Bloodstained: Ritual of the Night je plošinovkou s prvky RPG a duchovním následovníkem série Castlevania, především dílů spadajících do takzvaného podžánru metroidvania od Symphony of the Night dále. Na hře pracují veteráni série Castlevania v čele s Kojim Igarashim, který sérii v letech 2001 až 2010 produkoval a podílel se i na vývoji zmíněné Symphony of the Night. Po hře Curse of the Moon, která se inspirovala spíše staršími díly Castlevania, se jedná o druhý titul v sérii Bloodstained.
Hráč se ujímá dívky Miriam, která se v mládí stala terčem experimentů cechu alchymistů, jenž způsobily, že její tělo se pomalu mění v krystal démonického původu. Své prokletí ale může zvrátit, pokud se jí povede zastavit démonickou invazi, vyvolanou cechem a proudící ze zámku Demon Castle. Tam na ní čeká vůdce démonů a její starý přítel Gebel, který byl taktéž přeměněn v krystal a v boji se zlem nakonec podlehl...
Po stránce hratelnosti se jedná o klasického zástupce podžánru plošinovek metroidvania. K prozkoumání se naskýtá polootevřený svět zámku Demon Castle, prodchnutý tajnými cestami a zákoutími. Nové oblasti zámku se před Miriam otevírají skrze nově získané schopnosti v podobě různých power-upů, těžících z moci krystalů. Kromě nich Miriam postupem hrou nabírá na úrovních a získává novou výzbroj i výstroj. Kromě Miriam jsou k dispozici i další dvě hratelné postavy.
@7c (13.12.2023 22:52): Mně nepřijde, že je v SotN grind... Možná je to tím, že jsem tu hru dohrál tak 20x, ale když proházíš ty jednotlivý místa v hradu přesně tak, jak se od tebe očekává, tedy v tom pořadí, jak tě hra vede, tak jsi vždy přiměřeně silný dané situaci.
Je teda pravda, že vždycky pak v druhém hradu podvádím tím, že si zvýším luck a pak zajíbím schmoo tak dlouho, dokud nedropne crissaegrim. Zbytkem hry pak projedu jako nůž máslem :)
Je teda pravda, že vždycky pak v druhém hradu podvádím tím, že si zvýším luck a pak zajíbím schmoo tak dlouho, dokud nedropne crissaegrim. Zbytkem hry pak projedu jako nůž máslem :)