek: Jak to, že tak dokonalá hra mně už nebaví, nejsem nějaký divný???
Od té doby co jsem pochopil, že TES hry stran herního obsahu jsou stále stejné, tak s hraním nemám prakticky žádný problém a je jedno, jestli hraju Morrowind, Oblivion, Skyrim...Neberu je jako RPG, ale jako oddychovku s RPG rysy, něco jako Diablo v hezkém prostředí středověku...



@Kwoky (05.06.2017 03:28): U elder scrolls se mi to taky stavá často sakra... :D to rozehraju půl měsíce, pak se na to na týden vyprdnu, a pak si už řeknu že se mi nechce a třeba za půl roku to instaluji znova celej nadšenej. :D
@Gordon (05.06.2017 01:54): Ty hele, Gordone, víš, že na tom něco bude? V Zaklínačovi si můžu klidně sbírat bylinky a úkoly plnit, až se mi chce. Ve Falloutu 3 jsem hledal tátu, ale tak nějak to taky nespěchalo a mohl jsem se jen procházet a kochat.
A když vezmu všechny ty ostatní hry, všechny do jedné obsahují nějakou strašně naléhavou situaci (nemoc, málo vody, zkáza světa), kterou musím urgentně řešit. A asi jak je to urgentní moc dlouho, tak se na to vyprdnu :)
@Crash (04.06.2017 20:44): Docela zajímavé, že si dohrál i další TES hry předtím a poté. Mně se nějak do Oblivionu nechtělo po Morrowindu. Oblivion už tedy asi nedám, ale až bude za pět euro nějaká čupr edice Skyrimu, tak tomu asi dám šanci.
@Crash (04.06.2017 20:44): Taky jsem Oblivion hrál nějak v té době, co ty. A bavil jsem se dobře (grafika navalená na maximum - ňam ňam).

Jen nevím, čím to je, ale někdy se mi u her stane, že mě to baví, ale najednou přestanu hrát a už se k tomu nevrátím. A to přesto, že si nevzpomenu na žádné důvody. Přesně to se mi totiž stalo u Oblivionu a pak třeba taky u NeverWinter Nights nebo obou prvních Falloutů. To samé i Warcraft 3. A to mě všechny tyhle hry bavily fakt hodně. Že by mě odrazovaly obrovské a komplexní hry? To doufám ne, protože třeba Zaklínače 1 nebo Fallout 3 jsem hrál a hrál a ani mě nenapadlo přestat. Už léta si s tím lámu hlavu, proč to tak mám.
@Charllize (04.06.2017 14:53): Neřekl bych, že zrovna Oblivion je hrou, která by nějak zásadně zestárla a musela se hrát v době vydání. Naopak si dovedu představit, že vanilla verze v době vydání přiváděla hodně lidí k agresivním stavům, hrozícím rozbitím počítače. Sám jsem Oblivion hrál poprvé až před třemi lety a letos v zimě se k němu vrátil a dotáhl ho do konce, a bavil jsem se velmi dobře, u Shivering Isles dokonce výborně. Ale pokud člověka nebaví svět TES, a nemá zájem se tam jen tak courat, tak dovedu pochopit, že ta hra dokáže šíleně nudit.