Lockdown je podtitul v pořadí čtvrté hry ze série Rainbow six která je jako mnohé další inspirována knihami z pera Toma Clanceyho. Pod vývojem titulu je jako u předchozích dílů podepsáno studio Red Storm Entertainment, o vydání se postaral gigant videoherního byznysu společnost Ubisoft.
Lockdown přináší oproti předcházejícím Rainbow six hrám jistý odklon od taktické stránky hratelnosti a zaměřuje se tentokrát více na samotnou akci během boje s nepřáteli. Výrazně zkrácena tak byla taktická příprava před jednotlivými misemi a to na výběr zbraní a výbavy jednotlivých vojáků, krátký briefing a náhled na mapu s označenými stěžejními body ke kterým se hráč musí dostat. Během samotné hry pak mapa ani např. kompas k dispozici není. Zmenšil se i počet týmů které jsou k dispozici ze tří na pouhý jeden, přičemž nyní také nelze přepínat mezi členy tohoto týmu. V případě smrti vybrané postavy tak hra končí neúspěchem. Omezeny byly i pohybové možnosti a nejde si např. lehnout nebo vyskočit. Přibyla naopak možnost vidět dráhu letu granátů.
Příběh tentokrát hráče zavede do nejrůznějších koutů světa včetně ulic nizozemského Amsterdamu nebo Pretorie v JAR. Hlavní postavou je pak velitel týmu, svérázný Ding Chavez v jehož kůži bude hráč čelit závažné hrozbě bioterorismu. Ku pomoci mu budou další členové týmu s propracovanou charakteristikou a čelit společně budou několika druhům různě schopných protivníků. Single player tak nabízí celkem šestnáct misí které lze projít i v režimech Terrorist hunt kde se kromě boje s teroristy neplní žádné vedlejší úkoly a Lone wolf kde hráč prochází, jak název napovídá, celou úrovní odkázán jen sám na sebe. Několik herních variant nabízí i multiplayer a s týmem živých hráčů tak lze třeba znovu projít celou kampaň nebo si zahrát klasický boj o vlajky, soutěž na body za plnění úkolů nebo Free for All tedy všichni proti všem.
Co se technické stránky týče hra běží na jiném enginu než předchůdci a vylepšeno bylo mnoho aspektů grafiky včetně animací pohybů, kontrastu či nasvícení. Nechybí ani ultra realistický ragdoll efekt a pohled hráče je ohraničen brýlemi pro osobitější pocit ze hraní. Nově lze také kdykoliv hru uložit a načíst. Na výběr je pak z více než čtyř desítek zbraní včetně klasických brokovnic, pušek, pistolí ale i těžkých kulometů a jejich příslušenství ve formě laserových zaměřovačů či rozličných typů granátů. K užitku ale jistě přijdou i novinky jako zmenšená útočná puška MTAR 21, beranidlo a detektor pohybu se schopností detekování pohybu i přes zeď.
Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown vyšel nejprve na podzim 2005 na herní konzole šesté generace PlayStation 2, XBox a GameCube, následován verzí pro PC v únoru 2006. Hra vyšla i v mobilní mutaci a sice v červnu 2005 ještě před klasickými herními platformami.
Jsem na to zvědavej. Puvodně jsem nechtěl jít ani do plný R6 3, že mi demo stačí, a pak u toho vytuhl pul roku. Akčnější pojetí taky nemusí být špatný, vidím to u GRAW dvojky. Tipnu si, že to bude něco podobného. Hlavně čekat to nejhorší a ono se to nějak srovná.
Pro: některé pěkné mise
Proti: AI, akčnější pojetí