Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Aha, tak já bral za to, že dobrý konec je ten, kdy to tam celé nevyhodím do vzduchu :D V tom případě mi nějak uniká pointa toho dobrého konce, pokud je to ten opačný případ :-)
@Korbitch (17.03.2014 00:13): To já to vždycky prošelzase za ten dobrý konec. Teda myslím si, že je to dobrý konec. A přitom jsem se ve střílení nijak neomezoval. Akorát když šlo o ty hlavní postavy a hra mi dala na výběr, jestli zabít nebo nechat žít, tak jsem ho nechal žít. Taky jsem sem tam obdaroval nějakého žebráka. Ale jinak jsem chodil a střílel normálně. A konec jsem měl dobrý.
Úplně nejideálnější z mého pohledu by bylo něco jako ve Stalkerovi, slot na nůž (pokud je na výběr více nožů), slot na pistoli/malý samopal a dva sloty na větší zbraně a inventář na zbytek, do kterého by se dalo vstupovat jen mimo akci.

Takhle jsem v jednom tunelu běhal tam a zpátky a prodával zbraně po jednom kusu, protože hra mě nechtěla nechat prodat obě zbraně (což by šlo, pokud by byl nůž taky zbraň a ne akční klávesa). Pfff
@Bodkin (17.03.2014 00:29): Chápu. Na druhou stranu jsem spíš pro model dvou zbraní a nožů, potažmo nože. Samozřejmě hry jako GTA či SR apod jsou výjimkou. Třeba ve Far Cry 3 jsem si vystačil po celou dobu s jednou zbraní. To samé v Dead Space. Plazmová řezačka a provazová pistole forever :-) Takovéto Max Paynovské cvak, cvak, cvak přes všechny možný guny nemusim.
@Korbitch (17.03.2014 00:10): Ano, zbraně jsou lepší a hravější než v 2033. Proto bych jich rád nosil více než 2, obzvláště když i z nožů udělali 'action button' místo 'normálních zbraní'
BTW kdo to prošel za oba konce? Já dojel jen za ten "špatný". Píšu v uvozovkách špatný, protože mi přijde, že k této hře ani jiný konec nejde. Od kolegy z práce jsem slyšel, že se nesmíte dopustit prakticky vůbec ničeho amorálního a ještě pozachraňovat bůhví koho, aby byl dobrý konec. Nějak mi to ke hře na toto téma nesedí. Jedna věc je zachránit civili, druhá dát spinkat nácka, který by vás vykuchal ve spánku.
@Bodkin (16.03.2014 22:56): Ovšem zbraně mi přišli přesnější, reálnější. Třeba místo ostřelovačky jsem si vystačil (na kratší vzdálenosti) jen s revolverem s optikou a prodlouženou rukojetí.
Na druhou stranu, snížení počtu zbraní ze tří (revolver, puška, speciál) na dvě (whatever, whatever) a stejně tak omezení nešené munice je pěkně na hovno, poslední dobou jsem neustále na suchu :/
Když už se tu srovnávají oba díly, taky vám přišlo celkové grafické zpracování u jedničky realističtější z pohledu realističnosti jako takové ? Dvojka má samozřejmě ''lepší grafiku'' co se nejrůznějších efektů týče, někdy mi přišlo, že už je ale těch efektů až příliš a nepůsobilo to na mě tak věrohodně, jak když jsem ve tmě procházel jedničku s rozsvícenou baterkou.
Nu, zbraně jsou ještě lepší než posledně (revolver předělaný na jednorannou brokovnici s tlumičem a nočním sklíčkem <3), gunplay je lepší než v jedničce, mají lepší váhu a všechno, stealth je taky lépe zvládnutý, atmoška stále skvělá.

Jen teď se mnou brutálně vyjebal autosave :/
Taky se mi víc líbilo Last Light - víc mě to pohltilo. Ale jinak jsou oba díly super. Co se týče těch DLC, tak to jsou opravdu jen takové krátké jednohubky - skoro jak vystřižené mise. Dobrý bylo to hnízdo pavouků, kde to bylo jak v nějakém hororu. A pak ještě to hledání artefaktů, kde vyrážíte na povrch a hledáte předměty. Ale ty tři příběhové jsou fakt jen takové třešničky.
Jednička byla v mnoha ohledech náročnější. Dvojka vás vede více za ruku, je filmovější, s větším důrazem na postavy a charakter hlavního hrdiny. Oba díly jsem hodnotil na chlup stejně.
@Fg (25.01.2014 20:03): Já jsem se dostal na 16 hodin (měřeno na Steamu, nikoli reálného času), ovšem hrál jsem hru stealth stylem a do oněch 16ti hodin jsou započítána i všechna příběhová DLC (Chronicles, Faction, Developer), byť ta už jsem hrál poměrně akčně. A to jsem se občas ještě kus vracel (prodávání zbraní) nebo opakoval (kvůli nespouštění poplachů).
20hodin??? bože! to je tak dlouhé? nebo ses jen kochala?
@Barney (komentář): Reaguju sice detail v půl roku starém komentáři, ale tak: "Dále se mi líbila dějová linie přátelství, kterému stojí v cestě rozdílná ideologie. Bohužel někde za polovinou se společník vytratí a po zbytek hry se stává docela zbytečným. "

Tak tady mi přijde jako kdybychom hráli každý jinou hru - mně se linka s Pavlem taky líbila, akorát tam teda o žádné přátelství nešlo, však Artyoma využíval od začátku. Nejdřív jsem myslela, že z něj bude sympatický komunista, ale nakonec z něj byla stereotypní svině.
@Fg (23.01.2014 13:08): dvojka pokračuje tam, kde jednička skončila. příběh není nikterak sofistikovaný, ale vždy je lepší si to celé prožít sám, než číst suchý popis na wikii nebo někde jinde...
Dá se to hrát, když jsem nehrál jedničku? Nebo se dá do příběhu a všeho kolem naskočit až dvojkou?
Já jedničku začal původně hrát s ruským, ale vadilo mi, že nic kromě úplně hlavních rozhovorů nebylo otitulkovaný.:/
@USER47 (16.12.2013 21:05): němost hrdiny mi vadila jen v momentech kdy sou mu pokládány otázky (to je prostě debilita), jinak s komandováním... hrál si BF4 SP ?:D jakožto velitel teamu ti musí ostatní říkat co máš dělat, to je mega boží :-D
Mně linearita celkem sedla, méně už němej hrdina, kterej se bezmyšlenkovitě nechá komandovat postavama, co se objevujou a mizej, aniž by se o nich člověk cokoli dozvěděl...

Celkově motivace hlavního hrdiny a všechny tyhle věci okolo tam byly dost odbytý.
@USER47 (16.12.2013 14:53): No osobně mělo být Metro míň podle knihy (nalajnované) a víc jako open world RPG, takhe to byla prapodivná moc nefungující kombinace, to je fakt.
Ale jak říkám já s filtrama problémy neměl, já sem typ člověka co prohledával prakticky cokoliv takže sem měl vždy zásobu a s bugem že by mi nešli zvednout sem se naštěstí nesetkal
To záhadný měnění spočívá v tom, že číslo u obrázku filtrů ti neukazuje jejich počet, nýbrž čas v minutách na všech filtrech dohromady. Celkověj počet filtrů se nikde neukazuje, každej filtr poskytuje jinej čas a ty vůbec nemáš jak zjistit, jak dobrej kterej filtr je.

Aspoň tedy z toho, co jsem vyčetl. Já celou hru musel projít s tím, co jsem nakoupil někde ve druhý kapitole, takže v druhý půlce hry jsem prakticky pořád aplikoval techniku nasadit na dvě sekundy - sundat - 20 sekund sípat - nasadit na 2 sekundy. Byl to dost vopruz. Kdyby se aspoň dal koupit filtr v jednom z mnoha shopů ve druhý části hry, když už to každej obchodník vykřikuje.:/
@USER47 (16.12.2013 14:21): To byl bug, já filtry mohl sbírat ale jejich počet se mi nějak záhadně měnil (například 5 pak sem vzal jeden a měl jich 10 atd.), ale jinak sem problém s filtrama neměl ani na Ranger HC u prvního metra, tady je Ranger HC vlastně nejjednodušší obtížnost a filtry sem krom jedné jediné situace neřešil :)
Změnili tady nějak ten debilní systém masek a filtrů? V předchozím díle jsem za celou dobu nepochopil, zda nemožnost sebrání jakýhokoli filtru byl bug nebo výsledek nějakýho záhadnýho herního mechanismu.

A ani googlení nepomohlo, podle někoho je to úplně náhodný, podle někoho se daj sbírat, když má člověk pod 25 minut, podle jinýho pod 6 minut...nebo to taky může bejt určený celkovým počtem filtrů (kterej se člověku nikde neukazuje) apod.

Je v tomhle aspektu pokračování trochu čitelnější a líp navržený?
@mazar1234 (30.11.2013 12:11): s mojím štěstím sem druhý konec neměl ani u prvního metra a obě hry sem dohrál 3x každou :D, ale poprvé sem hrál s EN dabingem kvůli příběhu a pak s RU kvůli zážitku :)
Nevedel som, že je tu toľko rusky hovoriacich ľudí. Pretože tiež uprednostňujem jazyk, ktorému skôr rozumiem. Rusky som sa síce učil 2 roky, ale to už bolo dávno.