Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Bzzzt

  • PC 90
Když jsem poprvé slyšel, že Karel Matějka připravuje novou plošinovku, tak mě hned napadlo pokračování Colony 28. Bzzzt je ovšem naprosto něco jiného, ač robot v hlavní roli zůstal. Tempo hry je výrazně rychlejší, dokonce se snažíte překonávat dané časy. Základní myšlenka je jednoduchá. Dostat se na konec úrovně, ale ideálně v daném čase a cestou posbírat všechny šroubky. Samozřejmě to není jednoduché, v úrovních čeká spousta překážek a pastí. Oboje se mi zadařilo jen ve dvanácti úrovních, šroubky samotné ve více než polovině.

Koncept hry vypadá jednoduše, ale to hlavní je zde provedení. Nejdůležitější je přesné a responzivní ovládání, postava dělá přesně to co chcete. Jakákoliv smrt, a že jich bude, je jen vaše chyba. Skvěle jsou navržené také jednotlivé úrovně, s pěkně rostoucí obtížností. Postupně získáváte další schopnosti, například dvojskok, a hratelnost se příjemně komplikuje. Design je opravdu špičkový, i pohyby překážek jsou sladěné a je tak možné hned vyrazit a projít úroveň. Naopak okounění je často na škodu a ztratí se ten správný moment. Vše je doplněno hudbou, která precizně vystihuje tempo jednotlivých úrovní.

Krásná a detailní pixelartová grafika je jen třešničkou na dortu. Dokončit všech 52 úrovní je výzva, obtížnost není nízká, ale je spravedlivá. Velké záseky jsem měl jen v místech s omezeným časem. Úrovně kde mě honí paprsek nebo podobně opravdu nesnáším a šlo také o nejdelší záseky. Naopak shoot 'em up úrovní mohlo být více, je to skvělé osvěžení. Bzzzt také vyšlo v fyzicky v rámci Xzone edice. Obsahuje samolepky, pohlednice a především krásný mini artbook s tentokrát dost krátkým čtením. Vzhledem ke krásné grafice je opravdu na co koukat. Celkově velmi povedená hra a příjemné překvapení.
+22