Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@S4TW (03.06.2020 15:44): Neprevedenia postavy by som sa nebál. Z jednotky sa neprenášajú narozdiel od neskorších Bioware hier žiadne rozhodnutia a myslím, že jediný vplyv je, že u postavy s viacerými povolaniami máš po svojom rozdelené levely. Dokonca sa mi zdá, že aj keby si mal viac expov, tak sa to na začiatku dvojky dorovnáva.
Skôr by som sa chcel vyhnúť hraniu na gamepade, pretože ten mikromanažment a cool veci, ktoré sa dajú robiť v dvojke neskôr už v boji, sa ti nebude chcieť na gamepade moc riešiť. Radšej k tomu skús niekedy na hodinku alebo dve sadnúť za pc a chytí ťa to. Podľa mňa je dej a situácia vhodenia do neho v dvojke oveľa viac immersive ako v jednotke.
tak to vidíte, pořád jsem se nedokopal, problém je, že poslední cca. 4 měsíce hraji SP hry pouze na PS4, když už zapnu PC, tak jedu MP s kámoši... tak jsem přemýšlel, že to vezmu i na PS4 a dám tam, ale mám dva problémy... respekt z ovládání na gamepadu, ale snad to nějak výrazně nesnižuje zážitek...? a s tím, že si nepřevedu postavu z jedničky (přijdu o hodně?)...
@S4TW (01.03.2020 18:04): prostě do toho skoč a plav, do teorie se můžeš zahloubat až narazíš na problém - všechno se dá vyřešit, a na obtížnosti které hra bez modů nabízí ani nemusíš řešit maximální efektivitu
@Jab (01.03.2020 18:02): no jo, však to znáš, tyhle RPG jsou samé spekulace, ale pravda je, že je nejlepší do toho vpadnout a prostě plavat :-), postavu si přenesu, to se mi právě líbí, pokud v sérii taková možnost je.
@S4TW (01.03.2020 17:53): Ty skill pointy dostaneš pravděpodobně k rozdělení znova (u ne EE verze to tak bylo určitě). Pokud ne, tak EE Keeper.

Mága dostaneš hned na začátku. Další je v cirkusu hned v první venkovní lokaci a třetí pak v hospodě v lokaci další, kam půjdeš následně. Nešpekuluj a hraj za to, co chceš.

Kouzla si osahej sám. Prostě je pročítej jak je budeš dostávat. Tohle tě nikdo nenaučí a ani by se neměl pokoušet. Může ti pomoci, co jsem psal níže, že bych vybral za kouzla Sorcererovi.
teď otázka za všechny prachy, mám převádět postavu (nejdřív obecná otázka)... hraničář-dlouhý luk-lvl. někde kolem 9-10, pár skill pointů jsem rozdělil blbě, ale nic hrozného... a ještě jedna věc, slyšel jsem od vás, že sic jednička bez mága jde v poho, tak dvojka už moc ne... čili, jak nejlépe-nejrychleji se naučit hrát s mágem? :D
@ripper (23.02.2020 17:20): Tak Dispel není stoprocentní, někdy je třeba jej tuším seslat i vícekrát, anžto odstraní třebas jen jednu z protivníkových ochran. A určitě je lepší ta od Inkvizitora než ta od kněze/mága, která se sesílá ihned a má vyšší šanci na odkouzlení. Ale i tak je často nejlepší či nejjednodušší variantou, nicméně na úkor třebas odkouzlení i vlastních ochran.
@John Mirra (23.02.2020 10:58): To bohužel není pravda, minimálně ne ve verzi pro Android. Co protivník seslal jsem se dozvěděl pouze pokud se aktivovalo Contingency, jinak v logu nebylo vůbec nic. Možná jsem mohl jít do nastavení a podívat se, jestli se to nedá nakonfigurovat, ale to mě za celou hru nenapadlo a teď už je to jedno.

A Dispel Magic mi nefungovalo zas tak dobře jak tu lidi píšou, zvlášť u těžkých protivníků kteří na sobě měli ochranná kouzla 7-9. úrovně. Tam jsem používal Pierce Magic a Ruby Ray of Reversal, ovšem víceméně naslepo, protože jsem prostě nevěděl, co mají na sobě za kouzla.
@Tarhiel (23.02.2020 13:27):

1) Illusion: "Veritas, Credo, Oculos" = "The truth, I believe, with my eyes"

2) Alteration: "Praeses, Alia, Fero" = "Protecting, another, I bring this forth"

3) Necromancy: "Vita, Mortis, Careo" = "Life, and death, I am without"

4) Divination: "Scio, Didici, Pecto" = "I know, for I have studied, with my mind"

5) Abjuration: "Manus, Potentis, Paro" = "A hand, powerful, I prepare"

6) Evocation: "Incertus, Pulcher, Imperio" = "Uncertain, beautiful things, I command"

7) Conjuration: "Facio, Voco, Ferre" = "This I do, I call, to bring you forth"

8) Enchantment: "Cupio, Virtus, Licet" = "I want, excellence, allowed to me"
@John Mirra (23.02.2020 12:17): Yop, tak mě Dragon Age zklamalo snad ve všem, ale konkrétně u těch mágů mi vadilo krom toho co jsi zmiňoval pak ještě absence "zaříkávání" při kouzlení, to mi vždycky v IE hrách přišlo hrozně cool a dodávalo to kouzlení takový mystický nádech (tím myslím ta latinská slova a formování energie před sesláním).
@AlieN (23.02.2020 11:24): @Isair (23.02.2020 11:39): Jojo, naprosto souhlasím, taky mi to prostě přišlo hrozně kulervoucí, jak si člověk musel pamatovat, co zabírá na co (i když to Rozptyl magii to většinou jistilo)... vzpomínám si, jak jsem byl fakt HROZNĚ zklamaný, že tohle v Dragons Age v podstatě vůbec nebylo.
@Isair (23.02.2020 11:08): Právě, BG2 má díky tomu nejlepší a neuvěřitelnější souboje mágů jaké jsem kdy ve hře viděl - žádné tupé uždibování číslíček zdraví takových "bossů" desítkami útočných kouzel, ale inteligentnější vyvolávání ochran a protiochran, kde po prolomení obrany mocného mága najednou na jeho křehkou tělesnou schránku stačí nůž do žeber.
@ripper (komentář): "Nepřátelský kouzelník má kolem sebe barevnou bublinu jako štít, ale vy nevíte, co to je zač, a jak ji tudíž zrušit." To se ti objeví v tom okně informací vždycky hned, co má dotyčný za ochranná kouzla :)
@Tarhiel (22.02.2020 23:17): Já jsem si samozřejmě přečetl shrnutí příběhu ToB. Je to škoda, rád bych si to odehrál sám, ale jelikož nedokážu hrát jinak než jako completionista, ať se snažím jak se snažím, tak jsem ty další desítky hodin už prostě nedokázal skloubit se svým životem. Třeba někdy opět za 10 let :-) Vyzkoušel jsem že savy z Androidu jsou přenositelné i na PC, což je super.
@ripper (komentář): Ahoj, pekný komentár :)
Akurát je škoda, že na ToB si už čas nenájdeš, lebo práve tam sa úplne uzavrie príbeh - už len kvôli tomu by som Ti to odporúčal.
@Adieu (03.07.2019 23:42): Jednoduché řešení tvých problémů
https://forums.beamdog.com/discussion/16497/ee-keeper-updated-to-v1-0-3
Uprav si v tom kterou chceš postavu, když tě to začne srát, vrátíš úpravy tam, kde byly. Do ničeho, kromě té postavy, to de facto nezasahuje, není to mod, který by nějak zasahoval do pravidel samotných. Já si přes Keeper běžně měním např. i povolání, staty a avatary u NPC.
@Jab (03.07.2019 20:11): No pro mě je z nějakého nostalgicko-estetického důvodu podstatné to původní pozadí dialogového okna, to bylo geniální. :D Nejhezčí ze všech IE her, jak nějaký velký střep vitraje, na kterém namísto palety míchal v Byzanci umělec temný odstín barvy, jež elektrizujícím dojmem prosvítá. Taková ta estétova nuance, kterou 99% lidí ani nepostřehne, že již chybí, ovšem mně se velmi líbila. Holt to oželím, protože prudit se s nastavením ideální velikosti fontu a zároveň nemít zoom představuje pro mne větší minus. :)

Asi si to ohledně těch pravidel budu muset pořádně prostudovat, čemuž jsem se chtěl vyhnout. :) Před lety jsem to takhle na chvíli rozehrál, s nějakými podle mě konzervativními úpravami, ale přišel jsem si hrozně OP, tak se trochu obávám do toho sáhnout.
@Adieu (03.07.2019 20:02): Jako upravit mod měnící grafiku? To asi sám nedáš. A žádná cestička okolo není. Resp. nebude stát za to ji hledat. Imho grafika interfacu EE verze je navíc v pohodě.

Ty tweaky nejsou vysloveně cheaty. Je možnost s nimi dát pět hvězdiček (místo dvou) u multiclassu válečníka. Ale u barda se s nimi rozluč. A samozřejmě by to bylo OP. ;)

Ale upravovat to moc nejde. Kdybys ale chtěl mermomocí třebas meče u F/C, tak na ppg to najdeš v rámci nějakého modu. Tuším Ashes of Amber. Ale zda je zcela kompatibilní s EE verzí z hlavy nevím.
Chci to zase po mnoha letech rozehrát, kvůli zoomingu upřednostním asi Enhanced Edition, kde modem odstraním nová NPC. :D Chtěl jsem se ale zdejších veteránů zeptat na pár věcí.

Zaprvé, tuším, že v těch Tweaks je mnoho úprav pravidel, která jsou v základu dost dementně omezující, na druhou stranu poskytují jakýsi balanc. Je dobrý nápad nějak upravovat weapon proficiency a nabídnout tak různým povoláním širší arzenál třeba, když se to zřejmě týká pouze hráče? Abych třeba neměl hned pět útoků za kolo s bardem a nešťoural se v nose. Neboli mou obavou je, abych nedevalvoval RPG vývoj v rámci funkčního systému. Máte s tím někdo zkušenost?

A zadruhé, našel jsem mody na originální GUI, ale nějak prochází bez povšimnutí, že to původní dialogové okno vypadalo trochu jako mozaika zaplácaná černou barvou, přičemž v Enhanced Edition je pouze fádní černé jednobarevné. Dá se to ještě nějak upravit? Je to sice maličkost, ale v detailech tkví ďábel.
Uf, dohráno. Trvalo to jen rok a půl :D

Dost blbě se to hodnotí, na jednu stranu zůstala zachována skvělá hratelnost a vlastně všechny klady původní hry. Na druhé straně je rozporuplná práce Beamdogu. Celkově se na něj dívám spíše kladně, pokud hráč vynechá jejich "povedené" NPC, je to stále to samé dobré BG2. Navíc většina důležitých modů je už i na EE. Nicméně to nejdůležitější, čili do hry přidaný obsah, nedosahuje kvalit původní hry. Rasaad je nudný a zabugovaný (kvůli tomu jsem první pokus nedohrál). Neera je o trošku lepší, protože má aspoň zábavné povolání, jinak je to ale dost úleťácky napsaná postava s divně napsanými úkoly, ale lokace samotné i vlastně i souboje v rámci jejích questů mě bavily. A romance je úplně wtf, zlatá Aerie, tam člověk aspoň věděl na čem je :) Nicméně překvapivě si nepamatuji žádný bug co se Neery týče.

Dorna a Hexxat jsem moc nezkoušel, protože jsem hrál za dobrou družinu, ale někdy je vyzkouším, jen tak pro srandu. Co jsem tak četl, tak Hexxat je prý nejhorší z nových NPC :D

Jinak interface se mi dost líbí, stejně tak různé malé vylepšení, jako je to tlačítko na zobrazení všech věcí na zemi v okolí.

Takže já to nějak hejtit nebudu, hru jsem si užil úplně stejně jako vždy předtím, a stejně tak si ji užiju příště.
Do zítřka na androidu/ios za pade. Dá se to v pohodě hrát i na menším displeji (díky zoomu). A pauza a volný save/load systém dobře umožňují hru hrát klidně i vždy jen na pár minut. Samozřejmě než to hrát na pětipalcovém (a větším) mobilu, tak je vždy lepší tablet. Ale hratelné to je tak či tak.
@90210 (24.08.2018 12:10): Jsou tam jisté záblesky "dobra". Do práce Beamdogu na IE hrách se později infiltrovala řada lidí z modderské komunity. EE edice například evidentně sdružuje v sobě mod One Pixel Production a jiné. Rovněž tak díky tomu sami moddeři přichází s novými verzemi BG2:EE, když aktivně řeší chyby, které Beamdog nasekal. A rovněž některé podprahové bugy původní hry.
Btw změnilo se něco s EE edicí u Sorcerera nebo je to stále cca v mantinelech níže uvedeného?

1 Chromatic Orb, Magic Missile, Identify, Protection from Petrification, Spook
2. Glitterdust, Web, Ray of Enfeeblement, Mirror image, Resist Fear (příp. jiné, pokud je v partě kněz, Mazzy atp.)
3. Skull Trap, Remove Magic, Melf's Minute Meteors, Haste, Slow
4. Confusion, Minor Sequencer, Emotion, Greater Malison, Stone Skin
5. Cloudkill, Spell Immunity, Breach, Lower Res., Magic Shield
6. Invisible Stalker, Death Spell, Protection From Magic Weapons, Improved Haste, Contingency
7. Mordenkainen's Sword, Delayed Blast Fireball, Spell Sequencer, Summon Hakeashar, Mirror Image
8. Abi-Dalzim's Horrid Wilting, Spell Trigger, Power Word Stun, Protection From Energy
9. Spell Strike, Wish, Chain Contingency, Time Stop

Btw Simulacrum/Project Image kombo už nefunguje jako dříve. Ještě se to dá exploitem obejít, ale jinak platí, že cílem je právě jedno možné Simulacrum a jeden Project Image najednou. Což ale stále dává určitou výhodu Sorcererovi, který je může vždy poslat na smrt a pak vykouzlit nové. S Wish je to ale i tak celkem jedno. To si i mág jen obnoví kouzla a může také Project Image posílat donekonečna a Simulacrum ani nepotřebuje.
@S4TW (19.08.2018 12:44): Podle všeho jsou na Gogu součástí těch EE her i originální verze. Možná bych jim dal přednost (a přidal jen ten widescreen mod a doporučené fixpacky), ale tak uvidíš. Viz třeba hned druhý komentář k Planescape na Gogu.

Já jsem nikdy o žádné EE ani moc neuvažoval. Vlastně mi stačilo vidět, jak Beamdog zmršili už jen intro první Baldur's Gate a hned mi bylo jasné, že se těmhle remasterům raději vyhnu. (Ne, že bych si ještě někdy první BG plánoval zahrát, je to ukrutně dlouhá hra.)
No, tak ja verim, ze si to plne uziji i v teto EE verzi, vcera jsem jeste dokoupil Planescape a ID a tesim se, az sve nejvetsi RPG resty dotahnu
@Red (19.08.2018 12:27): To bezpochyby bude (jen hra bude česky a přidaný obsah anglicky). Akorát NPC project tuším nikdy nebyl dopřeložen. Na Sigilu vznikala čeština, ale nikdy nebyla dokončena. Ty hotové tra překlady jsem pak poskytoval nějakým lidem z Beamdog fóra. Ale nevím, kde to skončilo.

@Vurhor (19.08.2018 12:25): Těch NPC modů jsem zkoušel mraky. Snad všechny známější. Doporučuji jen Isru a Angela. První je do obou dílů.
@Jab (19.08.2018 11:57): Je pravda, že po objevení NPC Project módu už taky nemám příliš chuť ta nová NPCčka v jedničce nabírat, i přestože mně vadily podstatně méně. Ten fakt, že jsem je ani nemohl oslovit byl pro mě vyložený šok, protože kdybych já makal na nových NPC pro Baldur´s Gate, tohle by byla jedna z top priorit. Díky tomu byl ten mód pro mě takový menší svatý grál.
@Red (19.08.2018 12:08): Mody jsou na EE edice v pohodě. Všechny ty důležité jsou kompatibilní. Tutu logicky není třeba na EE instalovat. Myslíš ten NPC project? Ten tam mám vždy. Je to jeden z nejlepších modů k IE hrám obecně.
Já si myslím že noví hráči to vůbec nemusí vnímat jako my. I když je nový obsah špatný tak je to pořád obsah navíc.
Jak se to má vlastně s mody? Hrál jsi první EE s tutu (přidanými dialogy postav)?
@S4TW (19.08.2018 11:42): Takhle... Když trochu počachruješ s konzolí, tak nic není neřešitelné. U Szass Tama mi pomohlo i googlování, kdy jsem našel, že mu musíš dát čas nechat zakouzlit ochrany z eventuality. Což třebas stále nic nemění na blbosti, že si během souboje sešle Wish a doplní si kouzla. To prostě nejde, ani kdyby se rozkrájel. Chápu tu snahu využít taktiku, kterou používá hráč. Ale provést to v rámci dialogového okna, kdy nemáš šanci mu tu srandu přerušit, je dost cheesy.

Nový obsah nedoporučuji. Bez něj je to víceméně staré dobré BG2. U jedničky bych tu EE verzi dokonce doporučoval. K novým NPC z něho nemohu mluvit, neb je raději nenabírám. Potkal jsem Dorna, Rasaada i Neeru. Třetí jsem na sekundu vzal, abych ji mohl pak odeslat na shromaždiště do Friendly Arm Inn, načež se mi odměnila citově vyděračským dialogem, jak ji mohu vyhazovat, když jsme toho tolik prožili a že čeká můj návrat s omluvou. Čůza jedna...

Nevylučuji, že se někomu nová NPC a obsah mohou i líbit. Jsou na úrovni podprůměrných modů imho. Štvalo mě to spíše v kombinaci s bugy a tím, že si za to Beamdog nechává dobře zaplatit. To už pak zůstává rozum stát.

@90210 (19.08.2018 11:08): Dalo by se to vydržet, kdybys za to neplatil.