Měsíc, pět lidí a jediný cíl – utéct. V rozšíření pro Prey s titulem Mooncrash se již nevracíte na stanici Talos 1, ale v kůži nových pěti postav se snažíte opustit zamořenou stanici na povrchu Měsíce. Nicméně v kůži není to správné slovo, jelikož celý děj se odehrává v rámci simulace, takže smrt postavy vás pouze vrací zpět do rozhraní, kde můžete absolvovat hru s další postavou (pokud je již odemčena). Změny a pobití nepřátelé zůstávají pro všechny postavy společné. Až při smrti všech postav, či překročení celkového časového limitu jedné simulace dochází k jejímu restartu, čímž práce na měsíčním povrchu začíná od nuly. Tedy, téměř od nuly, naučené dovednosti zůstávají a je na hráči, jak je dokáže využít při svém novém tahu.
Cílem hráče je v simulaci splnit všechny stanovené úkoly a opustit Měsíc se všemi postavami v jednom simulačním „tahu“. Rozšíření Mooncrash opouští jednotnou příběhovou linku a důraz na postupné objevování známý z původní hry, a servíruje krátkou, rychlou a opakovanou akci. Kromě této změny nabízí i pár nových nepřátel a dovedností.
11. prosince 2018 dostal Mooncrash update obsahující rozšíření Typhon Hunter, které přidává do hry mód pro více hráčů. Zatímco jeden hráč se ujímá postavy známé ze základní hry - Morgan Yu, tak zbylých pět hráčů převezme roli mimiků se schopností se maskovat jako běžné předměty.
Do teď jsem to umírání a průzkum bral veskrze pozitivně, protože když jsem umřel, mohl jsem si za to sám. Teď po 3 smrtích v příběhovém úkolu pro volunteera, ve kterých jsem naprosto nevinně a jsou snad pomstou a krutým výsměchem vývojářů, mám chuť to už nezapnout. A to mi zbývá jen toto a pak utéct najednou s celou partou. Nejdřív vedle mě po použití výtahu vybuchne zrovna s fantomem bojující robot a potom téměř stejně po použití výtahu mě instantně zabije friendly voltaický mimik svými blesky. Poslední smrt, kdy na mě útočí tentacle nest, které teda zneškodním a za to mě hra odmění tím, že mě jednoduše zabije - bez toho aniž by mě upozornila, že nyní najednou nemůžu zabíjet typhony.
Pro: v jádru pořád skvělý Prey
Proti: nelogičnosti, frustrující okamžiky