Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@adam.kulhanek (19.07.2023 18:41): Ona je obecně blbost mít u save/load her jednu pozici, já jich střídám vždy alespoň tak 5-10. To už by mohli zkušení hráči vědět :). Kdykoliv se může stát, že si hru omylem uložíš v nějaké nevýhodné situaci/těsně před smrtí/po nějakém dead end bugu etc. Ideálně mít jednu pozici vyhrazenou pro začátek levelu, zbytek pak všelijak střídat.
Jak už bylo řečeno níže, u všech Core Design Tomb Raiderů je základ mít vyhrazený samostatný save slot pro začátek aktuální úrovně. Když jsem hrál poprvé jedničku, tak jsem si hru ukládal na tu samou pozici a tak jsem si jednou omylem uložil hru v okamžiku, kdy se nedalo vyhnout jisté smrti. Takže jsem pak hrál celou hru znovu, to bylo tehdy radosti. :)

Edit: A u dvojky je celkem dobré hledat ty sošky draků. Odměnou za nalezení všech tří jsou dost často právě lékárny (a náboje).
@Isair (19.07.2023 06:31): Jj, oproti jedničce to bylo co se týče nepřátel mnohem těžší, ale jde to - viz @7c (01.07.2023 17:43) :)

Hlavní taktika byla obíhat (a uskakovat kolem/přes) nepřátele - otáčení byla jejich slabší stránka, a potom samozřejmě rohy, tunely a vyvýšené lokace (třeba obyčejná posouvací kostka). Bez ukládání bych to tak ale hrát nechtěl (myslím bez používání lékáren a munice).
@Red (18.07.2023 18:10): Proto si u každé hry, která je rozdělena na levely a není možnost restartu, dělám zvlášť save na začátku levelu :) (nedělám si tedy pro každý level zvlášť, ale jen pro ten poslední a zatím mi to vždy stačilo), nikdy nevíš, kdy se ti může hodit (můžeš se třeba dostat i do nějakého bugu apod., což nemusím chodit zrovna moc daleko, se snadno může stát v závěrečném levelu TR 5).

Ono je blbé, že zrovna v TR 2 jsou ti nepřátelé tak přesní a odolní, že se hodně málokdy dá vyváznout bez zranění, samozřejmě hodně pomůže skákání ze strany na stranu + uzi (proto nepoužívám tu M16tku, kterážto mi kvůli nemožnosti s ní nějak solidně manévrovat a nemožnosti střílet zblízka přijde jako snad nejhorší zbraň z celého TR... snad jediná výhoda, že má vyšší dostřel než ostatní zbraně, takže pokud vidíš nepřítele v dostatečné dálce, tak je docela použitelná), což je ti v té úzké chodbě ale stejně asi k ničemu :) (myslím že vím o které části levelu mluvíš), možná jedině to zkusit nějak pročistit grenade launcherem, jestli by to nešlo.

Ale když jsem hrál TR 2 poprvé, tak jsem ten level mám dojem taky musel celý opakovat kvůli tomu, že jsem si nasral mnichy :). Je to celkem solidní past na hráče :).
@Red (18.07.2023 18:10): Jo, to jak snadno si můžeš znepratelit mnichy, je pěkně stupidní. Ale nějaké lékárničky jsi teda ušetřit mohl. Cheaty nějaké myslím taky jsou. Každopádně je to škoda s tím teď seknout, jednak Barkhang Monastery je supr level sám o sobě, ale hlavně už jsi tak blízko legendárnímu Temple of Xian (a konci hry)... (Na druhou stranu Xian je dost možná nejtěžší level v TR2.)
Tak jsem to vzdal. V Baghang chrámu je past, kdy úzkou chodbou běžíte k oknu a za vámi se objeví gangsteři a dole pod oknou čekaj mniši. No a já už neměl žádnou lékarničku ani nevím jak ji z těch předchozích 10 savů ušetřit. Prostě mě vždy jedni nebo druzí zabijou a nemůžu dělat nic. Klíčové v tom levelu je podle yt neznepřátelit si mnichy, no restartovat level na pc nejde. Mohl bych ještě někde stáhnout cizí save nebo asi existujou nějaký cheaty, no ale už mě znechutilo. Jdu na radši na něco klidnějšího:)
@Red (09.07.2023 00:20): Na druhou stranu tím, že to od hráče většinou nevyžaduje nějaké bleskové reakce (celé to skákání je spíše o jakési preciznosti než o rychlosti) a může si hru kdykoliv uložit, tak si sice občas zanadává, ale rozhodně mi to nepřijde tak brutální či frustrující jako třeba některé staré plošinovky či jiné hry podobného typu. Ani ten Tomb Raider 3, kde je v posledku asi to nejtěžší také především hledání cesty dále. Samozřejmě že napoprvé se do nějaké té pasti autorů hráč chytí, ale Load to jistí a napodruhé/napotřetí už se to většinou dá s klidem projít... naopak jsem si říkal, že musel být strašný vopruz savování jen na některých místech v PS verzích právě díky těm všelijakým svíňárnám, na které se nedá napoprvé většinou moc dobře zareagovat.

Vesměs nějaké vyloženě obtížnější, frustrující úseky bych v každém z prvních čtyřech dílů spočítal tak na prstech jedné ruky... ty hry jsou samozřejmě tak nějak dost obtížné konstantně, ale málokdy zajdou do nějakých extrémů. A poté už jde obtížnost série dost dolu, až možná na Anniversary, který jakožto remake jedničky je opět poměrně tuhý.
@Red (08.07.2023 23:51): Dvojka po trojce působí skoro jako training mission :D (i když ty poslední 2 kola ve dvojce jsou možná i těžší než cokoliv ve trojce). Trojka dokáže být občas ukrutně masochistická a škodolibá :) a mise má fakt rozsáhlé... je pravda, že poprvé mi to docela vadilo, teď mi to už ani nepřišlo a naopak jsem si jejich komplexnost užíval (mnohdy třebas nabízejí i několik alternativních cest k jednomu cíli). Ale souboje má lehčí a lékárniček je o něco více (když teda šmejdíš kde se dá, většina je schovaná). Ale čtyřka je zase lehčí, avšak je více zaměřená na všelijaké hádanky a adventuření (používání a kombinace všelijakých předmětů), což může postup občas zkomplikovat (zvlášť mise v Káhiře je v tomhle ohledu k hráči dost bezohledná :)).

Naopak Chronicles šel s obtížností i level designem už hodně dolu, mise krátké, lineární, souboje hodně jednoduché, přibylo cutscének... jako prostředí je zajímavé, atmosféra občas fajn, ale nejsem z toho zatím nějak zvlášť nadšený.
Čím víc to hraju, tím víc vnímám takovou dětinskou škodolibost vývojářů. Dvojku asi už dohraju, ale nevím jestli někdy půjdu do trojky.
Vidět mě hrát by lidi akorát naštvalo:)
Ale ukázku jsem uploadoval sem.
@Red (30.06.2023 21:18): A to buď rád, že to nemusíš hrát bez používání lékárniček a světlic, a pouze se základními pistolemi (zpětně už tohle šetření taky nechápu).
Jo Wreck of Maria Doria je perfektní atmosférická úroveň (resp. série úrovní), ale ve dvojce jsou dobré skoro všechny, první 3 díly považuji za to nejlepší z Tomb Raidera. U dvojky mi snad akorát chybělo, že se autoři v podstatě úplně vybodli na hádanky (když nepočítám nějaké to Sokobanovské posouvání bedýnek či nějaké drobnosti), ale zase příjemně přituhlo v soubojích, hráč má dost málo zdrojů (lékarniček i nábojů) a má to ten správný "survival" šmrnc :).

Já teď právě finišuji čtyřku a jakkoliv má i jedny z nejlepších úrovní ze série (hlavně celá Alexandrie je super) a v mnohém se od trojky posunula, v pozdější části obsahuje i několik opravdu nudných a odbytých, což je vážně škoda. Káhira je teda dost temná a nepříliš líbivá, ale alespoň dostatečně propracovaná, avšak ty mise po ní, už jsou vyloženě strohé, nezajímavé a příliš přímočaré, občas z nich mám pocit nějakých amatérských fandovských levelů (a dost se opakují stylem copy+paste i překážky), přitom ten potenciál misí byl obrovský (Great Pyramid, Sfinga atd.). Plus se obtížnost notně zjednodušila, což mi taky není úplně po srsti (hlavně lékarniček a nábojů je fakt zbytečně moc), alespoň přibylo ale hádanek, které jsou občas i dost nápadité. Pořád fajn díl, ale za mě už trochu kvalitativní pokles.

S Chronicles a Angel of Darkness budu mít tedy premiéru, takže ty tam ještě nezahrnuji, avšak v jejich případě se zrovna nejedná o nejoblíbenější díly série :), takže od nich nečekám mnoho.
Dvojku jsem miloval...měla super atmosféru. Kdyby byl ňákej remake, moc rád bych si to znovu zahrál...
Tak jsem to na léto taky rozehrál, nejlepší dovolená pro chudé:) V době vydání jsem se na to díval trochu skrz prsty, ale na začátku roku mě očarovala jednička tak, že dávám šanci i dvojce. Nevím, čím to je.

BTW ta základní GOG verze je fajn, ale vytunil jsem si to TR2Main. Mimo jiné to překvapivě bere i PS5 ovladač (ale stejně to hraju na klávesnici:))
@Sasakr (11.04.2023 15:00): Já nemám s TR 2 žádné technické problémy a na gamepadu nehraji :). Save má PC verzi kdekoliv (čili save states included :)).

Ale chápu, že v obecném měřítku se to může někdy vyplatit... spíše bych to ale někdy využil u kousků, které na PC nikdy nevyšly, to už si říkám dlouho, že musím někdy zkusit.
@Charllize (11.04.2023 14:41): Jo první 4 díly jsou asi vrchol série :) a pak ještě Anniversary jakožto remake jedničky (za mě asi nejlepší TR zážitek), pak už to jde trochu dolu. Chronicles jsem ještě nehrál, ale prý je to spíše vaření z vody a působí jako datadisk pro čtyřku, šestka je prý taky dost slabá (také s ní ale nemám zkušenost). Legend bylo příliš akční a arkádové, ale byla to docela zábavná jednohubka, Underworld se zase trochu vrátil ke kořenům a za mě asi lepší kousek jak Legend, ale na Anniversary či první 4 díly se rozhodně nechytá. Ten reboot série jsem nehrál a ani mě nějak moc neláká, ale na GoGu jsem v nějaké velké slevě koupil ten první díl z roku 2013, tak možná ho někdy vyzkouším, ale moc si od toho neslibuji.
@Isair (11.04.2023 14:33): Ok :) Jak jsem na to teď koukal tak jsem se zasnil jak jsem dvojku kdysi dohral. Jako jedinej díl. Hrál jsem snad všechny až do Legend ale jedinou dvojku jsem dotáhl do konce. Po Legend jsem tu sérii úplně vypustil z oblasti zájmu. Zkoušel jsem ty nové díly trochu ale spiš jen ze zvědavosti. Možná to je škoda, jak na tu dvojku koukám má to pořád něco do sebe :)
@Charllize (11.04.2023 14:32): Nn Red jen psal, že před lety s tím měl nějaké problémy, ale teď když to zkoušel tak to prý běží v pořádku. Já s tím neměl problém nikdy :). Akorát se mi kdysi asi nezobrazovaly ty FMV filmečky, ale ty se nyní zobrazují taky, takže vše v pořádku :).
@Isair (11.04.2023 14:28): No mně prislo ze tu prave řešíte problémy s pc verzi, proto jsem to psal, ze jako emu verze poběží asi v pohode se vším všudy. Ale jestli ne, tak to samo moc smysl nemá. :)
@Charllize (11.04.2023 14:20): Hmm, dvojka koukám vypadá asi skoro stejně. To spíš ta jednička byla ještě zubatější, když jsem si je porovnával při nedávném hraní. Ale zase měla sem tam hudbu. Ale k čemu PS 1 verzi, ta PC z GoGu je úplně bezproblémová a skoro stejná. Nadto nemá savovací krystaly.... což může být výhoda i nevýhoda. Na jednu stranu možnost savovat jen na určitých pozicích může být fajn výzva, na druhou stranu nevím, jestli zrovna u TR podobný druh výzvy potřebuji :D. Tak či onak je škoda, že zvolili nějaké humpolácké save krystaly a ne klasické checkpointy či něco vizuálně decentnějšího, protože v tom jinak celkem "reálně" vyhlížejícím prostředí a gameplayi působí obrovský poletující krystal jak pěst na oko :) (docela mi vadily i v trojce, kde je v PC verzi nechali, páč i healují).



@Sasakr (11.04.2023 14:25): To je taky pravda, ale jaký smysl pak vlastně vůbec má tu PS 1 verzi hrát?
Nevím, co jsou savovací krystaly, ale hádám, že něco, co s emulátorem a jeho Save states nemusíš řešit :-D
@Red (11.04.2023 08:25): Možné to je a nebo si to prostě jen nerozumělo s předchozím OS/HW, já dohrál dvojku z GoGu před cca osmi lety a problémy jsem neměl žádné (akorát se mi asi nepřehrávaly ty filmečky). Ale bylo to ještě na Windows 7, teď to jedu na 11. Ten compatibility warning mají jen pro desítky (ale dost pochybuji že by to na nich nejelo, když to jede na 11).
@Isair (01.04.2023 04:27): Jsem přesvědčenej, že to nějak změnili. Pamatuju si, když jsem to na GOG kdysi nakoupil tak jsem byl zklamanej. Hra vypadala strašně a prakticky se nedala hrát, odezva zpožděná a hra trhavá. Teď je tam nějakej launcher nebo fix, ten první dojem je úplně jinej.
Jsem ani nevěděl, že je v TR 2 také Tyrannosaurus, tedy dokonce dva a hned v prvním levelu, v jednom ze secretů , jsem měl za to, že je to doména pouze jedničky :). Jsem zvědav, jestli tam bude vícero podobných "easter eggů".
Docela se mi ulevilo, že GoG verze je bezproblémově hratelná i na Windows 11, protože tam mají velkým písmem disclaimer  "Tomb Raider 2 is NOT supported on Windows 10." a v system requirements mají jen Windows 7.

Dokonce se úplně v pohodě zobrazují i FMV filmečky (se kterými má hafo lidí problémy), jen se musí nastavit kompatibilita na Windows 95 (jinak je to přeskakuje stejně jako když je máte zakázány v nastavení). Což mi připomíná, že jsem to poprvé hrál asi bez nich, protože jsem ani nevěděl, že tam nějaké mají být :p.

Hmm, zvláštní, teď se filmečky zobrazují i bez kompatibility módu (ve kterém zase pro změnu nefungovala hudba v hlavním menu), těžko říct, jestli to způsobilo jejich vypnutí/zapnutí v nastavení a nebo přepnutí do kompatibility módu a pak zpátky a nějak se to zkrátka "chytlo", ale z nějakého záhadného důvodu to teď funguje... tak kdyby s tím měl někdo též problémy, tak si zkrátka jen pohrajte s "disabled FMV" (vypnout a následně zapnout) v nastavení a kompatibility módy pro Win 95 či 98.

Každopádně určitě jsem to dohrál poprvé bez nich, protože mi absolutně nic neříkají :).
Mám trochu obavy o to, aby to neztratilo svojí atmosféru. Přece jenom ta předpotopní grafika má svoje kouzlo...ale kdyby ne, tak super :)
@Tarhiel (12.09.2017 17:40): Mám za to, že pokud nějaký distributor kupuje práva na nějakou IP, tak automaticky získává i práva na předchozí díla. Přinejmenším v případě TR tomu tak dle GoGu i Steamu je.
@MCZ (12.09.2017 16:16): No, podľa mňa teraz jeho práca má väčšiu váhu, lebo CD mu na to kývli - polovičku tých, ktorí by mu to mohli zatrhnúť, má na svojej strane.
V poriadku, stále sú tu SE, no v jeho prospech by hralo, že už tým prvým sľúbil, že tento remake bude zdarma.

A neviem, ako je to v tom prípade, ak nejaká spoločnsoť má práva vyrobiť napr. len niekoľko dielov nejakej značky, na ktorej práva inak ostávajú pôvodnej (napr. keď EA poverí DICE vyrobením nového Battlefrontu) - či aj toto nie je prípade CD a SE. Ak by to tak bolo, potom má v podstate vyhraté, nie?
Mám za to, že věci jako textury nedělal sám (použil nějaký stock nebo tak - anebo má UE4 tak pokročilé nástroje?), ale i tak je to pořád úctyhodný kus práce. Ze starých TR jsem hrál nejvíce právě dvojku a tenhle remake je rozhodně více Tomb Raider než 2013 reboot.

@Všivák (12.09.2017 08:43): Jojo, ty brýle jí určitě vadí nejvíc.
Dnes kolem 18:00 by měl začít další "no loads no meds" run:
http://www.twitch.tv/badassgamez

Časy (pokud vše půjde ideálně):
(délka levelu; absolutní čas začátku levelu; dnešní čas začátku levelu)
Level 1; Great Wall; 00:10:00; 00:00:00; 18:00:00
Level 2; Venice; 00:10:00; 00:10:00; 18:10:00
Level 3; Bartoli's Hideout; 00:10:00; 00:20:00; 18:20:00
Level 4; Opera House; 00:20:00; 00:30:00; 18:30:00
Level 5; Offshore Rig; 00:20:00; 00:50:00; 18:50:00
Level 6; Diving Area; 00:15:00; 01:10:00; 19:10:00
Level 7; 40 Fathoms; 00:10:00; 01:25:00; 19:25:00
Level 8; Wreck of the Maria Doria; 00:35:00; 01:35:00; 19:35:00
Level 9; Living Quarters; 00:15:00; 02:10:00; 20:10:00
Level 10; The Deck; 00:15:00; 02:25:00; 20:25:00
Level 11; Tibetan Foothills; 00:20:00; 02:40:00; 20:40:00
Level 12; Barkhang Monastery; 00:40:00; 03:00:00; 21:00:00
Level 13; Catacombs of the Talion; 00:20:00; 03:40:00; 21:40:00
Level 14; Ice Palace; 00:15:00; 04:00:00; 22:00:00
Level 15; Temple of Xian; 00:35:00; 04:15:00; 22:15:00
Level 16; Floating Islands; 00:25:00; 04:50:00; 22:50:00
Level 17; The Dragon's Lair; ?; 05:15:00; 23:15:00
Epilogue; Home Sweet Home; ?; ?; ?


EDIT: Takže se začalo o půl hodiny dřív, takže to vypadá takto:
Level 1; Great Wall; 00:10:00; 00:00:00; 17:30:00
Level 2; Venice; 00:10:00; 00:10:00; 17:40:00
Level 3; Bartoli's Hideout; 00:10:00; 00:20:00; 17:50:00
Level 4; Opera House; 00:20:00; 00:30:00; 18:00:00
Level 5; Offshore Rig; 00:20:00; 00:50:00; 18:20:00
Level 6; Diving Area; 00:15:00; 01:10:00; 18:40:00
Level 7; 40 Fathoms; 00:10:00; 01:25:00; 18:55:00
Level 8; Wreck of the Maria Doria; 00:35:00; 01:35:00; 19:05:00
Level 9; Living Quarters; 00:15:00; 02:10:00; 19:40:00
Level 10; The Deck; 00:15:00; 02:25:00; 19:55:00
Level 11; Tibetan Foothills; 00:20:00; 02:40:00; 20:10:00
Level 12; Barkhang Monastery; 00:40:00; 03:00:00; 20:30:00
Level 13; Catacombs of the Talion; 00:20:00; 03:40:00; 21:10:00
Level 14; Ice Palace; 00:15:00; 04:00:00; 21:30:00
Level 15; Temple of Xian; 00:35:00; 04:15:00; 21:45:00
Level 16; Floating Islands; 00:25:00; 04:50:00; 22:20:00
Level 17; The Dragon's Lair; ?; 05:15:00; 22:45:00
Epilogue; Home Sweet Home; ?; ?; ?


EDIT 19:45: Tak jedeme znovu:
Level 1; Great Wall; 00:10:00; 00:00:00; 19:25:00
Level 2; Venice; 00:10:00; 00:10:00; 19:35:00
Level 3; Bartoli's Hideout; 00:10:00; 00:20:00; 19:45:00
Level 4; Opera House; 00:20:00; 00:30:00; 19:55:00
Level 5; Offshore Rig; 00:20:00; 00:50:00; 20:15:00
Level 6; Diving Area; 00:15:00; 01:10:00; 20:35:00
Level 7; 40 Fathoms; 00:10:00; 01:25:00; 20:50:00
Level 8; Wreck of the Maria Doria; 00:35:00; 01:35:00; 21:00:00
Level 9; Living Quarters; 00:15:00; 02:10:00; 21:35:00
Level 10; The Deck; 00:15:00; 02:25:00; 21:50:00
Level 11; Tibetan Foothills; 00:20:00; 02:40:00; 22:05:00
Level 12; Barkhang Monastery; 00:40:00; 03:00:00; 22:25:00
Level 13; Catacombs of the Talion; 00:20:00; 03:40:00; 23:05:00
Level 14; Ice Palace; 00:15:00; 04:00:00; 23:25:00
Level 15; Temple of Xian; 00:35:00; 04:15:00; 23:40:00
Level 16; Floating Islands; 00:25:00; 04:50:00; 00:15:00
Level 17; The Dragon's Lair; ?; 05:15:00; 00:40:00
Epilogue; Home Sweet Home; ?; ?; ?


EDIT 22:20: Tak zase od začátku:
Level 1; Great Wall; 00:10:00; 00:00:00; 22:20:00
Level 2; Venice; 00:10:00; 00:10:00; 22:30:00
Level 3; Bartoli's Hideout; 00:10:00; 00:20:00; 22:40:00
Level 4; Opera House; 00:20:00; 00:30:00; 22:50:00
Level 5; Offshore Rig; 00:20:00; 00:50:00; 23:10:00
Level 6; Diving Area; 00:15:00; 01:10:00; 23:30:00
Level 7; 40 Fathoms; 00:10:00; 01:25:00; 23:45:00
Level 8; Wreck of the Maria Doria; 00:35:00; 01:35:00; 23:55:00
Level 9; Living Quarters; 00:15:00; 02:10:00; 00:30:00
Level 10; The Deck; 00:15:00; 02:25:00; 00:45:00
Level 11; Tibetan Foothills; 00:20:00; 02:40:00; 01:00:00
Level 12; Barkhang Monastery; 00:40:00; 03:00:00; 01:20:00
Level 13; Catacombs of the Talion; 00:20:00; 03:40:00; 02:00:00
Level 14; Ice Palace; 00:15:00; 04:00:00; 02:20:00
Level 15; Temple of Xian; 00:35:00; 04:15:00; 02:35:00
Level 16; Floating Islands; 00:25:00; 04:50:00; 03:10:00
Level 17; The Dragon's Lair; ?; 05:15:00; 03:35:00
Epilogue; Home Sweet Home; ?; ?; ?
@Matthias (09.12.2014 11:37): No jo, holt v té době jsme měli leda krychle a textury s nízkým rozlišením a z toho se uvěřitelná džungle fakt vytvořit nedá. :-) Ale to k tomu patří, aspoň musí člověk trochu zapojit fantazii. TR se myslím ani nikdy moc nesnažil být realistický.

Mně už přijde říkat "falout" nebo "varkraft" trochu divné - ale koukám, že to je spíš "vórkraft" než "vórkreft". No, snad si to už zapamatuju. :-)

@yenn (09.12.2014 14:13): Nevěděl jsem, kde byly a nechtělo se mi je hledat. :-) Teď to hraju znovu a mám v plánu sebrat všechny, i kdybych musel nějaký level opakovat. Ale většinou se pravidelně koukám do návodu, jestli jsem nějaký nezapomněl - zvlášť, pokud se z další části levelu už nejde vrátit do předchozí. Taky už nešetřím tolik náboje - minimálně do automatic pistols je jich stejně dostatek a navíc ušetřím lékárničky (a čas).
@TombSpirit (09.12.2014 11:32): Trojka má fakt velké levely a navíc ten úplně první je prostě na pohled hnusný, ale je to taky vynikající Tomb Raider :) A to vyslovování anglických slovíček má pojmenování: czenglish. Nevadí mi říkat Falout nebo Varkraft místo Fólaut a Vórkraft. Ale to jen tak mimo :-D
@Matthias (09.12.2014 11:25): Jo, trojka je myslím nejtěžší (aspoň z těch starších dílů). Ale jsou tam perfektní megalevely, u kterých jsem aspoň já schopný strávit i 4 hodiny. :-) A drobný spoiler ke trojce, až si budeš vybírat, kam jít dál, tak se doporučuje nejprve Nevada, protože v ní přijdeš o všechny zbraně a náboje.

Jo, ono vyslovovat vše správně - zvlášť když používáš anglická slova v českých větách - není často ani jednoduché ani úplně přirozené.
@TombSpirit (09.12.2014 11:15): Teď hraju Tomb Raidera III a obtížnost se nějak zvýšila... druhou mapu jsem hrál asi 2 hodiny :D Naprosto crazy as fuck... Máš nacestováno víc, protože já první půlku hry kašlal na secrety a ty evidentně ne no :)

To vyslovování je strašně u hráčů deformovaný. Od té doby, co se běžně bavím s kamoškou z Pensylvánie se občas zarážím nad výslovností a zjišťuju, že polovinu všeho říkáme my hráči úplně blbě (Kastlevánia! Ármór! Respávn! :D)
@Matthias (04.12.2014 10:40): Gratuluju! Moje staty z loňska: 14:44:31, 41/48 secrets, 449 kills, 18507/14204 ammo used/hits, 32.5 health packs used, 78.65 km distance travelled - z nějakého důvodu mám "nacestováno" o třetinu víc než ty. :-) A myslím si, že doba strávená u hry bude o něco větší kvůli loadování. Teď zrovna hraju TR2 znovu a pod hodinu ("čistého času", tedy pokud pominu to loadování) na level nejdu - je ale fakt, že ty levely procházím docela důkladně.

Jo a ad "tumb" - b na konci se nevyslovuje. :-)
http://slovnik.seznam.cz/en-cz/word/?q=tomb
Chvilku mi to přiznávám zabralo, ale už nějakou dobu zvládám správně vyslovovat mimo Tomb Raider i Warcraft a Fallout. :-)
Hm, jsem na konci mapy Floating Island... Je tam pasáž, kdy musím vyšplhat po zdi a pak přeskočit na zeď naproti s otočkou... IMPOSSIBLE! :D
Pro TR ani TR2 nepotřebuješ nic jiného než pistole, takže by to neměl být problém. Nejotravnější bylo myslím nepoužívat světlice.
@Matthias (21.11.2014 15:31): To určitě ne. Pokud si dáš trochu pozor a budeš šetřit zdraví (předpokládám, že nějaké lékárničky máš + máš neomezeně možnost save/load) a náboje, tak si myslím, že nebudeš mít problém. Těch míst, kde "nestačí" pistolky (teoreticky stačí snad všude, ale ty souboje se pak můžou trochu protáhnout), tam zas tolik není.
Hm, právě jsem dohrál mapu v tibetském chrámu. Zabralo mi to jen hodinu a 48 minut :D Bohužel jsem nevěděl, že nemám zabíjet mnichy, takže jsem je všechny povraždil, čili došly mi všechny lékárny a nezbyla mi ani patrona munice, ale hlavně, že jsem to dohrál :D
ok, tak jsem ty Benátky konečně dohrál... Fakt se dá vrátit na začátek... díky za rady :)