V polovině 90. let 20. století je svět jaderné válce blíže, než za dob soupeření USA a SSSR. Studená válka se zpětně jeví jako nevinné manévry. Západní svět ohrožuje nově vzniklý a zcela nevyzpytatelný stát Outer Heaven, vzniklý na území jižní Afriky. Má to být domov pro všechny vojáky, kteří už nechtějí být zneužíváni světovými vládami pro jejich špinavé války.
Zakladatelem a šéfem Outer Heaven je válečný hrdina (jehož jméno a identita jsou zahaleny tajemstvím), stojící také za vznikem speciální jednotky Black Ops, FOXHOUND. A právě z této jednotky pochází nový rekrut, jenž má kódové označení Solid Snake. Cíle mise? Infiltrovat okolní nebezpečný ministát, osvobodit svého zajatého předchůdce jménem Grey Fox a zničit nejnovější hračku Velkého Bosse, bojového mecha Metal Gear, který dokáže odpálit jaderné hlavice na kterékoliv místo na světě.
Solid Snake se bude muset prostřílet a proplížit rozlehlou základnou, spolupracovat s hnutím odporu, osvobozovat rukojmí a tím zároveň povyšovat skrz systém ranků, což se prakticky projevuje na zvyšování kapacity inventáře a měřáku života. Snake přijímá úkoly skrze vysílačku a začíná zcela neozbrojený. Po celou dobu je munice nedostatková, přitom střelných zbraní je potřeba i na ničení překážek v dalším postupu, ať už otevřenými prostranstvími nebo vícepodlažními komplexy. Stupeň uvědomění vojáků o Snakově přítomnosti značí absence či přítomnost vykřičníků nad jejich hlavami.
Hra, stojící za vznikem kultovní série čítající dnes přes dvě desítky dílů, se poprvé představila v roce 1987 na platformě MSX a tým kolem Hidea Kojimy tehdy de facto založil žánr stealth akce.
Konecne jsem se dostal k tomu, ze jsem to dohral do konce. Dneska uz to bohuzel nema co nabidnout, ale co me zaujalo, je to, ze jsou si vsechny Metal Gear hry hrozne podobne v celkovem designu, napadech a hernich postupech. Nevim, jestli je to genialni nebo sebevykradacstvi :D ale bavilo, ne ze ne.
Pro: Začátek nejepičtější série všech dob
Proti: stáří, respawn nepřátel, repetetivní hudba, krátké