Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Na první pohled je nová Operace Flashpoint jasně devadesátková hra. Na ten druhý už ne a je až k neuvěření, kolik nedodělku hra obsahuje. Díky tomu jsem se místy skvěle bavil a celý natěšený se vrhal na další misi, avšak byly tu i pasáže, když jsem měl chuť tvůrce pořádně proplesknout. Nutno dodat, že jsem celou hru (kampaň) hrál v coopu s JackemCZ, což může více či méně ovlivnit celkové hodnocení.

Už úvodní menu se skvělým hudebním doprovodem slibuje mnohé. Po připojení do hry následuje velmi pěkná a filmová animace shrnující veškeré okolnosti vedoucí ke konfliktu, ve kterém je děj Dragon Rising zasazen. Poté však přichází studená sprcha. Kdo očekává strhující příběh plný vojenské hantýrky a šílených zvratu, ten bude zklamán. Dragon Rising totiž nevytěžil z příběhu vůbec nic a to tak, že vlastně žádný příběh neobsahuje. Tvůrci připravili 11 více či méně rozsáhlých misi, kde hráč pomalu dobývá ostrov a tím to hasne. Nulová gradace, žádné vypjaté momenty a zapomenout můžete i na nějaké monstrózní boje. Tahle hra je pomalou taktickou akcí. Ale nutno podotknout, že velice zábavnou. Graficky hra vypadá nádherně a až na občasné nehezké textury se na DR krásně kouká.

Přestřelky jsou dost dobré, přiměřeně tuhé a rozdávání rozkazů také funguje, byť není zrovna šťastně navržené. Slyšel jsem stížnosti na rozložení checkpointů v singlu (nehrál jsem, nehodnotím) a mnohé určitě zarazí fakt, že v kooperaci NEJSOU checkpointy vůbec ŽADNÉ. Hraní naštěstí ulehčuje možnost (omezeného) respawnu, ale i přesto jsou některé mise neskutečně tuhé. Hra často žene hráče vpřed neviditelným časovým limitem (sejmi protiletadlové vozidlo, než přiletí vzdušná podpora apod) anebo rozkazem někoho ochraňovat (sejmi nepřítele v základně, než stačí zničit přijíždějící posily). Díky tomu mě hra místy nehorázně srala a měl jsem chuť ji vypnout a vymazat, protože opakovat celou misi po hodině hraní bylo značně otravné. A nestalo se nám to jednou.

I přesto, že spíše vyjmenovávám zápory, hra to rozhodně špatná není. Hraje se dobře, díky pěknému prostředí, které svou atmosférou vyloženě vtáhne, je střílení velmi zábavné. V coopu se zábava stupňuje, jelikož teprve tehdy jsou to pořádné taktické orgie. Nicméně díky absenci designově výraznějších misí a mnoha hratelnostních nedodělků hra jednoduše kvalit původní Operation Flashpoint nedosahuje. Tahle hra mohla být zatraceně lepší!

Pro: výborné přestřelky, atmosféra boje, krásná grafika (zejména v noci), pár povedených misí, hezké menu, hodně zábavný coop (za něj +10% v konečném hodnocení)

Proti: nevyužitý potenciál, mizerná AI, bez příběhu, absence sejvu v coopu

+18
  • PC 45
Po mnoha letech čekání jsem se dočkal a s obrovským nadšením si koupil nový počítač, konkrétně notebook. Okamžitě jsem chtěl zkusit nějakou hru, která mi na předchozím počítači nešla a oko padlo na americkou verzi Operace Flashpoint.

Dobrá, říkal jsem si, mohla by to být super příjemná akce. Recenze jsem samozřejmě ignoroval a říkal si, že i tak by mě mohla překvapit. Hru jsem si nainstaloval, zapnul a užíval si první momenty graficky vcelku ucházející hry a první hrané hry na mém novém počítači.

Samozřejmě jsem byl první minuty zaujatý. Říkal jsem si, jak je to všecko boží, že se to neseká, super hudba, zajímavé prostředí. Okamžitě jsem se do první mise dostal. Po chvíli jsem ale zaregistroval, že válečná atmosféra je absolutně mimo, že hra nemá prakticky žádný příběh a že to prostředí je pořád stejné a neměnné.

Ještě jsem to držel druhou misi a přemýšlel, jestli ta hra bude mít nějaký vývoj a nebo jestli je pořád tak šíleně stereotypní a její mise jsou tak brutálně nezajímavé. Nakonec jsem asi v půlce hry uvážil, že nemá smysl, abych tuhle hru hrál dál, když mě vlastně vůbec nebaví.

Byl jsem zklamaný. Těšil jsem se na taktiku, těšil jsem se na válečnou atmosféru a těšil jsem se na skvěle zkonstruované úkoly a pokud možno, tak příběh, který mě pohltí. Nedostal jsem vůbec nic a tak bych na závěr americkým tvůrcům moc rád poděkoval za to, jak snadno zkurvili českou značku a pojem Operation Flashpoint. Po téhle hře svět už nikdy nebude jako dřív a Operation Flashpoint už nikdy nebude pojmem kvalitního válečného simulátoru. Díky.
+17
  • PC 70
Tak mám už projetých pár misí a špatná hra to není.Zkrátka nekoná se styl CoD ala Rambo,je dobré hodně používat dalekohled,protože ikdyž vy zrovna v tom dalekohledu nikoho nevidíte,bot nahlásí pozici nepřítele a ten se vám zobrazí na mapě,čímž zabráníte slepému vběhnutí do nepřátelských pozic,což znamená smrt .Takže můj postup vypadal asi následovně.Utikáte od checkpointu směrem na další úkol a když jste zhruba těch 300m od cíle(vzdálenost k cíli se vám ukazuje),dřepnete si čučíte do dalekohledu,posunete se,zas čumíte a mezitím si můžete nastavit chování vašich kameraden(nestřílet,střílet na můj rozkaz.atd.)

AI nepřátel není zlá,ikdyž jsem už narazil na její výpadky,kdy nepřítel pouze stál a ikdyž jsem jej několikrát hitnul,tak nezareagoval,nebo hutná přestřelka mezi mým bojovníkem a rýžojedem,které dělila po pás vysoká zídka.
Ale jinak vojáci se kryjou,zaléhavají,plazí se,snaží se ošetřovat zraněné,obíhají vás ze zad,či z boku,takže člověk se opravdu při přestřelkách nenudí.
Hra disponuje početnou zásahovou zónou a damage je zde řešen chválitebně.Kulky zde mají reálnou rychlost a funguje zde balistická křivka.
Vojáka nezabijete ranou do nohy,nebo ruky,jen mu způsobíte krvácení,na které může umřít,ale od toho jsou zde lapiduši.Takže při zranění ruky,budete/budou špatně střílet,do nohy-nebudete moct běžet.
Headshot-Pokud vás někdo trefí na velkou vzdálenost do kebule a nebude to zrovna ráže 12.7,tak to ustojíte s krvácením,na menší vzdálenosti 100% kill.Hrudník je jen o stupínek "tuhší".
Z techniky jsem zatím ovládal gazíka a houmího s těžkým kulasem,ale vzhledem k ničivosti a přesností moderních zbraních se žádný Mad Max nekoná.Používám je výhradně k přesunu a to v místech,která jsem již vyčistil.
Můžete si také přivolat podporu a to leteckou,nebo dělostřeleckou,ale ne ve všech misích,to je pevně dáno.

grafická stránka je abych řekl trochu ubohá,hra barvama zrovna nehýří,vše je takové šedé,zelené,tmavé,opravdu moc barev tam není.Mě osobně to až tak moc nevadí,mě zajímají jiné aspekty u her,nebo konkrétně u téhle.To je věci názoru.
+13
  • PC 60
O spoustě věcí se říká, že je buď milujete nebo nenávidíte. Nic mezitím.
Nikdy sem nepochopil proč.
Původně sem to měl v plánu použít i v souvislosti s druhým Flashpointem. Jenže když člověk hraje druhý Flashpoint, tak je jako na houpačce. Chvilku ho miluje a nemůže se ho nabažit. Chvilku na to ho z celého srdce nenávidí a posílá do sedacích částí.

Druhý Flashpoint má tolik neskutečných, až přímo amatérských chyb, že to místy pěkné není. Proč pan „JÁ“ velitel nemůže chodit během zadávání rozkazů svým věrným vojákům? To je copak normální? Asi mu pan cvičitel na cvičišti řekl, že uprostřed boje se má vždy zastavit, uvařit si kávičku a v poklidu vydat rozkazy. Od toho pánove cvičitelé přece jsou. Rovněž dá rozum, že všechny budovy jsou během válečného konfliktu kompletně a do čista vystěhované. Na stěhování během válečných konfliktu se přece vždycky najde čas. Vedle toho si už nikdo nevšimne, že budova je jen jedna spolu s kamarádkami ctrl a c.
„Když se na to vyflákli oni, tak já na to peču taky.“ si nejspíš řekl animátor. A tak vznikly geniální, prozaické scény, kdy si voják s injekcí v ruce klekne vedle zraněného a zamyšleně hledí do dáli. Krásné. Za pár vteřin je hotovo a kluci mohou opět hopsat po louce. Pardon, hopsat vlastně ne. Vojáci zásadně každý kámen obchází. To dá rozum. Kámen studí.
Stejně tak asi musí studit zamrzlé mozečky v hlavičkách mých (ne)věrných spolubojovníků. Proč by povely, které jim říkám, dělali okamžitě, když je můžou udělat až za chvíli. Na co se léčit hned, když to jde i při palbě nepřítele. Proč zadávat defenzivní postup, když stejně začnu střílet po všem, co vidím.
A ještě jen taková blbina. Ukládání. Koho zajímá ukládání, že. Na co je ukládání? Spravný voják neukládá! Tudíž tu máme krasný systém checkpointů, vzdálených od sebe podle toho, jak se pan designér zrovna ten den vyspal.

To všechno a ještě mnohem, mnohem víc, jsou věci kvůli kterým druhý Flashpoint při hraní nenávidím a hryžu si nehty.
Pak tu jsou ale věci kvůli kterým ho miluju. Není jich sice moc, ale jsou. Ona je vlastně asi jen jedna. Atmosféra.
Atmosféra s velkým A na začátku i na konci.
Díky nasvícení a bůhví jakým filtrům a fíglům působí druhý Flashpoint při hraní famózně. Nádherně provedené lesíky, vysoká tráva (!), kde po zalehnutí nevidíte ani ň, fantastické kouřové efekty, parádní přestřelky, svištění kulek, provedení zbraní, zvuk střelby…
Nebýt vygumované umělé intelegence na obou barikádách, tak je to neskutečně autentický zážitek. Autentický dle filmového vnímání. Band of Brothers anyone?
Jenže jen o grafice to není. Grafika samotná je chabá. Vše dělá ono nasvícení a provedení.

Spousta věcí je totiž na druhým Flashpointu chabá. Ubohá. Poloviční. A nedodělaná.
Většina prvků je odfláklá a nedotažená do konce. V tolika lidech a za takovou dobu by člověk čekal víc. Mnohem víc. Mohla to být výborná hra po všech stránkách. Takhle má jen jednu. Za to obrovskou.

Pro: Famózní atmosféra, parádní přestřelky, vcelku zajímavé mise

Proti: Spousta nedodělků a polovičatostí, stupidní ukládání, tupá umělá inteligence

+12
  • PC 50
ARMA 2 se ukázala jako zabugovaná nedomrvená hovadina, tak jsem doufal, že si spravím chuť pokračováním Flashpointu, které vypadalo, že by mohlo být stravitelnější (prostě víc cool a pro masy). ARMU 2 jsem vydržel hrát dýl. Už to samo o sobě považuju za dostatečně výstižné.

Po rozehrání je na hráče vychrlena cool heslovitá prezentačka ála CoD5 o historii ostrova, na kterém se hra odehrává a pak najednou jsem na ostrově, velím dalším asi třem vojákům, a s grafikou na max je vše hnusné, nudné prázdné. Do vysílačky mele někdo cosik o úkolech a já dostávám kontrolu nad panákem.

První problém - žádnej cvičák. Přestože má hra tři prdele klávesových nastavení a nějaký podivný systém vydávání rozkazů, neobtěžuje se vás ani v nejmenším vás s nimi seznámit. Prostě místo vojína na cvičáku rovnou velíte 4členné jednotce a nejbližší cíl je 600m táhle, hlavní o dva kilometry dál. Takže běžíme hnusným otevřeným prostranstvím směrem k prvnímu cíli.

Cca 200m před prvním cílem omylem vlezu do zadávání rozkazů, v nastalém chaosu se pokusím potvrdit cokoliv levým myšítkem, ale na to samozřejmě maník vystřelí a nepřátelské jednotky se začnou pohybovat a střílet naším směrem. A já je nevidím, protože jsou na svahu proti nám mezi stromy a tyhle stromy jsou pro mě při téhle vzdálenosti jen šedivý neprůhledný flek.

Zabiju asi tři žluťáky, kteří vyběhli až k předním stromům, kde už na ně bylo vidět. (Zbylí vojáci dohromady sejmuli asi dva.) Sám už mám nějakou červenou obrazovku a hra mě vyzývá k léčení. Zalezu za strom do křoví (btw vůbec jsem nezaznamenal že by fungoval crouch) a podle nápovědy "vyberte lékárničku a držte fire dokud se nezotavíte" zkouším číselné klávesy - pod jednou z nich nejspíš bude. Postupně jsem vytáhnul pistoli a dokonce kudlu, která je podle xxxfuckera úplně nahovno. Mezi každou výměnou zbraně uplynulo vždy několik vteřin, kdy panák dělal jednoduše hovno. Lékárničku jsem nenašel, nějaký žluťák mě dřív killnul.

Tak jsem si řek, že tohlwe nemám za potřebí a vybodnul se na to. Někdo by měl vzít jedničku, omladit grafiku, přidat častější savy a dál na nic nešahat.

Pro: ... myslim že se mi líbila hudba v menu

Proti: všechno co jsem viděl. (z doslechu se zdá, že patrně i to, co jsem neviděl)

+9 +12 −3
  • PC 50
Osobně je u mně první díl fantastická hra, a díky modifikacím má opravdu dlouhou hratelnost a je na ni vidět cit pro detail a mnoho hodin dobře odvedené práce.

Což ale rozhodně neplatí pro již zahraniční pokračování které se drze hlásí jménem k slavné hře. Naprosto nesmyslná zápletka kdo by věřil že USA a Rusko budou bojovat bok po boku, což se vlastně ani ve hře nestane kde amíci opět bojují sami proti Číně.

Hned ze začátku po zběžném vysvětlení o co jde, je hráč hozen na bitevní pole s pár úkoli bez jakékoliv přípravy či vysvětlení o co půjde. Prostředí bylo celé nějak podivně ozářené jako kdyby zde už vybuchl nějaký atomový hřib, takže grafika nic moc.

Ale vše stojí na hratelnosti, k ruce jsou tu tři wingmani kteří ale moc inteligence nepobrali. Přestřelky jsou ještě více chaotické a těžko si užiteje střelbu do trávy kde odhadujete protivníka.

Závěřem mě hra tak otrávili po několika misích že jsem ji smazal a prodal, a říkal si že jsem hodně rád že jsem ji tenkrát nekoupil za plnou cenu. Od toho pokusu ruce pryč.

Pro: Je to hra z prostředí válečného konfliktu

Proti: AI, zprznění starého dobrého konceptu, nehratelnost, absurdní zápletka a mnoho dalšího

+7 +9 −2
  • PC 60
Operace Flashpoint se vrací na PC, s podtitulem Dragon Rising a přináší nám tentokrát boj mezi čínskou lidovou armádou a USMC.

Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kde je na pořadu dne ropná krize. Hra se odehrává na fiktivním ostrově Skira, patřícího pod ruskou správu, na kterém je značné množství černého zlata, které chce Čína. A jelikož v žádné válce o ropu nesmí chybět Američané, tady tomu není jinak. Určitě si řeknete, že to vypadá na zajímavý příběh, kdy západní bratři pomáhají matičce Rusi odrazit cizí útočníky, ale bohužel tomu tak není. Veškerý příběh je omezen na „Vyloď se na ostrově, obsaď letiště, postupuj vpřed, dobij pár území a vyžeň čínské vojáky z ostrova“.

Ale teď už k samotné hře. Operace V jádru je to povedená hra, avšak trpí řadou bugů, neduhů a různých drobností, které z ní v podstatě dělají béčkovou hru. Musím také upozornit, že tato hra nejde moc srovnávat s původním Flashpointem od Bohemia Interactive, neboť ti se na jejím vývoji vůbec nepodíleli. Vše to bylo v rukou britských Codemasters. Jakožto pokračovatelkou původní hry je dnes dobře známá ArmA, dnes už i druhý díl s řadou datadisků či chystaný třetí díl.

Ale to jsem odbočil. DR má sice pár společných znaků jako původní hra, např. možnost dávat rozkazy členům týmu, ovládat vozidla a vrtulníky a jakž takž je přítomna fyzika střelby, ale to je asi tak vše. Vozidel je tam žalostně málo, stejně jako možností se v nich svést. Oproti původní hře si připadáte jako by na opuštěném ostrově, kde občas narazíte na svoje a na nepřátelské vojáky. Neměl jsem pocit, že bych byl někde ve válce. O umělé inteligenci ani nemluvím, někdy trvá vašim spolubojovníkům minutu, než splní zadaný rozkaz, byť jen mají za úkol vyléčit zraněného spolubojovníka. Další kapitolou je obtížnost, i když si zvolíte tu nejnižší, budete odnikud dostávat smrtelné rány. Systém viditelnosti je taky nějak „zvláštní“ jelikož většinou když vám spolubojovníci zahlásí nepřítele, vy vidíte jen a jen trávu a až po nějaké době nepřítele.

Abych jen nekritizoval, tak má tato hra, i když jich není přehršel, pozitiva. Grafika je dobrá, stejně jako okolní prostředí, autoři si však mohli pohrát s grafikou noci, kde i v té nejhlubší noci jde vidět stejně jako přes den. Ale to jen taková malá vada na „kráse“ prostředí. Mezi další plusy patří rozloha ostrova a volnost pohybu, stejně jako u původní hry. Bohužel je ta „volnost“ myšlena jen z části, neboť většinou vám hra přímo nalajnuje tu nejlepší cestu kudy jít a vy se po ní většinou vydáte. Ale někdy se volnost hodí, když se třeba máte dostat k 2km vzdálenému EP a můžete si zvolit, jakou cestou půjdete, zda se obloukem vyhnete nepřátelům nebo půjdete přímou cestou a přes nepřátele se prostřílíte. K dalším kladům určitě taky patří zajímavá možnost povolat si v průběhu mise dělostřelectvo či blízkou leteckou podporu.

Ze stereotypu všedních bojů vás taktéž vytáhnout stealth mise, které jsou ve hře tuším 2, přičemž druhá z nich, kdy máte tajně sledovat nepřátelského generála a poté ho nechat s celou základnou vyhodit do vzduchu je udělána perfektně, pro mě nejlepší ve hře. Misí je bohužel pouhých jedenáct, přičemž nejsou ani nijak dlouhé ani zábavné. I přes mé časté opakování, občas i skoro celých misí, kvůli ne příliš povedenému systému ukládání na checkpointech jsem celou hru dohrál asi za takových 6-7 hodin.

Závěrem bych tuto hru klidně doporučil pro dlouhé zimní večery, neboť minimálně při několika misích se budete dobře bavit a ostatní „nějak přetrpíte“. Není to sice bůhvíjak skvělá hra, ale na jedno zahrání vás pobaví.

Pro: Pěkné prostředí, Dobrá grafika, Některé hodně povedené mise, Jakž takž volnost pohybu

Proti: Příběh o „ničem“, AI, Nízká hrací doba & některé mise dost krátké a stereotypní bez špetky nápadu, Zoufale málo vozidel a možností si s nimi zahrát, Některé skripty, Systém ukládání

+6
  • PC 100
chápu, že českej borec si nemuže užít zkurvenou americkou hru, protože chce svuj oblíbenej dementní příběh, kterej se téhle UK-US simulaci reálneho boje vyhnul obloukem a atmosferu tvoří až samotný postup hrou, kde se s tím musíte poprat sami se svým mužstvem, kterému je statisticky konečně uplně jedno, když někdo zhebne, hlavně, když to nejste vy. k té hře jsem přišel obdobně jako výše zmíněný český retard a pokaždé mi udělá radost, když se tak krásně neshodneme o téže věci. ty mise jsou dokonce perfektně navržené, protože kdyby se po pul roce tvrdých boju (doslova) dostal někam do 7, 8 mise, zaznamenal by totiž rozdíl s lineární tuctovou akcí typu jdi z bodu A do bodu B a po cestě mužeš zabít pár kriplu, které onu taktiku postrádaly a vyzdvyhovaly tak jinak perfektní koncept ostatních misí, které mužete na nejtěžší obtížnost s izolačkou na monitoru opakovat téměř do zblbnutí, protože vás to neodradí a každá je zážitek, navíc v uhlazené grafice s příjemným ovládáním a s tím americkým podtextem, který vám hned nepřipomíná posranej rudej kolchoz, ale smrt je tady příjemným potěšením. každá mise vás dostane a budte ji ještě po dlouhých hodinách zábavy(!) neradi opouštět s tím, že další mise ji nahradí podobným zpusobem jen s trochu pozměněnými replikami. rozhodně tuhle hru nedohrajete za dvě hodiny, jak je u vás zvykem, ale naopak si oblíbíte každej strom, uniformy, techniku a vše, co do ní patří. celou dobu mi to něco připomínalo, a pak jsem se podíval na vývojářské studio, které se podílelo i na první stealth pořádné akci na mým asi prvním počítači... takže vše v olrajtu.
-8 +2 −10