Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@jones1240 (05.06.2023 06:42): Jako chápu proč Tě nebaví..."ARGUMENTY proto na tve strane moC NEVIDÍM, spis tu jen VYKLÁDÁŠDŮVODY, proc TOBE to prijde ze mas pravdu."

Tak o Tvé sympatie ani neusiluju, jde mi jen o odpovědi a můj silný pocit je, že mě osočuješ z toho co sám děláš.

@Tulareanus (05.06.2023 00:36): k tomu jsem dalek zobecňovat. Ono to co se tu řeší je survivor bias jak prase, 99% výběrůje bez problémových. Tady je škoda, že nemáme čárky kdo se jak často ptá, ale řekl bych, že až na výjimky i tazatelé mají 8-9 her v klidu a jen s tou jedinou tu vyvolají reakci "zkouší na sílu něco někam narvat".
@Kunick (04.06.2023 23:41): Ja to neodsuzuju. Argumenty tady proto na tve strane moc nevidim, spis tu jen vykladas duvody proc TOBE to prijde ze mas pravdu. Ale sam uz z DH znam ze diskuze s tebou jsou neco co me regulerne vylozene nebavi.

Hele ty to cele proste strasne přetáčíš a otáčíš, ja jen normalne rekl ze mi prijde ze to je vice o novych zazitcich ta vyzva, ja ji tak proste bral. A ano sam jsem si tam daval i hry co jsem dohral treba pred deseti lety a chci si ji dat znovu. Dokonce jsem se tu i zastaval Tlou 1 ze ji uzname a at jen treba prepise koment o novy zazitek. Chapes to? Ja s tim proste problem nemam.


Jen jsem si povzdechl ze mi prijde proste misty takovy blby ze ai do vyzvy treba clovek cpe hru kterou hraje furt kazdej rok. Tohle se tu resilo vzdycky a to ze si lide davali hry i pres to ze viditelne a blbe ohybali pravidla. Vzdyt jsem to tu minule roky cetl (Viz co pise Tul)


A ano ty diskuze tu byli ale jeli ve stylu: Ze se nekdo zeptal na hru nekdo dal ze ne. Nekdo zeo a proc si mysli ze jo atd. Tady je to to same s tim rozdilem ze kdyz napiseme ze ne tak jsem prijde nekdo a zacne do nas valit misto kloudne diskuze. A fakt uz nevim co dal k tomu rict.
Bolo by lepšie sa teda vrátiť ku konkrétnym hrám a prípadom, ktoré chcú ľudia reálne hrať v rámci výzvy. Takto sa tu len zbytočneme rozpisujeme, ale vo výsledku sa nič konkrétne nerieši a nevyrieši.

@Dan9K (04.06.2023 23:00): https://www.youtube.com/watch?v=WQlCCw9Bhls&t=1169s ono je to takéto nejaké, ono je to dokonca celé naskriptované, čiže nemáš ani nejak možnosti ovplyvniť si gameplay alebo sa schovávať alebo situáciu nejak vyriešiť, dokonca vo viacerých takých momentoch ti hra vezme kontrolu nad postavou ako keby šlo o minicutscénu.

Inak jones nepíše o survivalu ako žánri, ale o jeho prvkoch. Máš survival adventúry/vizuálne novely (napr. spomínaný Clock Tower), máš survival v akciach, RPG, rôznych sandboxoch atď.. Nie je to limitované na jeden žáner. Ale to, že hra vie vyhodiť game over aj v hre, ktorá primárne nie je o bojovaní, neznamená, že to tú kategóriu splní.

@Kunick (04.06.2023 22:01): Len k tomu poslednému bodu v edite "Ještě mě napadlo. V duchu výzvy je také kreativita - a proto mi právě netradiční vykládání pravidel příjde jako to nejvíc osvěžující na výzvě. Ukazuje totiž pohled na často známé hry z jiného úhlu." Toto by bolo pekné, keby to bola pravda. Ale je to naozaj naivná predstava. Veľa sporných situácii vzniká tak, že hráč A chce hrať hru B a zároveň ju chce natlačiť niekam do výzvy C. Nie tak, že hráč A chce splniť výzvu C a preto si skúsi vybrať hru, ktorá by tam mohla pasovať. Väčšinou to z tých návrhov a otázok takého typu aj kričí. Ty si sám minulý rok písal, že herná výzva má v názve výzva a výzvou by mala byť a na HC už duplovane. Ja s tým úplne súhlasím, že herná výzva by mala byť niečím, čo robí človek nad úroveň bežného hrania, dodať tomu trochu "štýl" a zároveň preskúmať obzory.
@jones1240 (04.06.2023 23:08): a to je právě taková ta uzavřenost, o které jsem psal. Že to není survival...no a?
V kategorii se nikde nepíše, že to musí být žánr survival, ale že tam právě mají být ty prvky, což je uvolnění z okovů toho jediného žánru a možnost právě kreativního výkladu. Ty máš pravděpodobně tu kreativitu položenou o trochu níž. Vždycky si neseme zkušenosti z našich životů, takže mě to asi triggeruje kvůli tomu, že mi to připomíná přístupy režisérů, který po mě chtěj Zimmera, já jim dodám něco, co do toho sedí mnohem líp třeba, ale oni si vysnili toho Zimmera...
jinak tvůj názor je zjevně právě důležitější, takže asi i proto se strhla ta mela, kdybych to napsal já, tak se to asi tak neřeší :-)
@jones1240 (04.06.2023 22:43): Myslím, že problém bude spíš na Tvé straně. Mám názor který je od Tvého odlišný a mám pro něj argumenty (a dokážu uznat pokud jsou vyvráceny), což Tě nutí se vyjádřit a nemůžeš si jen tak jet svobodně svůj názor :D (Aspoń tak vyznívá Tvoje poslední věta)

Hloupé Ti to přijde proč? Osobně právě přílišná volnost pravidel a kreativní výklad nejdou spolu dohromady. Vždyť právě omezení jsou velmi často motorem kreativity.

"rozehráváním opět sem nepleť to není to o čem já se bavím. Já se bavím o hrách, co někdo dohrává často a má tendenci si to tam dát aby mu to sedělo" - jenže, jaký je rozdíl mít hru rozehranou jednou a nebo desetkrát? A zamýšlel ses proč má vubec někdo potřebu hru dohrávat často? Nebo Ti to příjde jako nepředstavitelné (což naznačuje to, že Tě baví hledat nové hry) a tak to jednoduše odsuzuješ?

@jones1240 (04.06.2023 22:53): Nevím, které ročníky jsi hrál a které ne, ale debaty se tu vedou od začátku (resp. první ročník byl vskutku klidnější, ale možná to je jen proto, že jsme neměli představu o co jde). A dobře si pamatuju hoodně velké hádky o to co by se mělo brát jako dohrání. Což ukazuje, že nejasnosti a diskuze o samotných pravidlech jsou součástí výzvy.
@jones1240 (04.06.2023 22:53): mně přišlo, že ta Happy game to vlastně splňuje, ale charakter a vlastně celá stylizace hry je naprosto odlišná, než tvůrci výzvy do té kategorie zamýšleli (jakože survivor je hrozně závažnej, a tohle je prostě bejkárna od amanity) a vlastně ta tvá prvotní reakce byla takové to odmítnutí z šoku :-)

možná se pletu a prostě to zásadně v něčem nesedí...
@Dan9K (04.06.2023 22:50): Vždyť to tak není, jediný o co jde si vybrat prostě hru co to splňuje a nejde o to aby se tam museli hledat různé škvíry a trhliny aby to prostě prošlo. Protože těch her je opravdu veliké množství které prostě splňují dané požadavky a ještě ohýbají ten žánr na hravé úrovni, je jich fakt hodně.

Hlavně že dřív co jsem se účastnil tak tu nikdo tak vesele nediskutoval a jen se zeptal a dostal ano ne :D
@Kunick (04.06.2023 22:01): přesně, to na tom byla vždycky ta zábava.

Letos je to dost militantní a jakmile se právě vymýšlí, tak se argumentuje tím, že lidi vymýšlí ptákoviny a snaží se ohýbat pravidla.

Že to musí být konkrétní žánr a přes to nejede vlak...právě je ta sranda vymyslet úplně jiný žánr, který na to sedí taky. Byla sranda o tom diskutovat. Dneska je člověk pochválen, že sklapne a vybere si poslušně to, co je mu dovoleno.

Mám obavu, že je to jak s pravidly na silnici. Nejdřív to vypadá, že musí člověk všechno strašně dodržet, ale ve výsledku to pak nikdo nehlídá a každej si stejně udělá, co chce.

Takže opravdu se to pak lidem neuzná? Nebo je to jen bububu teďka :-)
Jen prostě aby ten přístup spíš lidi neodradil no.

Vy tvůrci těch kategorií jste měli nějakou konkrétní představu, co by si lidé do tě kategoriích asi měli vybírat. Možná buďte trochu otevřenější kreativním přístupům. Většina lidí si stejně vybere něco normálního a tohle budou výjimky.
@Kunick (04.06.2023 22:01): Víš problém je v tom že ty jakoby nejedeš agresi, ale tvoje názory vykládáš jako absolutní pravdu a jde to hodně cítit. Vždyť ty tu prakticky diktuješ jak by to mělo být ale jen to skrýváš za svůj VĚCNÝ NÁZOR.

Asi takhle, nesouhlasím s tímto textem, hlavně s tím co je v editu, to mi přijde fakt úplně hloupý. Netradiční vykládání pravidel, jasně a proto jsme často popotahováni za to že pravidla jsou až moc volná k intepretaci jinak a výzvě to škodí, jasně.

Ano ten argument s rozehráváním opět sem nepleť to není to o čem já se bavím. Já se bavím o hrách co někdo dohrává často a má tendenci si to tam dát aby mu to sedělo. Dle mého je zábava právě hledat hry nové a strávit tím i nějaký čas aby ti to do výzvy šlo, i když nejlepší je zlatá střední cesta. Jenže ty tvoje netradiční vykládání pravidel jsou místy zahnány do absurdna. I tady jsme ty nekonzistence řešili i tímto že jde na vlastní vědomí sám jsem tu pár her takhle povolil, jenže u toho TLOU už je to prostě fakt zbytečný slovíčkaření.

Ale jak to tu už padlo zbytečné to tu řešit, lidi to odrazuje a stejně ty si pojedeš svou a já svou, naprosto zbytečný dialog tohle :)
@jones1240 (04.06.2023 20:26): Ty nekonzistence tu vždycky byly, jenže se řešili stylem... "není to uplně košér, ale jde o vaše vlastní svědomí". A můj osobní přístup je v případě nejasností by mělo byt rozhodnuto ve prostěch tazatele a nikoliv teamu (a je hlavně na něm, aby dokázal své vlastní pravidla obhájit - v tom má taky jasnou výhodu).

K poslední větě, pokud ji teda chápu dobře: Výzva je samozřejmě o hledání nových zážitků, ale to může být i dohrání už dohrané hry. Stejně jako u dobrých filmů, u dobrých her je opakování přínosem.

A jako poslední argument pro možnost opakovaného hraní bych použil pravidlo 3: "... hry rozehrané dříve se nepočítají, ledaže je rozehrajete znovu od začátku." Tedy hra už hraná (dohrání hry je opět subjektivní, jak jsme se na DH v řadě diskuzí přesvědčili), může být do Výzvy zařazena.

Ad osobní pravda - proto taky se snažím argumentovat pravidly.

edit: Ještě mě napadlo. V duchu výzvy je také kreativita - a proto mi právě netradiční vykládání pravidel příjde jako to nejvíc osvěžující na výzvě. Ukazuje totiž pohled na často známé hry z jiného úhlu.
@Kunick (04.06.2023 20:06): Tam jde o to že je problém i jako v tom jak očividně výzvu v týmu bereme jako jedinci a zbytečně se tu tvoří hádky jen protože se to vidí jinak a haji se osobni pravda.

Ty nekonzistence byli vždy ale prostě ve výsledku je pravda že jsme opravdu podcenily to, aby se nedalo v kategoriich slovickarit a ze lidi budou hledat zpusoby jak to ochcat. Protoze nektere tyto aspekty jsou fakt absurdni. Proc si najit hru co to bez zavad splnuje kdyz muzes si tam dat hru co jsi hral 7x a musi se u toho slovickarit apod.

V Tlou 2 se tomu uz vubec nevenuje v tech scenach kde je, jednicka by nejspis prosla. Ale zase proc si dat novou hru, kdyz o tom ta vyzva je.
@Tulareanus (04.06.2023 19:18): Znovu píšu, nehrál jsem. Já to pochopil tak, že dřív to bylo zaměstnání, dneska to dělá jen vyjimečné pro zábavu. Ale souhlasím, že tady to musí rozseknout někdo, kdo hru zná.

Jo loni byl náročný rok a docela jsem Dh věnoval míň pozornosti. Hmm, tak tohle ve FAQ dřív nebyvalo. Ale hodí se a beru jako vyřešeno. ( jen bych tedy prosil o doplnění podmínky unikátnosti, ať je to na jednom místě.


@jones1240 (04.06.2023 19:12): Já zase vnímám jako problem vnitřní nekonzistenci rozhodování a rozdíl mezi vaší představou o kategorii/pravidlech a reálné psané podobě. Nevím tedy pokud myslíš mě, ale osobně žádnou ze svých reakcí (a že jich letos bylo dost) nepovažuji za přesahující normy klidnosti.
@Kunick (04.06.2023 18:46): Pre istotu som si znova prečítal, ako máme vo výzve definované to remeselníctvo a nikde sa nespomína, že by stačilo, mať to ako koníček. To, že má niekto nejaký koníček, ktorý vychádza z remesla, predsa nerobí z postavy remeselníka. Ani v hre, ani v skutočnom svete. Myslím, že podobný prípad sa riešil v 8. kategórii, kde sa niekto pýtal, či stačí, že nejaká postava si niečo zapisuje, ale to tiež z tej postavy neurobí novinára alebo spisovateľa. V takýchto prípadoch je najlepšie, keď človek, ktorý pokladá otázku doloží nejaké gameplay video na posúdenie, pretože jemu sa to ľahšie nájde, než ja aby som sa preklikával hrou a hľadal, či teda má ten človek, ktorý pokladá otázku naozaj dôvod hru, do tej kategórie zaradiť.

Riešilo sa to v minuloročnej výzve, ako upozornenie, keď niekto tie komentáre mal skopírované. Inak v FAQ dokumente výzvy, je spomínané:

Mohu do Herní výzvy použít hru, kterou jsem už použil v jiném ročníku výzvy?
Primárně záleží na tom, zda jste k ní již napsali na DH komentář, pokud ano, tak si prosím vyberte jinou hru. Rozhodně není vítané mazání a následné nové přidávání komentáře. Pokud jste k ní komentář nenapsali, tak to možné je, ale primárním cílem výzvy je rozšiřování herních obzorů, takže vítáme, když si vyberete hry, které jste ještě nehráli, nebo nedohráli. 

Duchovná inšpirácia knižnou výzvou a Crashov krok nie je z môjho pohľadu rozpor. Na mňa to pôsobí ako výnimka, nikde som tú situáciu nevidel (možno nebola verejná) a neviem aký tam bol kontext. No, citácia vyššie hovorí minimálne o tom, že tomu tak z hľadiska pravidiel už určite nie je.

S tými komentármi máš pravdu. Áno, ja som to riešil ako celok od výberu hier do kategórie, cez dohranie až po napísanie komentáru k účasti vo výzvy. Máš teda pravdu, že hráči, ktorí nechcú súťažiť, nemusia komentáre písať vôbec.
@Red (04.06.2023 18:57): Presne, me hlavne prijde ze sem vzdy nekdo nakraci a zacne proste osocovat a hazi se tu spina. Fakt mi tohle prijde silne kontraproduktivni. Nekdy mi lehce prijde ze se tu z nas ostatni snazi udelat blbce a schazuje to i autoritu. Lidi by nam uprimne do toho meli prestat kecat stylem ze co to vymejslime ta debility ze to ma byt takto.

My jsme organizatori tim padem by se melo dat na nas a kdyz se v necem hodne seknem tak klidne nam to normalne napsat sem ale v klidu. Tohle uz je bizar. Samozrejme to ale nekdy tak muze vyznit i od nas.
Já nevím jestli tyhle veřejné diskuze spíš lidi neodrazujou, ta atmosféra na mě chvílema působí až nepřátelsky. By bylo možná dobře pro příště jasně stanovit autority. Se tady odkazuje na Memphise, no jestli chudák tu konkrétní hru nehrál tak mu nezávidím a než dorazí tak to tady vře:)
Jo komentář je potřebný pro soutěž, jemu stačí si to dát do toho. Pokud napíše komentář s novým obsahem třeba jak to na něj působí teď nebo ho prepise nove, tak asi pohodka. Je ale pravda že to je absurdní, ta výzva je od toho ať lidi trochu pošoupne k hraní nových her. A hledat kličky a rejpat se do detailu jen proto aby si člověk zase zahrál to co hrál aby se vyhnul nový hře je blbost. Nechápu.

Je nekdy vylozene uznanej Joel jako remeslnik? Nebo prosakuje to do hry? Treba ze remeslnou cinnost vyuziva k vytvoreni neceho a postavy nebo on to zmini?
@Tulareanus (04.06.2023 18:19):  Já to nehrál, no v uvodním dotazu bylo řečeno, že to stále dělá jako koníček. Tedy tu činost děla.

Ok, o tom, že musí být komentář unikátní jsem nikdy debatu neviděl a vím, jak to bylo dřív.

Nejde o to, že by šlo o můj názor. Vycházím z pravidel a jejich znění a to, že to tak bylo je důvod aby to tak bylo i nadále, pokud není jasně uvedeno, že to bude jinak. (Zde navíc upozorňuju na rozpor v Tvém přístupu, kdy jako podpůrný argument vezmeš i duchovní inspiraci knižní výzvou avšak odmítneš dřívější přístup)

Navíc uplně pomíjíš fakt, že psaní komentářu je výlučnou povinností pro soutež a proto argumenty pro napsaní nového komentáře neplatí pro zařazení hry do samotné výzvy.
@Kunick (04.06.2023 18:02): Budem sa opakovať, že neviem v akej miere sa vôbec v TLOU rieši, čo Joel robil, ale podstatné je, ak tú činnosť postava nevykonáva priamo v hre, aby bola pre to povolanie rozpoznateľná (vizuálne, pomôcky) alebo evidovaná ako remeselník inými postavami).

Obsah komentárov sa riešil, dokonca aj ja o tom vie, že sa napr. upozorňovalo na to, že ak hráč to, čo mal napísané ako komentár najprv napísal niekde inde ako komentár (na steam, recenziu) atď., tak sa to pre súťaž neuznávalo a mal napísať komentár unikátny.

To, že napíšeš, či je to irelevantné je tvoj názor, ale akosi tomu chýba nejaký reálny argument, pretože to, že tebe to pocitovo príde irelevantné, neznamená, že je to irelevantné vo všeobecnosti alebo pre organizátorov.

Áno, možno "rozum" nie je správne slovo, ale ak je herná výzva a kľudne do toho môžeme zahrnúť aj knižnú výzvou, ktorou bola inšpirovaná, o tom, že hráč si vyberie nejakú hru, ktorú nehral (alebo v minulosti nedohral), dohrá ju v rámci roka a napíše nejaký komentár. Tak už len to, že zoberie dohranú, ohodnotenú a okomentovanú hru, je absurdné a tak kontraproduktívne, že to nedáva vôbec zmysel v rámci výzvy riešiť. Ale je zbytočné sa o tom rozprávať, keďže v pravidlách je to napísané a to, že Crash v minulosti urobil výnimku bolo jeho rozhodnutie (neviem prečo a bližší kontext), ale nie je dôvod, aby to platilo aj teraz.
@Tulareanus (04.06.2023 17:44): To že je vedený je věc jedna, ale v těch hrách tak nefiguruje a prvky jsou tak nepatrné a fungují spíš jako pomrknutí na hráče než reálná snaha mít tam instalatéřštinu. S tímhle přístupem by měl stačit i TLoU, pokud s tím hráč vědomě pracuje a pokud je pravda, že tu truhlařinu měl dál jako koníček. Vždyť aby byl řemeslník, tak nemusí byt placený ale tu činnost vykonávat.

ad 1) to je naprosto irelevantní. Obsah komentářů se nikdy neřešil.
ad 2.1.) irelevantní. Důležité je že to dohrál, a komentář napsal (viz 1)
ad 2.2.) ok s tím souhlasím, nicméně to je až x-tý důvod výzvy
ad 3) opakuješ se, platí to samé co pro body 1 a 2.1
Výzva nemá rozum, navíc. Komentář je podstatný pouze pro zařazení do soutěže o hry. Což je podtrženo tím, že soutěž o ceny je MIMO pravidla herní výzvy.
@Kunick (04.06.2023 17:25): Mario je oficiálne ako postava vedený ako inštalatér. Aj sa tak stále oblieka a viaceré herné prvky hlavných Mario hier sú tým povolaním inšpirované (napr. zelené trubky).

S mazaním komentára a znovu napísaním to nedáva zmysel na viacerých úrovniach:
1. Čo zabraňuje hráčovi vlastne napísať to isté (nevravím ešte, že uverejniť rovnaký obsah)?
2. Ako radikálne a ako často sa človeku môže zmeniť názor, aby nič z pôvodného komentára pre hráča neplatilo?
2. Dôvod písať komentáre pre účasť vo výzve je aj preto, aby sa rozširoval obsah databázy a počet komentárov, nie, aby sa obsah mazal.
3. Nie je to ľahko odsledovateľné, čo tam mal hráč pred zmazaním. Komentár by mal byť unikátny, nie editovaný názor.
4. Nevidím v tom žiaden benefit pre nikoho, okrem človeka, ktorý si chce ušetriť čas alebo hľadanie hry. To je dosť nielen ako píšeš, proti duchu výzvy, ale aj proti "rozumu" v rámci výzvy.
@MatejQ004 (04.06.2023 12:56): Nie, ani za takých podmienok, ak chceš riešiť výzvu či už o ceny alebo nie, tak treba spĺňať všeobecné podmienky. Každopádne jeden z hlavných dôvodov, prečo máme hernú výzvu je o motivácii skúšať nové hry, nielen hrať tie, ktoré už poznáme. :)
@MatejQ004 (04.06.2023 12:48): Hlavne pozor, ako som si teraz pozeral tvoj profil, tak jedno zo všeobecných pravidiel výzvy hovorí, že do výzvy nemôžeš radiť hry, na ktoré si už v minulosti písal komentáre a pozerám, že tam máš komentáre už na obidve hry z predošlých rokov.
@Tulareanus (03.06.2023 22:31): Je to tak, scriptované útěky a další tomu prostě házejí vidle.

Ta hra s japonskymi puzzly co ma Romca je taky dle meho spatne. Uz jen protoze ocividne neni specifikovano ze ty puzzly skladas primo v japonsku. To bych taky prehodnotil.
@MatejQ004 (04.06.2023 00:28): V prvom The Last of Us by to možno s odretými ušami prešlo, ale sám si si odpovedal, bolo to pred pandémiou. V The Last of Us Part 2 už ten remeselník nie je, pretože sa mu radikálne zmenil život, takže ja by som to neuznal.
Hlavne Happy Game je jak adventury od Sierry kde kliknes a umres, to proste nesplnuje. V Happy princip uplne stejne drzis sipku do prava a nic se ti nestane
Čus, sedělo by do 3. HC kategorie The Last of Us Part II ? Ze začátku hrajeme za Joela, kterej byl před pandemií společně s Tommym tesař. V Jacksonu pak měl tesařinu i jako svůj koníček. V kategorii je psáno "budete muset hledat hry, kde je HLAVNÍ POSTAVOU řemeslník nebo řemeslnický učeň". Řekl bych, že Joel je v TLOU2 jak hlavní postava, tak i ze začátku hratelná postava. Já v tom problém nevidím.
@jones1240 (03.06.2023 22:21): já už zítra asi nic psát nebudu, vzhledem k tomu že budu v letadle. Takže to tu zbyde na vás.

Já jsem schopná přiznat si, že jsem nějakou hru nezařadila správně a klidně si zahraju místo ní jinou. Ale v případě, kdy mi to nedává žádný smysl tak to dělat nebudu jen proto, že se na tom shodnou dva lidi. To je snad pochopitelné. Takže pokud je to takový problém to uznat, tak prosím Memphise ať to rozsoudí, děkuji.
@RomcaT (03.06.2023 21:23): S tou Mafiou uznávam, že máš pravdu. Pozrel som si spätne text tej kategórie výzvy a zistil som, že som si to vlastne zle prečítal, myslel som, že sa to týka vývojárov vo všeobecnosti a nie hlavný vývojár/sídlo spoločnosti. Bral som to podobne, ako keď nejaký Assassin's Creed vyvíja 5 pobočiek Ubisoftu v 5 štátoch. V prípade toho remaku, sa síce na tom veľmi výrazne podielali v Čechách, ale na druhej strane firma je americká, takže je to vedené ako pobočka. Moja chyba.

Čo sa týka toho Japonska, ja som si pozeral gameplay a mne to príde ako abstraktná hra, ktorá má nejaké vizuálne prvky. V podstate sa asi neodohráva nikde, tak ako sa napr. Tetris (aspoň jeho väčšina verzii), nikde neodohráva, aj keď napr. jedna zo starých verzii mala na obrazovke chrám Vasilija Blaženého v Moskve, ale samozrejme v Rusku sa to neodohrávalo. Takže to puzzle je podľa mňa rovnaký prípad. Dyna Blaster samozrejme ako japonská hra je v pohode.

Každopádne ja som sa nechcel hádať, len mi príde smutné, ak pri tom množstve hier, ktoré existujeme sa neustále ukazujú tie hraničné prípady a prípady za hranicou, ktoré to spĺňajú slovíčkarením, ale už nie logickým uvážením tej kategórie. Je to škoda. Tak či tak, by som tam Happy Game neuznal, lebo je to ako ten príklad s Portalom, čo spomínal Matt alebo tie spomínané plošinovky, či dokonca mnohé adventúry od Sierry, kde pri nesprávnom postupe mohlo hráčovu postavu niečo zabiť. Ešte som si všimol, že to Happy Game má vlastne skriptované úteky, takže to vlastne ani žiadný "boj o prežitie" nie je, fakt tá hra to za mňa nespĺňa. Podľa mňa určite nájdeš nejaké iné hry, ktoré by sa do tej kategórie hodili rozumnejšie.

Koncept Clock Tower je celý založený na tom, že je to survival adventúra, kde celkové snaženie hráča, je plánovanie a robenie krokov na to, aby postava prežila a unikla zavraždeniu. O ničom inom tá hra nie je. Častokrát sa o nej hovorí ako survival adventure. Takže to tam určite patrí.
@jones1240 (03.06.2023 22:21): nejsem si vědoma, že by tam někde brala ovládání. Tam si musíš prostě připravit obrazovku tak, aby šlo utéct a pak když příšera vyleze tak už nejde nic dělat, prostě zdrhas a bud jsi to připravil dobře a uteces a nebo jsi to připravil blbě a umřeš. To pořád nic nemění na tom, že prostě utíkáš a snažíš se přežít a nemůžeš se bránit. Běží za tebou příšera, tak ji maličko zdrzis tím že ji dáš sežrat něco jinýho abych měl malej náskok atd.
@RomcaT (03.06.2023 22:20): Neprijde mi jako HC hra ktera ti bere ovladani pri utecich pred nestvurami a to udajne vicekrat. A ano nejenom ty, zbytecne so toho zanasite osobni nešváry, nebaví mě to.

Je vecer, vyjadrim se dal uz az zitra, nema to ted cenu, jdu grilovat Hermelin :D Grilovackam zdar!

PS: Otazka na zaver je Kings Quest a Leisure Suit Larry HC? Blbe kliknes a umres?
@jones1240 (03.06.2023 22:14): ja tě neosocuju, já se snažím přijít na to, jaký rozdíl je v tom dát si do té kategorie hru, kterou jsi zvolil a jakou já. Nevidím v tom žádný rozdíl. V Happy Game jde taky o neustálý útěk. Možná v pár obrazovkách si lehce odpočineš. Ale nechápu co to má společného s tím, že dle tebe musí HC navazovat na normál a hra musí mít survival prvky. Happy Game má dle mě úplně stejné survival prvky jako ta tvoje hra. A i kdyby obě hry nebyli vůbec s prvky survival, stejně to pořád neřeší to že tak jak jsou napsaná pravidla tam Happy Game spadá.
Přidávám zajímavost k Happy Game:Také se pravidelně stává, že vám hra ovládání úplně sebere ve chvíli, kdy máte pocit, že to nebylo nutné: třeba v případech útěku před příšerou a podobně. Tak a ted fakt babo raď :)
@RomcaT (03.06.2023 22:08): Uz s tim Clock Towerem si zase zacala osocovat. Muzeme prestat prosimte na sebe hazet spinu? A jako dospely lidi kteryma oba dva aspon podle obcanky jsme se o tom normalne bavit? Fakt me tohle nebavi. Odklanime se od tematu.

v Clock Toweru jsi lonstantne pod tlakem a vrah te muze kdykoliv chytit a zabit kdykoliv. Prakticky nonstop utikas.